Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Trawniki i Żywopłoty > Jak przycinać tuje szmaragd?

Jak przycinać tuje szmaragd?

, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (19 ocen)
Oceń 
Tuja szmaragdowa, inaczej żywotnik zachodni, charakteryzuje się zielonym odcieniem igieł, które nie ciemnieją w zimie. Tuja ta często wykorzystywana jest na żywopłoty. Jak ją przycinać?
1
Przycinanie tui zaczynamy wówczas, gdy mamy pewność, że nie będzie już więcej przymrozków (marzec, kwiecień), jednak jeszcze przed rozpoczęciem wegetacji.
2
Aby tuja rozrosła się na boki, tniemy ją z góry i odwrotnie.
3
Tuje możemy zacząć przycinać wówczas, gdy osiągną one pożądaną przez nas wysokość. Zwykle tuje posadzone z sadzonek 1,5 metrowych przycinamy najwcześniej po roku czasu.
4
W przypadku żywopłotu lub tui, która ma za zadanie spełniać rolę dekoracyjną, przycinamy na początku wiosny czubki oraz przyrosty z ubiegłego roku o połowę lub nawet dwie trzecie. Należy pousuwać również wszystkie martwe gałązki.
5
Drugie cięcie przeprowadzamy latem (czerwiec). Wówczas znów przycinamy młode pędy o dwie trzecie.
6
Ostanie cięcie, które ma za zadanie zagęścić tuję, przeprowadzamy w połowie lipca (najpóźniej z końcem lipca) na wysokości ok. 1 cm. Rośliny nie przycinamy po tym terminie, aby zdążyła wygoić rany i przygotować się do zimy.
Jak opryskiwać drzewa owocowe?
Jak zrobić drewnianą donicę?
Jak rozmnażać bukszpan?
Jak sadzić orzech włoski?
Przeczytaj teraz: Jak sadzić tuje?
 3.1/5 (19 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Marta - 2013-04-11
Thuja occidentalis to łacińska nazwa żywotnika zachodniego. Więc nie jest to tuja, a tym bardziej tuja szmaragdowa. 'Smaragd' to jej odmiana.
Pisząc artykuły należy lepiej się do nich przygotować. Jeżeli ktoś nie ma wiedzy na temat samej nazwy rośliny to co dopiero można powiedzieć o jej przycinaniu czy uprawie?
zuziazyl - 2013-03-05
U mnie pod lokiem nikt ich nie przycinał a wyrosły ogromne i piękne.
Tuje świetnie sprawdzają się jako ogrodzenie i ozdoba tarasów, ponieważ doskonale się prezentują i stosunkowo szybko...
Jak rozmnażać tuje?
Tuje świetnie sprawdzają się jako ogrodzenie i ozdoba tarasów, ponieważ doskonale...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub