Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Kwiaty w Ogrodzie > Jak uprawiać kalie?
Jak uprawiać kalie?

Jak uprawiać kalie?

, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (16 ocen)
Oceń 
Kalia jest kwiatem doniczkowym pochodzącym z Afryki Południowej i Środkowej. Jej dekoracyjnym elementem są kwiaty otoczone pochwami kwiatowymi o kształcie lejka. Kwiatostany są zwykle białe, jednak występują również w kolorze różowym, bordowym, żółtym i pomarańczowym.
1

Stanowisko i gleba

Kalie lubią stanowisko ciepłe, jasne i słoneczne, jednak niekoniecznie w pełnym słońcu. Gleba powinna być żyzna i lekka. Jeśli trzymamy kalię w pełnym słońcu, wówczas należy dbać, aby ziemia była cały czas wilgotna.

2

Zimowanie

Przed nadejściem pierwszych mrozów wykopujemy bulwy kalii, odkładamy do oschnięcia na 2 dni, oczyszczamy z liści, a następnie wkładamy do drewnianej skrzynki i przysypujemy trocinami. Kalię należy tak przechowywać aż do kwietnia, w temperaturze około 3-7 stopni Celsjusza. Zwykle na jesień liście same wysychają, co oznacza, że roślina przechodzi w stan spoczynku. Jeśli jednak nie uschną, wówczas należy ją wykopać i wysuszyć.

W przypadku chęci uprawy kalii w domu, należy również przechowywać ją w wyżej opisanych warunkach, jednak w tym przypadku przez okres od października do grudnia. Następnie na początku stycznia przenosimy ją w jasne miejsce i delikatnie podlewamy. Gdy wypuści pierwsze liście, przesadzamy ją i normalnie uprawiamy w domu aż do maja. W maju roślinę dołujemy w ogrodzie lub wystawiamy na taras.

3

Rozmnażanie

Kalię rozmnażamy jesienią poprzez podział kłączy.

Jak dbać o fiołek alpejski?
Jak uprawiać czosnek?
Jak pielęgnować azalię doniczkową?
Jak pielęgnować begonie?
 3.1/5 (16 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Zazula - 2014-08-01
moja kalia jest ogromna ,liscie ma kropkowane a kwiaty byly zolte ,byly bo drugi rok nie kwitnie nie wiem dlaczego
kmi - 2013-08-26
Czy tzn., że moja kalia nie może stać w doniczce na mojej komodzie przez jesień/zimę ?
Powinnam ją wykopać, obciąć liście i kwiaty a następnie trzymać przez kilka miesięcy w lodówce ?
Poinsecja (wilczomlecz nadobny) – zwana często Gwiazdą Betlejemską niemal co roku gości w naszym domu na święta Bożego...
Jak pielęgnować gwiazdę betlejemską (Poinsecja)?
Poinsecja (wilczomlecz nadobny) – zwana często Gwiazdą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub