Tutaj jesteś: Zdrowie > Seksualność > Antykoncepcja > Jak uniknąć ciąży?

Jak uniknąć ciąży?

, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (15 ocen)
Oceń 
Zajście w ciążę nie jest takie proste jakby się znów wydawało. Oczywiście zdarza się wiele tzw. wpadek jednak należy brać pod uwagę również fakt, że istnieje wiele osób które zachodzą w ciążę dopiero po paromiesięcznych staraniach. Jeśli nie chcesz być w ciąży przeczytaj jak należy jej unikać.
prezerwatywy, tabletki antykoncepcyjne
1
Oczywiście najprostszą metodą jest unikanie kontaktów płciowych. Największe prawdopodobieństwo zajścia w ciążę występuje 14 dnia cyklu (14 dni od pierwszego dnia okresu) jednak należy brać pod uwagę, że plemnik w twoim ciele może przeżyć 3 dni (niektórzy uważają że nawet 7 dni!). Sprawdź dokładnie jak długo trwa Twój cykl - może się okazać, że dzień owulacji przypada ci na inny dzień. Dlatego jeśli chcesz uniknąć ciąży nie powinnaś nigdy zapomnieć o środkach antykoncepcyjnych w dzień owulacji, 7 dni go poprzedzających oraz jeden dzień po owulacji (komórka jajowa żyje 24h).
2
Zażywaj tabletki antykoncepcyjne. Tabletki te ochronią cię przed niechcianą ciążą. Jeśli po tabletkach źle się czujesz, masz zły humor czy jesteś poddenerwowana idź do ginekologa i zgłoś ten problem. Zrób sobie badania hormonalne - na ich podstawie lekarz powinien dobrać ci tabletki.
3
Zawsze noś ze sobą prezerwatywę w portfelu oraz w środkowej kieszonce torebki. Nigdy nie wiadomo kiedy może się przydać. Nie lubisz prezerwatyw? Niestety. Musisz je polubić jeśli nie chcesz zajść w ciążę. Jeśli naprawdę bardzo ci przeszkadzają wybierz te o cienkich ściankach - są prawie niewyczuwalne.
4
Jeśli z jakiś powodów masz przeczucie że mogłaś zajść w ciążę niezwłocznie udaj się do lekarza i poproś o przepisanie środku antykoncepcyjnego po stosunku. Od czasu współżycia do zażycia tabletki masz 72 godziny. Nie bój się - nie jest to środek poronny. Mechanizm działania tych tabletek jest taki sam jak zwykłych pigułek hormonalnych.
5
Stosuj żele i pianki plemnikobójcze przed i po stosunku. Zapewnią one właściwe nawilżenie (seks będzie przyjemniejszy) oraz pomogą uniknąć ciąży. Należy pamiętać jednak, aby żeli i pianek używać oprócz a nie zamiast prezerwatyw (lub zamiast tabletek antykoncepcyjnych).
Jak uwieść mężczyznę?
Jak zmienić orientację seksualną?
Jak podnieść swój męski seksapil?
Jak uniknąć ciąży?
Wskazówki
  • Antykoncepcja to nie zabijanie - nie można zabić czegoś czego nie ma!
 3.9/5 (15 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (7)

Kłopotliwa - 2014-04-09
Mam problem !! Ostatnio współżyłam z nie swoim mężem,no i stało się troszkę do środka sie wlało! Teraz chodzę nerwowa ponieważ jestem po 4 cesarkach a ostatnia była nie całe dwa lata temu Bożeeee jak ja się boję Proszę nie krytykować !!!! Wiem że to 21 wiek lecz nie mogę tabletek z przyczyn osobistych a to była chwila uniesienia wiec nawet nie myśleliśmy o gumce!!! Liczyłam na komputerze czy były dni płodne czy nie. Wyszło że dni nie płodne! co mam zrobić jeśli jeszcze nie wiem czy coś jest są może jakieś herbatki czy coś innego żeby zapobiec temu ? przecież nie wiem co zrobię jeśli będzie najgorsze.Proszę o pomoc
marfanka - 2011-08-08

Z pewnością takie komputerki są super sprawą, jednak dla mnie jest to zbyt duży jednorazowy wydatek. Inaczej mój portfel przyjmuje miesięczny wydatek 20zł na sylvie 20. Nawet nie wiem ile takie urządzenia kosztują, ale przypuszczam że parę stówek, co niestety w moim przypadku jest nie realne.

kropelka - 2011-08-05
zanim wyszłam za mąż stosowałam pigułki, ale obecnie chcemy się zdecydować z mężem na metody naturalne. Przynajmniej nie będę się truła a są przecież dostępne komputery cyklu, czy testy owulacyjne
Barnaba - 2011-01-31

do Eni: lekarz na pewno przepisze ci tabletki antykoncepcyjne (przepisałby ci też jakbyś nie była pełnoletnia). Ogólnie to jednak ja bym ci je odradzała, tabletki w większości mają różne skutki uboczne. Również nie słuchaj ludzi, którzy polecają jakieś konkretne tabletki - dla jednej dziewczyny będą one dobre a dla innej nie. To jak będziesz reagować na konkretne tabletki zależy od twoich hormonów. Poproś lekarza, aby dał ci skierowanie na badanie hormonów i dopiero później z wynikiem idź do niego znów i poproś o dobranie tabletek pod ciebie. Jeśli pójdziesz i lekarz od razu będzie ci chciał przepisać jakieś tabletki to się nie zgadzaj (lekarze dostają od przedstawicieli handlowych różne rzeczy, za to, że przepisują określone tabletki antykoncepcyjne - nawet wycieczki zagraniczne). Pamiętaj - badania hormonalne są podstawą do tego, aby dobrać tabletki specjalnie dla ciebie. Jak ich nie dobierzesz to możesz mieć skutki uboczne takie jak: spadek libido (popędu płciowego), zły humor, wahania nastroju, smutek, lęki, brak energii, depresja itp.

Zamiast tabletek dobre są również prezerwatywy (poza tym że zabezpieczają przed niechcianą ciążą, to chronią również przed różnymi chorobami przenoszonymi drogą płciową). Oczywiście doznania są lepsze bez prezerwatywy niż z nią, jednak są prezerwatywy z różnymi wypustkami, które sa na prawdę fajne.

Eni - 2010-07-23
Czy będąc prawie pełnoletnią mogę liczyć na to że ginekolog przepisze mi tabletki antykoncepcyjne? Czy prezerwatywa jest dobrym zabezpieczeniem co byście mi doradzały jako nastolatce? pomijając wstrzemięźliwość?
pinka - 2010-05-14
Ja też stosuje sylvie i uważam że jest to najfajniejszy sposób na uniknięcie ciąży. Zero stresu że gumka pęknie, nie musisz się martwić że właśnie masz ochotę na seks, jest pólnoc a gumeczki się skończyły :-) A do tego taniutki sposób bo raptem za sylvie płacę 18 zł na cały miesiąc
marfanka - 2010-04-26
Moimi pierwszymi pigułkami są sylvie20, na szczęście udało się trafić z ich doborem, nie odczuwam żadnych skutków ubocznych. A i cena jest bardzo atrakcyjna jak tak porównuję z pigułkami które biorą koleżanki. Dla przykłady harmonet, który ma skład taki sam jak sylvie20 kosztuję około 40zł, natomiast sylvie o połowę mniej.
Ten artykuł pomoże Ci, nie tylko dowiedzieć się co kręci mężczyzn, ale także podsunie Ci kilka pomysłów na to jak...
Jak uwieść mężczyznę?
Ten artykuł pomoże Ci, nie tylko dowiedzieć się co kręci mężczyzn, ale także...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub