Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Sosy i Dipy > Jak zrobić sos czosnkowy?
Jak zrobić sos czosnkowy?

Jak zrobić sos czosnkowy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (420 ocen)
Oceń 
Sos czosnkowy jest jednym z ulubionych sosów większości osób. Poza tym że jest niezwykle zdrowy (czosnek jest naturalnym antybiotykiem), pasuje niemal do każdej potrawy. Sos czosnkowy jest pyszny na pizzy, do sałatek, warzyw i wszelkich mięs. Poniżej znajdziesz przepisy na sos czosnkowy.
Czosnek, Jogurt, Majonez, Sól, pieprz, koperek (opcjonalnie), ulubione zioła (opcjonalnie)
1
Jogurt + czosnek + odrobina majonezu + sól i pieprz do smaku + sok z cytryny (opcjonalnie).

Najlepszy do sosów jest świeżo wyciśnięty czosnek. Niektórzy zamiast świeżego czosnku dodają czosnek granulowany. Nie jest on zły jednak najlepsze sosy są robione ze świeżych produktów.
2
Sos będzie pyszny jeśli dodasz do niego jeszcze odrobinę oliwy.
3
Do sosu czosnkowego możesz dodać koperek (świeży lub suszony) lub/i inne ulubione przez ciebie zioła (oregano, bazylia, papryka, zioła prowansalskie, zielona pietruszka).
4
Jeśli do sosu dodasz startego ogórka zielonego oraz koperku wówczas otrzymasz sos tzatziki.
5
Czosnek należy wycisnąć. Jeśli nie mamy odpowiedniego urządzenia należy go po prostu utłuc tłuczkiem lub dokładnie zmiażdżyć widelcem.
Jak zrobić szpinak ze śmietaną?
Jak zrobić majonez?
Jak zrobić dip szpinakowy?
Jak zrobić sos włoski?
 4/5 (420 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (20)

Silminyel - 2014-02-06
W zasadzie sos czosnkowy można zrobić też na samym jogurcie naturalnym albo na samym majonezie. Pozostaje kwestia tego jaką ma konsystencję i jak bardzo jest kaloryczny. Im więcej majonezu, tym więcej kalorii. Sos trzeba dobrać do potrawy, z którą ma się zamiar go jeść. Do pizzy, nuggetsów i mięs najlepszy jest gęsty sos, który można zrobić z samego majonezu i czosnku. Do sałatek dobry jest lżejszy sos na jogurcie naturalnym.
kajmelka - 2013-12-31
korzystam z takiego przepisu od kilku lat i jestem niesamowicie zadowolona. ja na mały jogurt daję łyżkę majonezu, na duży 2. różnica jest taka, że oprócz soli i pieprzu dodaję trochę cukru. a czosnek - cóż. trzeba próbować. czasem czosnek trafia się słaby i trzeba dać go więcej, czasem wystarczy jeden ząbek :) do tego koperek. uwielbiam!
topielica - 2013-05-06
Każdy ma swój przeis na sos czosnkowy ja dodaje do jogurtu naturalnego zmiażdżone ząbki czosnku,łyżeczkę majonezu i łyżeczkę keczupu -można również dodac trochę startego sera żółtego -zależy do jakiej potrawy.
Ewelina82 - 2013-05-02

Myślę sobie, że autor w tym przypadku celowo nie podał proporcji. Kwestia tego jak bardzo nasycony na to być sos jest sprawą indywidualną. Ja robiłam go następująco wymieszałam jogurt naturalny z kilkoma łyżeczkami majonezu, aż uzyskałam jednolitą masę, potem stopniowo dodawałam poszczególne przyprawy zaczynając od świeżo zmielonego pieprzu czarnego, pieprzu kolorowego, soli oraz suszonego kopru. Następnie przygotowałam kilka ząbków czosnku ok. 8 i stopniowo dodawałam kolejne co pewien czas sprawdzając smak. Myślę, że najlepszy spsób to dostosować to do własnych upodobań kulinarnych... :)

Sos jest bardzo smaczny i doskonale komponuje się z kotletami z kaszy gryczanej ( tzw. hreczniakami )

A na koniec tak czytam Wasze komentarze i widzę, że nie jaka lalcia ma patent na sos czosnkowy ze spirytusem i papryką chilli - mam zamiar niedługo go wypróbować ale myślę, że na pewno nie nadaje on się dla dwuletniego dziecka tak jak pisze autorka :)

grazyna2 - 2013-04-17
Można dodać drobno pokrojoną rzodkiewkę - nadaje smaku i jest lepszy
Patkaa44 - 2013-04-07
Zawsze lubiłam sos czosnkowy.Dodaje go do pizyy,zapiekanki oraz frytek.Bardzo mi wtedy smakuje..Mniam ;))
zuziazyl - 2013-03-22
Ja robię przepyszny sos czosnkowy o podobnym przepisie.
zoey27 - 2012-10-13
Najlepszy jest czosnek starty na tarce o bardzo drobnym oczku.
brittuś - 2012-03-09
mniami!
szelli - 2012-01-05
Majonez pół na pół ze śmietaną 12% ewentualnie wg gustu czego więcej,4 ząbki czosnku sól i pieprz, najprostszy a za to najlepszy :)
Kamila - 2011-09-27

można dać serek naturalny ale sos będzie wówczas bardziej gęsty. zależy co się chce otrzymać, z serkiem będzie to bardziej dip niż sos ale też pyszny.

voxik - 2011-09-27
można zamiast jogurtu dać serek homogenizowany naturalny?
lala` - 2011-07-28
oj dobry dobry ;D :pp
Olla - 2011-06-12
sos czosnkowy z Knorrem:
jogurt nat duzy
2 duze lyzki majonezu
2-3 zabki czosnku
sos koperkowo ziolowy Knorr (suchy, nie rozrobiony)
lalcia - 2011-01-16
To tez jej dobre moje dziecko ma 2 lata i uwielbia to jesc;
*2 zabki czosnku
*majozez
*2 kieliszki spyrytuz
*1 Paprika cili
*1 jajko krecone
*przyprawy
Smacznego;*
Jeśli masz ochotę na nuggetsy, wcale nie musisz wychodzić z domu i kierować się w stronę miejsc, w których możesz je...
Jak zrobić nuggetsy?
Jeśli masz ochotę na nuggetsy, wcale nie musisz wychodzić z domu i kierować się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub