Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Uprawa Owoców > Jak uprawiać truskawki pnące?
Jak uprawiać truskawki pnące?

Jak uprawiać truskawki pnące?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (19 ocen)
Oceń 
Truskawki pnące (inaczej wiszące lub szpalerowe) to truskawki powtarzające się, kwitnące przez całe lato aż do ostatnich dni jesieni. Wytwarzają one dużo rozgałęzień, które pną się w górę po podporach. Poniżej kilka wskazówek odnośnie ich uprawy.
1

Stanowisko

Truskawki wymagają dużo słońca zatem należy je trzymać na stanowisku dobrze nasłonecznionym, jasnym, najlepiej osłoniętym od wiatru i zacisznym.

2

Gleba

Ziemia dla truskawek powinna być żyzna, próchnicza, przepuszczalna i dość przewiewna z pH od 5,5 do 6,2.

3

Sadzenie

Zanim posadzimy truskawki należy odchwaścić ziemię i dodać do niej odrobinę nawozu fosforowego i potasowego. Najlepiej jest wybrać takie rośliny które mają dobrze rozbudowany system korzeniowy. Po posadzeniu okrywamy ziemię słomą lub włókniną. Truskawki owocują najwcześniej na drugi rok od posadzenia.

4

Podlewanie

Truskawki źle znoszą przesuszenie zatem podlewamy je codziennie, aby ziemia była stale wilgotna.

5

Pielęgnacja

Truskawki najlepiej jest nawozić nawozem organicznym, kompostem (dla truskawek pnących rosnących na tarasie lub balkonie) lub obornikiem. Aby zbiory truskawek odmian powtarzających się były latem lub jesienią większe należy wiosną obrywać ich pierwsze kwiaty.

Truskawki pienne to wbrew swojej nazwie nie są pnącza. Nie będą się one piąć po sznurkach ani palikach. Wypuszczają one jednak dłuższe odnogi, zatem warto sadzić je w wysokich doniczkach z których będą mogły one swobodnie zwisać.

Jak zrobić koktajl truskawkowy?
Jak przygotować truskawki na zimę?
Jak sadzić truskawki?
Jak zrobić truskawki w czekoladzie?
 3/5 (19 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jagodnik nie jest jakimś sztywnym określeniem, w którym jasno jest zaznaczone jakie gatunki, w jakich ilościach i w...
Jakie gatunki wybrać do założenia jagodnika? Cz.I
Jagodnik nie jest jakimś sztywnym określeniem, w którym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub