Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowe Odżywianie > Jakie są właściwości lecznicze bananów?
Jakie są właściwości lecznicze bananów?

Jakie są właściwości lecznicze bananów?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (17 ocen)
Oceń 
Banan, choć niepozorny, wykazuje wiele właściwości korzystnych dla naszego zdrowia. Ze względu na swój słodki smak, jest owocem chętnie wykorzystywanym w różnego rodzaju dietach. Łatwo go ze sobą zabrać, a zjedzony na drugie śniadanie zaspokaja apetyt na długi czas. Jaki wpływ ma banan na nasze zdrowie? Przeczytaj poniżej.
1
Lekarze są zgodni co do tego, że jedzenie jednego banana dziennie jest znacznie zdrowsze, niż spożywanie codziennie jednego jabłka. Banany mają więcej witamin i składników odżywczych, niż ich konkurenci. Zawierają więcej węglowodanów, witaminę A, potas, żelazo, fosfor i naturalne cukry.
2
Banany są bogate w witaminy i składniki mineralne, które są dla organizmu naturalnym źródłem energii. Dwa banany zapewnią ci dawkę energii wystarczającą do tego, żeby przepracować 2,5 godziny! Nawet wówczas, gdy jesteś wyczerpany lub przemęczony, banan natychmiast postawi cię na nogi. Energia dostarczana przez banany napędza organizm na dłużej, niż kofeina, czy słodka przekąska.
3
Banany są źródłem potasu, który odpowiada za dostarczanie do mózgu tlenu. Mają one więc pozytywny wpływ na układ krążenia i wspomagają wysiłek intelektualny. Uczniowie, którzy jedzą po jednym bananie trzy razy dziennie znacznie lepiej radzą sobie na sprawdzianach.
4
Banany zawierają błonnik, który jest niezbędny do prawidłowego trawienia. Zapobiegają one zatwardzeniom i są znacznie zdrowsze, niż środki na zatwardzenie sprzedawane w aptekach.
Jak zrobić shake bananowy?
Co jeść w fazie uderzeniowej diety Dukana?
Jak ograniczyć apetyt?
Jak schudnąć po 40?
strona 1 z 2następna >
 4.8/5 (17 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

doremi - 2014-07-21
w czasach komuny wmawiano społeczeństwu, że banany nie mają żadnych wartości. Robiono tak by Polacy nie domagali się bananów, przecież trzeba by wydawać na nie dolary.
Znacznie wcześniej niejaki Gomułka, komuszy głupek, kazał zorganizować sympozjum naukowców, które miało doprowadzić do tego, by Polacy zwiększyli spożycie kiszonej kapusty, równie bogatej w witaminę C jak cytryny. W czasie zagajenia jeden wicepremier zadał pytanie: jak namówić Polaków by używali kiszonej kapusty do herbaty - Gomułkę mało szlag nie trafił (wyjątkowo dużo pił herbaty z cytryną) i wyszedł trzaskając drzwiami. Spędzeni naukowcy wrócili do domów.
grzesdmi - 2014-07-21
ale paniom powinni je sprzedawac w plasterkach !:D
edek - 2014-07-21
Dodam cos od siebie: banan jest zaliczany do skrobi,weglowodanow,wiec jak nie masz juz czasu robic kanapek bo do pracy sie spoznisz,to wez kilka bananow zamiast chlebka.
tom - 2014-07-21
A może coś powiecie dlaczego małym dzieciom nie powinno się podawać tych wspaniałych bananów?
ola - 2014-07-21
Widac to po tym zdjeciu tej kobiety jak po chemioterapi
Najzdrowsze banany, to te dojrzałe, czyli nie żółto-zielone, ale te żółte z małymi, brązowymi plamkami na skórce....
Jak przechowywać banany?
Najzdrowsze banany, to te dojrzałe, czyli nie żółto-zielone, ale te żółte z małymi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub