Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Wielkanoc > Dekoracje Wielkanocne > Jak ozdobić pisanki metodą decoupage?
Jak ozdobić pisanki metodą decoupage?

Jak ozdobić pisanki metodą decoupage?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (9 ocen)
Oceń 
Robienie pisanek metodą decoupage jest bardzo proste. Wymaga jednorazowej inwestycji w klej do decoupage i werniks (opcjonalnie). Otwiera jednak przed nami niezliczone możliwości tworzenia nowych kompozycji i wzorów. Można na przykład zrobić pisanki pokazane na zdjęciu obok. Śliczne, prawda?
jajka, ozdobne serwetki lub papier do decoupage (do kupienia tutaj), klej do decoupage (do kupienia tutaj), werniks (do kupienia tutaj), pędzelek
1
Zacznij od ugotowania jajek na twardo. Nim przystąpisz do dekorowania ich, poczekaj, aż całkowicie ostygną. Jeśli chcesz, możesz również użyć wydmuszek. Pamiętaj, że musisz wówczas zachować szczególną ostrożność. Zbyt mocne przyciśnięcie jajka może sprawić, że skorupka pęknie.
2
Z papierowej serwetki lub cienkiego materiału wytnij elementy, którymi chcesz ozdobić pisanki. Ja zdecydowałam się na drobne niebieskie kwiatki. Białe tło serwetki w połączeniu z białym kolorem jajek sprawią, że serwetka będzie prawie niewidoczna.
3
Ostrożnie nanieś na kawałek jajka cienką warstwę kleju do decoupage. Przyciśnij do niej wycięty w kroku poprzednim element. Dociśnij go lekko i nanieś na niego drugą cienką warstwę kleju (upewnij się, że w kleju nie utworzyły się żadne pęcherzyki powietrza). Poczekaj, aż klej dobrze wyschnie.
4
W analogiczny sposób przyklej pozostałe wzory. Jeśli chcesz, żeby zachowały one trwałość, a pisanki miały elegancki połysk, gdy klej wyschnie, nanieś na pisanki cienką warstwę werniksu.
Jak zrobić uszy królika?
Jak zrobić lilie z papieru?
Jak zrobić oryginalne ozdoby wielkanocne?
Jak zrobić pisankę - myszkę?
Wskazówki
  • Pamiętaj, że tak udekorowane jajka mogą być toksyczne i nie nadają się do spożycia.
  • Jeśli używasz jajek na twardo, wyrzuć je zaraz po świętach, zanim zdążą się zepsuć.
 3/5 (9 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Pisanki w groszki? A czemu nie! Ten motyw jest bardzo modny ostatnio. Modne mogą być i nasze pisanki. A zrobienie...
Jak zrobić pisanki w groszki?
Pisanki w groszki? A czemu nie! Ten motyw jest bardzo modny ostatnio. Modne mogą być...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub