Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Guzy > Jakie są objawy raka piersi?
Jakie są objawy raka piersi?

Jakie są objawy raka piersi?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Rak piersi to najczęściej atakujący kobiety nowotwór. Dotyka on zazwyczaj kobiet w okresie menopauzy (55-65 lat), choć zdarzają się również zachorowania u kobiet młodszych. Ostatnie badania dowodzą, że istnieje kilka różnych rodzajów raka piersi, a każdy z nich jest podatny na nieco inny rodzaj leczenia. Najważniejsze jest wczesne wykrycie choroby i podjęcie terapii. Optymistyczna wiadomość jest taka, że około trzy na cztery przypadki okazują się nie być rakiem piersi, ale nieszkodliwą torbielą, tłuszczakiem lub włókniakiem. Należy jednak zachować ostrożność, regularnie poddawać się mammografii i badać swoje piersi, by móc natychmiast zareagować na niepokojące objawy. Jakie? Dowiesz się poniżej.
1
rak piersi - krok 1

Objawy raka piesi

Rak piersi często nie daje żadnych objawów, ale zdarza się, że kobiety samodzielnie odkrywają, że coś jest nie tak. Do objawów raka piersi możemy zaliczyć:

  • Bezbolesny guzek w piersi

  • Zmiana rozmiaru piersi lub jej kształtu

  • Zgrubienie pod pachą

  • Skurczenie się sutka

  • Wydzielina z sutka

  • Ból piersi (może być objawem raka piersi, ale dzieje się tak rzadko)

2
rak piersi - krok 2

Objawy zapalnego raka piersi

Zapalny rak piersi to rzadki, szybko rozwijający się typ raka piersi, przy którym często nie występuje żaden charakterystyczny guzek. Zamiast tego skóra na piersi zaczyna robić się gruba, czerwona i pomarszczona jak skórka pomarańczowa. Dotknięty chorobą obszar może wydawać się cieplejszy i bardziej wrażliwy na dotyk. Mogą się na nim pojawić małe krostki, które wyglądem przypominają wysypkę.

3
rak piersi - krok 3

Wykrywanie raka piersi: mammografia

Im szybciej zostanie wykryty rak piersi, tym łatwiej jest go wyleczyć. Mammografia pozwala wykryć guzki, które są zbyt małe, by były wyczuwalne. Pierwsze badania mammograficzne należy rozpocząć po ukończeniu 40 roku życia i powtarzać je co dwa lata. Młodsze kobiety powinny konsultować wszelkie podejrzane zmiany z lekarzem.

Jak leczyć dnę moczanową naturalnymi metodami?
Jak leczyć wodę w kolanie?
Jak naturalnie rozpuścić kamienie nerkowe?
Jak uśmierzyć ból zęba?
strona 1 z 2następna >
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Rak piersi to nowotwór, który najczęściej atakuje kobiety w wieku 55-60 lat. Najskuteczniejszym sposobem na wykrycie,...
Jak wygląda leczenie raka piersi?
Rak piersi to nowotwór, który najczęściej atakuje...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub