Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Drzewa > Jak ściąć drzewo?

Jak ściąć drzewo?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 2.1/5 (228 ocen)
Oceń 
Ścinanie drzew wydaje się być proste i takie może być jednak jeśli nie wiesz w jaki sposób to zrobić może być bardzo niebezpieczne i czasochłonne.
Piła do drewna, Rękawice ochronne, Okulary ochronne, Ktoś do pomocy, Spodnie ochronne, Kask (z ochroną twarzy), Buty ochronne, Słuchawki ochronne
1
Zabezpiecz teren przed ludźmi i zwierzętami. Usuń również wszelkie przedmioty które mogłyby ulegnąć zniszczeniu. Jeśli drzewo znajduje się na górce wówczas zabezpiecz również spadek górki - drzewo po upadnięciu może zacząć się staczać w dół.
2
Musisz określić na którą stronę spadnie drzewo. Jeśli jest pochylone w jakimś kierunku wówczas spadnie właśnie na tą stronę na którą jest pochylone. Jeśli drzewo jest proste ale ma więcej gałęzi z jednej strony wówczas to właśnie ciężar tych gałęzi przesądzi o kierunku na które spadnie drzewo.

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości z kierunkiem na które spadnie drzewo lub nie jesteś pewien czy uda ci się je bezpiecznie ściąć - drzewo upadając nic nie zniszczy wówczas poproś o pomoc specjalistę.

Aby zadbać o bezpieczeństwo przywiąż linę aby móc skierować spadające drzewo w wybranym kierunku.
3
ścinanie drzewa 1
Aby określić kierunek w jakim spadnie drzewo należy zrobić skośne nacięcie dokładnie od tej strony na którą ma spaść drzewo. Kąt piłowania powinien wynosić 45° natomiast głębokość 1/4 średnicy pnia.
4
ścinanie drzewa 2
Pamiętaj aby kąt piłowania powinien wynosić 45° a głębokość 1/4 średnicy pnia.
5
ścinanie drzewa 3
Zrób nacięcie po drugiej stronie pnia na wysokości 2 cm wyższej niż dolna część wyciętego klina. Dzięki temu unikniesz zaciśnięcia ostrza. Pomiędzy nacięciami należy zostawić nieprzecięty fragment pnia.
6
ścinanie drzewa 4
Do dłuższego i węższego nacięcia włóż klin który posłuży ci jako dźwignia. Pociągnij mocno do góry. W ten sposób nakierujesz dodatkowo spadające drzewo.
7
Jak tylko usłyszysz trzask, połóż wszystko co masz w rękach na ziemi i oddal się o kilka metrów od drzewa (oczywiście w kierunku przeciwnym niż wyznaczone miejsce w które ma spaść drzewo).
Jak pielęgnować Gwiazdę Betlejemską przez cały rok?
Jak uprawiać pieczarki w domu?
Jak hodować fikusa?
Jak hodować hibiskusa?
Ostrzeżenia
  • Nigdy nie przykładaj końcówki ostrza piły do pnia drzewa! Spowodujesz wibracje które mogą spowodować że piła odskoczy od pnia a ty zostaniesz narażony na poważne obrażenia.
Przeczytaj teraz: Jak posadzić drzewo?
 2.1/5 (228 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Henioo - 2011-10-25
Nacięcie na 1/4 średnicy pnia? Haha, na rysunku widać 1/3 :P
Jeśli masz w domu kominek na pewno przyda Ci się drewno. Ale kupienie drewna w sklepie to pójście na łatwiznę....
Jak rąbać drewno?
Jeśli masz w domu kominek na pewno przyda Ci się drewno. Ale kupienie drewna w sklepie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub