Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Radzenie Sobie Ze Stresem > Jak opanować złość?
Jak opanować złość?

Jak opanować złość?

, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (41 ocen)
Oceń 
Złość jest jedną z emocji, która nam naprawdę szkodzi. Sprawia, że mówimy lub robimy rzeczy których później żałujemy a w oczach innych ludzi stajemy się żałośni. Złość zwykle kierujemy ku innym ludziom, zwierzętom czy przedmiotom jednak tak naprawdę to my sami stajemy się prędzej czy później jej ofiarą. Poniżej przedstawiam kilka sposobów jak opanować złość zanim ona opanuje Ciebie.
1
W momencie kiedy czujesz że zaraz wybuchniesz weź 10 głębokich wdechów. To naprawdę działa! Postaraj się wyłączyć, wyobrazić sobie, że cię w tej chwili nie ma, nie myśl o niczym, skup się wyłącznie na oddechach. Powietrze bierz ustami, głęboki wdech, przytrzymaj na chwilkę i wypuść nosem. Dzięki temu wyciszysz nieco swój organizm i będziesz logiczniej myśleć.
2
Pomyśl o danej sytuacji. Postaraj sobie uświadomić co cię tak zdenerwowało i dlaczego. Możliwe że twoja reakcja jest przesadzona. Musisz sobie uzmysłowić fakt, że twoja złość uderzy bardziej w ciebie niż w osobę w którą ją skierujesz. Dopuszczając do wybuchu gniewu jesteś od razu na przegranej pozycji.
3
Jeśli często zdarza ci się denerwować z byle powodu zacznij przyjmować dodatkowe suplementy diety. Zacznij od gingko i omega 3. Suplementy te pomogą ci kontrolować swoją agresję wzmacniając układ nerwowy.
4
Wybuchy agresji
Staraj się myśleć w sposób pokojowy. Jeśli nie będziesz się złościć na innych wówczas po pewnym czasie zorientujesz się że jesteś bardziej szczęśliwy. Może po prostu powinieneś od razu zacząć się więcej uśmiechać i znajdować wady we wszystkim co cię otacza. W każdej sytuacji staraj się dostrzegać jej dobre strony a nie złe. Jeśli tak właśnie teraz robisz nie dziw się że stale chodzisz w złym humorze. Myśl pozytywnie - dzięki temu zaczniesz przejawiać coraz mniej agresji w starciach z innymi.

Przykład:
- Jedziesz samochodem. Ktoś zablokował drogę samochodem. Zamiast trąbić i się wściekać usiądź wygodnie, rozluźnij się. I tak nic nie przyśpieszysz wydzierając się wniebogłosy i awanturować. Jeśli to początkujący kierowca to agresywne zachowanie może go tylko jeszcze wystraszyć a jak będzie się bał to a) nie wiadomo czy kiedykolwiek ruszy b) jak już ruszy może z nerwów spowodować wypadek. Zatem odetchnij i przypomnij sobie jakie były twoje początki i co ty byś zrobił teraz na miejscu tego kierowcy.
Jak radzić sobie z napadami agresji?
Jak oduczyć psa jedzenia odchodów?
Co robić gdy boli głowa?
Jak oswoić chomika?
Wskazówki
  • Jeśli masz problem ze złością, często wpadasz w gniew i robisz awantury postaraj się ograniczyć spożycie alkoholu.
  • Nigdy nie pozwól aby emocje nad tobą panowały.
  • Kłótnię wygrywa ten, który zachowuje zimną twarz i uśmiech na twarzy.
strona 1 z 2następna >
 4.2/5 (41 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Zenek - 2011-11-20
Bardzo dobry poradnik!
Panowanie nad emocjami świadczy o naszej dorosłości. Jednak nie zawsze i nie w każdej sytuacji, jesteśmy w stanie nad...
Jak panować nad emocjami?
Panowanie nad emocjami świadczy o naszej dorosłości. Jednak nie zawsze i nie w każdej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub