Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Problemy z cerą > Jak leczyć trądzik różowaty?
Jak leczyć trądzik różowaty?

Jak leczyć trądzik różowaty?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Trądzik różowaty to choroba, której trudno się pozbyć. Liczy się systematyczna, dobrze dobrana pielęgnacja w połączeniu z terapią farmakologiczną. Wciąż nie istnieje sposób na całkowite i trwałe wyeliminowanie trądziku różowatego. Można jednak zredukować jego objawy. Ważna jest wczesna diagnoza choroby i kontynuowanie leczenia, nawet wówczas, gdy objawy całkowicie ustąpią.
1
Rozex (metronidazol)
Środki farmakologiczne

Do leczenia trądziku różowatego lekarz najczęściej przepisuje antybiotyki o działaniu miejscowym, które należy aplikować na chorobowo zmienione miejsca. Mimo iż antybiotyk ma zazwyczaj za zadanie zniszczyć bakterie, w przypadku trądziku różowatego o bakteriach nie ma mowy, a antybiotyki stosowane są głównie ze względu na ich właściwości przeciwzapalne. Najczęściej stosowanym antybiotykiem jest metronidazol (Rozex, Metronidazol żel lub krem). Może występować samodzielnie lub w połączeniu z innymi substancjami, np. kwasem azelainowym.

Maści należy stosować nawet wówczas, gdy objawy choroby ustąpią. Z tego powodu zawsze warto je mieć przy sobie, ponieważ nigdy nie wiadomo, czy jakiś czynnik nie wywoła ponownego ataku trądziku różowatego.

W ostrzejszym przebiegu choroby podaje się antybiotyki doustne, ponieważ działają szybciej, niż te stosowane na skórę. Do najczęściej przepisywanych zaliczamy tetracyklinę, doksycyklinę, erytromycynę i minocyklinę.

Często stosowanym antybiotykiem jest stosunkowo łagodny Tetralysal. Terapia tym antybiotykiem trwa jednak nawet do roku czasu.
Jak leczyć swędzenie skóry?
Jak mieć piękną cerę?
Jak złagodzić swędzenie skóry?
Jak leczyć czyraki?
strona 1 z 3następna >
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Karmelek - 2012-09-28
Hmm, też używałem rozexu i pomogło :)
Skoczka123 - 2012-08-28
Hejka, ja polecam rozex, ale generalnie najlepiej spytac dermatologa :)
Rozszerzone i pękające naczynka ją zmorą wielu ludzi w różnym wieku. Skóra naczynkowa charakteryzuje się kruchością i...
Sposoby na pękające naczynka
Rozszerzone i pękające naczynka ją zmorą wielu ludzi w różnym wieku. Skóra naczynkowa...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub