Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Radzenie Sobie Ze Stresem > Jak powstrzymać płacz?
Jak powstrzymać płacz?

Jak powstrzymać płacz?

, specjalista Tipy.pl
 1.6/5 (89 ocen)
Oceń 
Płaczemy z różnych powodów. Są nimi głównie smutek, wzruszenie i złość. Płacz jest dobry. Pozwala nam się odstresować i przynosi ulgę. Jednak są czasem momenty kiedy nie wypada nam płakać a łzy same cisną się nam do oczu. Jak je powstrzymać? Poniżej znajdziesz kilka sposobów na to jak zapanować nad wybuchem płaczu.
1
Najpierw musisz sobie uzmysłowić z jakiego powodu płaczesz. Praktycznie każdy człowiek płacze z powodu jakiegoś nieszczęścia które dotknęło jego lub kogoś z jego bliskich. Niektórzy ludzie płaczą oglądając serial Moda na Sukces, smutny film czy słuchając nostalgicznej piosenki. Inni płaczą wówczas gdy są zestresowani, kłócą się z kimś lub wówczas gdy wpadają w złość.
2
Przygotuj się do jakiejś smutnej czy stresującej sytuacji. Połóż się, zamknij oczy i wykonaj kilka głębokich wdechów aby się zrelaksować. Wyobraź sobie siebie oraz konkretną sytuację. Po wizualizacji wypowiedz głośno swoją afirmację "Nie będę płakać" oraz "będę silna" - powtórz to kilka razy aż sama uwierzysz w te słowa.
3
Odwracaj swoją uwagę od sytuacji wywołującej płacz. Jeśli poczujesz że zaraz zaczniesz płakać natychmiast skieruj swoje myśli na inny tor. Postaraj się całkowicie zapomnieć o tym co cię otacza i co powoduje u ciebie reakcję płaczu. Pomyśl o czymś co cię rozśmiesza i skup na tym całą swoją uwagę.
Jak posprzątać dom na Wielkanoc? Sprawdzony sposób na wiosenne porządki.
Jak usunąć drzazgę?
Jak dbać o oczy noworodka? Zatkany kanał łzowy.
Jak zapomnieć o byłym chłopaku?
strona 1 z 2następna >
 1.6/5 (89 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (6)

idealtobe - 2014-01-30
Powstrzymywanie płaczu dla mnie nie ma sensu, w końcu człowiek musi poradzić se ze swoimi emocjami. Ktoś kto chce unikać płaczu ma ... kompleksy ?
bubu100 - 2013-10-14
Wydaje mi się, że afirmacja sformułowana "Nie będę płakać" przyniesie odwrotny skutek, bo dla podświadomości negacja nie istnieje.
efi5 - 2013-04-16
To pewnie jest dobra porada, ale ja kiedy sobie popłaczę doznaję ulgi i mój wentyl bezpieczeństwa jest rozładowany czuję się lepiej.
miki - 2013-02-07
Ciezko w stresujacej sytuacji napic sie wody lub sie polozyc. Uwarzam ze sposob przegryzania warg, zrzucenia mysli na inny tor, zmniana tematu na inny, glebokie wdechy to swietne rady. Bardzo fajne pomysly napewno je bede wykozystywac.
płaczek - 2012-08-29
Mało przydatne. Kiedy płaczę nie mam możliwości położenia się lub picia szklanki wody.
Debora - 2010-10-02
fajne często mi się t zdarzaaa
Nie zawsze obracamy się w towarzystwie ludzi, których lubimy i z którymi przyjemnie nam się rozmawia. Jest wiele typów...
Jak radzić sobie z trudnymi ludźmi?
Nie zawsze obracamy się w towarzystwie ludzi, których...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub