Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Świeczki i Świeczniki > Jak zrobić świecę z muszelkami?
Jak zrobić świecę z muszelkami?

Jak zrobić świecę z muszelkami?

, specjalista Tipy.pl
 2.1/5 (71 ocen)
Oceń 
Wybierasz się na wakacje nad morze, by pozbierać muszelki, a może masz pamiątki z zeszłego lata i nie wiesz co z nimi zrobić? Możesz wykonać ozdobne świece, które nie tylko będą miały oryginalny wygląd, ale także będą stanowić ozdobę twojego mieszkania. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak zrobić świece z zebranych przez ciebie muszelek.
Puszki, Knot, Parafina, Barwniki, Wazelina, Muszelki, Otwieracz do konserw
1
Przygotuj puszki. Ich wnętrze posmaruj cienka warstwą wazeliny. Dzięki temu zabiegowi łatwiej będzie wyjąć z formy gotową świecę.
2
Włóż pojemnik z parafiną do naczynia z wrzącą wodą i poczekaj aż się rozpuści. Dodaj do niej kilka kropli barwnika i wymieszaj drewniana łyżką. Na dno puszki wlej trochę parafiny i zanurz w niej jeden koniec knota, a drugi zawiąż na patyczku znajdującym się na górze puszki.
3
Tak przygotowane i zastygnięte dno wyłóż muszelkami. Lekko potrząśnij puszką, by muszelki dobrze się ułożyły. Jeśli w swoich zbiorach masz rozgwiazdy, ułóż je wokół ścianek puszki. Będą wówczas dobrze widoczne.
4
Formę z muszelkami napełnij rozgrzanym woskiem w dowolnym kolorze. Odłóż je w chłodne miejsce i poczekaj, aż świeca zastygnie. Do zalania muszelek możesz wykorzystać wosk w kilku kolorach, pamiętaj jednak, by przed dodaniem kolejnej warstwy odczekać, aż poprzednia zastygnie.
5
Gdy świeczka zastygnie, połóż puszkę do góry dnem i za pomocą otwieracza do konserw wytnij denko. Delikatnym ruchem wypchnij świecę i wytrzyj z niej nadmiar wazeliny za pomocą papierowego ręcznika.
Jak zrobić świeczkę?
Jak zrobić własną świeczkę?
Jak zrobić świecznik z butelki?
Jak zrobić lampion ogrodowy?
 2.1/5 (71 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Bez względu na to czy na zewnątrz świeci słońce i jest upał czy pada śnieg życie wydaje się być piękniejsze gdy obok...
Jak zrobić świecę - mrożona herbata?
Bez względu na to czy na zewnątrz świeci słońce i...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub