Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Alzheimer > Jak poprawić pamięć?
Jak poprawić pamięć?

Jak poprawić pamięć?

, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (17 ocen)
Oceń 
Zdarza ci się często o czymś zapominać? W momentach kiedy chcesz sobie koniecznie coś przypomnieć czujesz pustkę w głowie? A może nie pamiętasz co robiłeś wczoraj po południu? Jeśli tak to najwyższa pora aby podjąć działania mające na celu poprawę Twojej pamięci.
1
Zacznij ćwiczyć swoje zdolności umysłowe. Tak jak ćwiczenia fizyczne wzmacniają twoje mięśnie, tak ćwiczenia umysłowe wzmocnią twój mózg. Dobrym sposobem na polepszenie pamięci oraz zdolności koncentracji są różne gry logiczne, puzzle, sudoku, scrabble czy krzyżówki.
2
zapomnienie
Koniecznie pamiętaj aby w twoim kalendarzu znalazł się czas na relaks i medytację. Twój mózg potrzebuje trochę spokoju i odpoczynku. Uspokojony i wypoczęty mózg działa o wiele sprawniej. Jeśli nie masz na to czasu ponieważ jesteś zbyt zajęty, biegasz od spotkania na spotkanie, pracujesz cały czas i nie masz chwili dla siebie nie dziw się, że zarówno twój organizm zaczyna szwankować jak i twój mózg zaczyna odmawiać ci posłuszeństwa. Odpoczynek i relaks jest konieczny.
3
zapominanie
Śpij po 7-8 godzin dziennie. Organizm tego potrzebuje. Jeśli będziesz przez dłuższy okres niedosypiać wówczas twoje wyniki w pracy czy w szkole będą o wiele gorsze.
4
Zapewnij sobie dopływ do świeżego powietrza i uprawiaj sport. Udowodniono, że osoby aktywne fizycznie mają mniejsze problemy z pamięcią oraz z koncentracją. Ruch powoduje wzrasta ciśnienie krwi a mózg staje się bardziej dotleniony. 30 minut spaceru dziennie sprawi cuda zarówno dla twojego ciała jak i umysłu.
Jak poprawić pamięć i koncentrację?
Jak zrobić wieniec na cmentarz?
Jak usunąć programy z autostartu?
Jak odkryć w sobie talent?
Wskazówki
  • Im więcej zapisujesz na karteczkach tym więcej zapomnisz. Zapisywanie sprawia, że nawet nie wysilasz się aby coś zapamiętać. Dajesz swojemu mózgowi sygnał, że nie musi on ci już przypominać o danej rzeczy skoro została ona zapisana na karteczce.
strona 1 z 2następna >
 3.8/5 (17 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

ksywa;) - 2010-03-31
Oj boshe...
emi - 2010-02-25
pomaga :)
Jak lepiej zapamiętywać?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub