Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Problemy z cerą > Jakie są objawy trądziku różowatego?
Jakie są objawy trądziku różowatego?

Jakie są objawy trądziku różowatego?

, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Trądzik różowaty to przewlekła choroba skóry, objawiająca się zaczerwienieniem, obrzękiem i często wypryskiem, zlokalizowanym głównie na twarzy, ale też na skórze głowy, karku, uszach, klatce piersiowej i plecach. Jeśli podejrzewasz u siebie trądzik różowaty, przeczytaj ten artykuł, by poznać jego objawy.
3

ODMIANY TRĄDZIKU RÓŻOWATEGO

Istnieją cztery odmiany trądziku różowatego, ale u jednego chorego może wystąpić jednocześnie kilka z nich. Do odmian tych zaliczamy:

  • Postać rumieniowo-naczyniowa (teleangietyczna)
    Charakterystycznym objawem tej postaci trądziku różowatego jest trwałe zaczerwienienie skóry i tendencja do łatwego i częstego rumienienia się. Pod powierzchnią skóry zaczynają być widoczne małe naczynka krwionośne. Może pojawić się uczucie pieczenia lub swędzenia. Jest to pierwsza faza trądziku różowatego.

  • Postać grudkowo-krostkowa
    W tej fazie prócz trwałego rumienia pojawiają się czerwone krostki wypełnione ropą. Zmiany skórne trwają zazwyczaj 1-4 dni. Łatwo pomylić tę odmianę ze zwykłym trądzikiem. Trądzikowi różowatemu towarzyszyć może przetłuszczanie się skóry i łupież.

  • Postać przerostowo-naciekowa
    Jest to zaawansowana postać trądziku różowatego, objawiająca się zazwyczaj przerostem nosa. Inne objawy to grubienie skóry i jej nieregularna, guzkowata powierzchnia. Postać przerostowo-naciekowa prócz nosa dotyka również brody, policzków, czoła i uszu.

  • Postać oczna
    Najczęstsze objawy ocznej postaci trądziku różowatego to czerwone, suche i podrażnione oczy i powieki. Inne symptomy to uczucie obecności ciała obcego w oku, swędzenie i pieczenie. Trądzik różowaty może wywoływać stan zapalny skóry po wewnętrznej stronie powiek (zapalenie spojówek). Postać oczna może występować jednocześnie ze zmianami skórnymi lub poprzedzać je.

Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?
Jak leczyć czyraki?
Jak myć twarz, żeby mieć ładną cerę?
Jak leczyć gronkowca?
 4.3/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Trądzik różowaty to choroba, której trudno się pozbyć. Liczy się systematyczna, dobrze dobrana pielęgnacja w połączeniu...
Jak leczyć trądzik różowaty?
Trądzik różowaty to choroba, której trudno się pozbyć...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub