Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przepisy Świateczne > Przepisy Wielkanocne > Jak zrobić lukier królewski?
Jak zrobić lukier królewski?

Jak zrobić lukier królewski?

, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (28 ocen)
Oceń 
Lukier królewski jest śnieżnobiały i twardy. Może służyć zarówno do dekorowania ciastek, ciast jak i sklejania domków z piernika. Lukier ten ma bardzo gęstą konsystencję zatem powinien być używany do dekoracji małych elementów. Czas jego przygotowania to 10 minut.
2 białka w temperaturze pokojowej, 400 g cukru pudru, 1 łyżeczka soku cytrynowego, barwnik spożywczy (opcjonalnie)
1
Robienie lukru królewskiego
Oddziel żółtka od białek. Białka przełóż do czystej miseczki do miksowania. Upewnij się, że w białkach nie ma ani odrobiny żółtka.
2
Robienie lukru królewskiego 2
Lekko ubij białko razem z sokiem cytryny a następnie zmniejsz obroty miksera i zacznij stopniowo dodawać cukier puder cały czas ubijając.
3
Robienie lukru królewskiego 3
Ubijaj aż lukier będzie bardzo gęsty, gładki i twardy. Może to zająć 5-8 minut. Sprawdź czy odpowiada ci konsystencja lukru. Jeśli jest zbyt rzadki (i np. ciężko jest skleić elementy domku z piernika) to dodaj więcej cukru pudru. Jeśli jest zbyt gęsty (ciężko pokryć całe ciasteczka) to dodaj nieco więcej soku z cytryny lub mleka.
4
Jeśli chcesz uzyskać lukier kolorowy to podziel go najpierw na tyle części ile masz kolorów, przełóż do osobnych miseczek a następnie do każdej z nich dodaj odrobinę barwnika. Wystarczy naprawdę odrobina, aby nadać lukrowi odpowiedni kolor (lepiej dodać za mało niż przesadzić). Jeśli masz barwnik w proszku to zmieszaj go wcześniej z odrobiną soku cytrynowego, wody lub mleka zaś jeśli jest w paście to dodaj bezpośrednio do lukru. Lukier zmieszaj z barwnikiem ręcznie za pomocą metalowej łyżki.
Jak zrobić lukier?
Jak dekorować babeczki?
Jak kisić buraki?
Jak zrobić domek z piernika?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak zrobić lukier?
 3.2/5 (28 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Agniesia2678 - 2013-12-26
Składniki na lukier królewski:

90 g białka
445 g cukru pudru
5 - 7 kropli soku z cytryny (może być w butelce) lub 4 - 5 kropli białego octu winnego

Uwaga: do wyciskania kształtów, kwiatków, postaci, szczegółów - na każde 175 g gotowego powyższego lukru należy dodać 1 łyżkę przesianego cukru pudru i wymieszać (nie ubijać). Wtedy lukier jest bardziej gęsty.

W każdym przypadku, jeśli uważacie, że lukier jest zbyt rzadki - należy dodać więcej cukru pudru, jeśli zbyt gęsty - więcej białka.
letnianutka1996 - 2013-07-31
fajny sposób na zrobienie. Osobiście jednak nie jestem fanką tego typu kombinowania,choć nie zaszkodzi kiedyś spróbować tego pomysłu. na razie tradycyjnie;cukier puder i woda:)
Poniżej przedstawiam 3 nietypowe przepisy na lukier do pączków - lukier pięć smaków, lukier kokosowy z limonką i lukier...
Jak zrobić lukier do pączków?
Poniżej przedstawiam 3 nietypowe przepisy na lukier do...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub