Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Problemy z cerą > Jak leczyć trądzik różowaty?
Jak leczyć trądzik różowaty?

Jak leczyć trądzik różowaty?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Trądzik różowaty to choroba, której trudno się pozbyć. Liczy się systematyczna, dobrze dobrana pielęgnacja w połączeniu z terapią farmakologiczną. Wciąż nie istnieje sposób na całkowite i trwałe wyeliminowanie trądziku różowatego. Można jednak zredukować jego objawy. Ważna jest wczesna diagnoza choroby i kontynuowanie leczenia, nawet wówczas, gdy objawy całkowicie ustąpią.
1
Rozex (metronidazol)
Środki farmakologiczne

Do leczenia trądziku różowatego lekarz najczęściej przepisuje antybiotyki o działaniu miejscowym, które należy aplikować na chorobowo zmienione miejsca. Mimo iż antybiotyk ma zazwyczaj za zadanie zniszczyć bakterie, w przypadku trądziku różowatego o bakteriach nie ma mowy, a antybiotyki stosowane są głównie ze względu na ich właściwości przeciwzapalne. Najczęściej stosowanym antybiotykiem jest metronidazol (Rozex, Metronidazol żel lub krem). Może występować samodzielnie lub w połączeniu z innymi substancjami, np. kwasem azelainowym.

Maści należy stosować nawet wówczas, gdy objawy choroby ustąpią. Z tego powodu zawsze warto je mieć przy sobie, ponieważ nigdy nie wiadomo, czy jakiś czynnik nie wywoła ponownego ataku trądziku różowatego.

W ostrzejszym przebiegu choroby podaje się antybiotyki doustne, ponieważ działają szybciej, niż te stosowane na skórę. Do najczęściej przepisywanych zaliczamy tetracyklinę, doksycyklinę, erytromycynę i minocyklinę.

Często stosowanym antybiotykiem jest stosunkowo łagodny Tetralysal. Terapia tym antybiotykiem trwa jednak nawet do roku czasu.
Jak zlikwidować pryszcze w jeden dzień?
Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?
Domowe sposoby na pryszcze
Jak pozbyć się brodawek płaskich?
strona 1 z 3następna >
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Karmelek - 2012-09-28
Hmm, też używałem rozexu i pomogło :)
Skoczka123 - 2012-08-28
Hejka, ja polecam rozex, ale generalnie najlepiej spytac dermatologa :)
Każda z kobiet chciałaby się cieszyć nieskazitelnie czystą i zadbaną skórą. Nasza cera jest wizytówką dbałości o własny...
Jak dbać o cerę z niedoskonałościami?
Każda z kobiet chciałaby się cieszyć nieskazitelnie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub