Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Sosy i Dipy > Jak zrobić sos czosnkowy?

Jak zrobić sos czosnkowy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (421 ocen)
Oceń 
 1 z 6 
Sos czosnkowy jest jednym z ulubionych sosów większości osób. Poza tym że jest niezwykle zdrowy (czosnek jest naturalnym antybiotykiem), pasuje niemal do każdej potrawy. Sos czosnkowy jest pyszny na pizzy, do sałatek, warzyw i wszelkich mięs. Poniżej znajdziesz przepisy na sos czosnkowy.
Czosnek, Jogurt, Majonez, Sól, pieprz, koperek (opcjonalnie), ulubione zioła (opcjonalnie)
 4/5 (421 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (20)

Silminyel - 2014-02-06
W zasadzie sos czosnkowy można zrobić też na samym jogurcie naturalnym albo na samym majonezie. Pozostaje kwestia tego jaką ma konsystencję i jak bardzo jest kaloryczny. Im więcej majonezu, tym więcej kalorii. Sos trzeba dobrać do potrawy, z którą ma się zamiar go jeść. Do pizzy, nuggetsów i mięs najlepszy jest gęsty sos, który można zrobić z samego majonezu i czosnku. Do sałatek dobry jest lżejszy sos na jogurcie naturalnym.
kajmelka - 2013-12-31
korzystam z takiego przepisu od kilku lat i jestem niesamowicie zadowolona. ja na mały jogurt daję łyżkę majonezu, na duży 2. różnica jest taka, że oprócz soli i pieprzu dodaję trochę cukru. a czosnek - cóż. trzeba próbować. czasem czosnek trafia się słaby i trzeba dać go więcej, czasem wystarczy jeden ząbek :) do tego koperek. uwielbiam!
topielica - 2013-05-06
Każdy ma swój przeis na sos czosnkowy ja dodaje do jogurtu naturalnego zmiażdżone ząbki czosnku,łyżeczkę majonezu i łyżeczkę keczupu -można również dodac trochę startego sera żółtego -zależy do jakiej potrawy.
Ewelina82 - 2013-05-02

Myślę sobie, że autor w tym przypadku celowo nie podał proporcji. Kwestia tego jak bardzo nasycony na to być sos jest sprawą indywidualną. Ja robiłam go następująco wymieszałam jogurt naturalny z kilkoma łyżeczkami majonezu, aż uzyskałam jednolitą masę, potem stopniowo dodawałam poszczególne przyprawy zaczynając od świeżo zmielonego pieprzu czarnego, pieprzu kolorowego, soli oraz suszonego kopru. Następnie przygotowałam kilka ząbków czosnku ok. 8 i stopniowo dodawałam kolejne co pewien czas sprawdzając smak. Myślę, że najlepszy spsób to dostosować to do własnych upodobań kulinarnych... :)

Sos jest bardzo smaczny i doskonale komponuje się z kotletami z kaszy gryczanej ( tzw. hreczniakami )

A na koniec tak czytam Wasze komentarze i widzę, że nie jaka lalcia ma patent na sos czosnkowy ze spirytusem i papryką chilli - mam zamiar niedługo go wypróbować ale myślę, że na pewno nie nadaje on się dla dwuletniego dziecka tak jak pisze autorka :)

grazyna2 - 2013-04-17
Można dodać drobno pokrojoną rzodkiewkę - nadaje smaku i jest lepszy
Patkaa44 - 2013-04-07
Zawsze lubiłam sos czosnkowy.Dodaje go do pizyy,zapiekanki oraz frytek.Bardzo mi wtedy smakuje..Mniam ;))
zuziazyl - 2013-03-22
Ja robię przepyszny sos czosnkowy o podobnym przepisie.
zoey27 - 2012-10-13
Najlepszy jest czosnek starty na tarce o bardzo drobnym oczku.
brittuś - 2012-03-09
mniami!
szelli - 2012-01-05
Majonez pół na pół ze śmietaną 12% ewentualnie wg gustu czego więcej,4 ząbki czosnku sól i pieprz, najprostszy a za to najlepszy :)
Kamila - 2011-09-27

można dać serek naturalny ale sos będzie wówczas bardziej gęsty. zależy co się chce otrzymać, z serkiem będzie to bardziej dip niż sos ale też pyszny.

voxik - 2011-09-27
można zamiast jogurtu dać serek homogenizowany naturalny?
lala` - 2011-07-28
oj dobry dobry ;D :pp
Olla - 2011-06-12
sos czosnkowy z Knorrem:
jogurt nat duzy
2 duze lyzki majonezu
2-3 zabki czosnku
sos koperkowo ziolowy Knorr (suchy, nie rozrobiony)
lalcia - 2011-01-16
To tez jej dobre moje dziecko ma 2 lata i uwielbia to jesc;
*2 zabki czosnku
*majozez
*2 kieliszki spyrytuz
*1 Paprika cili
*1 jajko krecone
*przyprawy
Smacznego;*
Majonez z pieczonego czosnku smakuje wyśmienicie! Będzie on smakować nawet osobom, które nie przepadają za czosnkiem....
Jak zrobić majonez z pieczonego czosnku?
Majonez z pieczonego czosnku smakuje wyśmienicie! Będzie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub