Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Pielęgnacja włosów > Jak zwalczyć łupież?
Jak zwalczyć łupież?

Jak zwalczyć łupież?

, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (6 ocen)
Oceń 
Łupież to z pozoru tylko niewielki defekt kosmetyczny, jednakże niewielu ludzi zdaje sobie sprawę, że jest on chorobą. Najczęściej łupież pojawia się na skórze głowy, ale może też występować w innych miejscach, np. pod pachami czy na klatce piersiowej. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak pozbyć się łupieżu.
1
Aby rozpocząć walkę z łupieżem należy najpierw sprawdzić, z jakim typem łupieżu mamy do czynienia. Łupież suchy objawia się niewielkimi, suchymi płatkami naskórka złuszczającymi się na skórze głowy. Jest to najbardziej pospolita, najczęściej występująca i najłatwiejsza do zwalczenia forma łupieżu. Na ten rodzaj łupieżu wystarczy stosowanie szamponów zawierających selen, siarkę, cynk i kwas salicylowy. Szampony takie można bez problemu kupić w aptekach.
2
Łupież tłusty objawia się podobnie jak w przypadku odmiany suchej, ale złuszczające się kawałki naskórka są większe, niekiedy żółtawe i tłuste. Ta odmiana łupieżu może też prowadzić do nadmiernego wypadania włosów i jest znacznie cięższa do wyleczenia. W zwalczeniu tego rodzaju łupieżu pomoże wcieranie w skórę głowy 5% oliwki salicylowej. Do mycia głowy należy stosować szampony zawierające wyciąg z dziegciu. W łupieżu tłustym często dochodzi do zakażenia drożdżakami, dlatego, jeżeli wyżej wymienione środki nie działają należy zgłosić się do dermatologa, który zapisze stosowny szampon przeciwgrzybiczny lub leczenie sterydami.
Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?
Jak leczyć czyraki?
Jak rozpoznać raka skóry?
Jak zatuszować malinkę?
Wskazówki
  • Powstawaniu łupieżu sprzyja nadmierne pocenie się oraz lampy solaryjne
  • Powstawanie łupieżu suchego lub tłustego często spowodowane jest częstymi zmianami używanego szamponu
  • Odżywki beż spłukiwania również mogą być przyczyna powstania łupieżu, zwłaszcza odmiany suchej
strona 1 z 2następna >
 4.3/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (30)

badziaa - 2013-07-24

u mnie domowe sposoby się nie sprawdziły, szampony z drogerii też nie. Pomógł mi dopiero szampon Pirolam z cyklopiroksolaminą - działa on grzybobójczo i grzybostatycznie, łagodzi skórę głowy i przez to też włosy wyglądają zdrowiej.

MalutkaToJa - 2013-03-28
Ja na swój łupież używałam Nizoral i pomógł dość szybko, po kilku użyciach. Napar z tataraku także pomaga ale niestety trzeba dłużej czekać na efekty i jest więcej 'babrania się'. Jednak ten sposób jest dużo tańszy dlatego myślę że warto go wypróbować.
zigitrn - 2013-03-18
najgorsze że te wszystkie szampony z aptek są drogie a inne domowe sposoby mało kiedy działają :/
annqq - 2012-07-27
ja z doświadczenia mogę powiedzieć, że najlepsze są naturalne kosmetyki. Mi pomogły te na bazie olejku z drzewa herbacianego,
truti - 2010-09-27

no to gratuluje wygranej:D

a sposoby wiolki tez sa fajnem tylko takie brudne troche:)

ale trzeba pocierpiec dla urody:)

Wiolka25 - 2010-09-27
W skórę głowy należy wetrzeć olej, np. oliwa z oliwek. Potrzymać ok. 10 minut a na koniec umyć delikatnym szamponem (najlepiej jakimś dla dzieci). Dobra na łupież jest również zielona glinka.
sheltie - 2010-09-26

to sie pochwale, dostalam wiadomosc zwrotna, ze wygralam szampon, nie spodziewalam sie, bo to juz przektycznie koncowka, a tu mila niespodzianka :) tyle, ze nie odeslali mi tego zdjecia :( chyba odsylaja dopiero po jakims czasie bo musza je przerobic, nie?

fiesta - 2010-09-26

Och ,dobrze że podałyście stronkę.Nie pomyślałam.Zdjęcie wysłałam.Czekam na odpowiedż.Szampon miejmy nadzieję się nie przyda(gdybym wygrała)bo to znaczyłoby że pozbyłam się do końca tego ,,dziadostwa" :)

sheltie - 2010-09-25

tez weszlam, z ciekawosci, bo takie macie podzielone zdania, wiec chcialam sama sie przekonac o co tam chodzi hihih :) No i wam powiem: jest latwo, wyslalam zdjecie, nie zajelo mi to duzo czasu (najwiecej wybranie i wyciecie zdjecia), czy mozna wygrac latwo to nie wiem jeszcze. Ale licze ze ta fotke zrobia mi na cacy tak jak w tych przykladowych zdjeciach:)

truti - 2010-09-25

Quote From mugga,
ja też wchodziłam na tą stronę - z czystej ciekawości, jeszcze stać mnie na szampon, ale nie widzę żadnego konkursu; byłam ciekawa, co trzeba zrobić, aby taki szampon dostać; ja osobiście polecam szampon sayoss lub clear; po dłuższym stosowaniu elseve moje włosy przestały na niego reagować, szybko się przetłuszczały i były matowe

podobno przy dluzszym stosowaniu wlosy uzaleniaja sie od wszystkich kosmetykow, awiec zawsze trezba je zmieniac.

ja po clear mialam piekaca glowe cala, przez efekt chlodzenia;p

mugga - 2010-09-24

Kuczka88 - 2010-09-24

Nagroda w konkursie to szampon? Prawdopodobieństwo wygrania - nikłe. Zachodu - pewnie dużo (nie wiem bo nie widzę nigdzie zakładki z konkursami). ehhh naciągane to coś.

fiesta - 2010-09-24

Wejdź i sprawdź na stronie loreala.Są opisane wszystkie rodzaje szamponow, i do tego jeszcze piszą o konkursie, w ktorym mozna wygrac te szmpony oraz upiekszenie zdjecia.

Musisz jednak się spieszyć bo z tego co dobrze pamiętam jest czas do końca miesiąca.

sheltie - 2010-09-23

o jakie zdjecia chodzi?

fiesta - 2010-09-23

Quote From Jadzia,
w ogole nie wiem skad mi sie wzial. nigdy nie mimalam a tu nagle sypie mi sie z glowy. pomooocy. co do elseve to stosowalam i nic - lupiez jeszcze wiekszy!

Jadzia

na początku może wydawać się,że się zwiększył.Oczyszcza się skóra na głowie.

Truti przydałby się jeszcze jeden szampon,:)

weszłam na stronę L'Oreala.Pewnie dużo osób wysłało swoje zdjęcia... czy zdążę jeszcze z wysłaniem zdjęcia?

Łupież to choroba skóry owłosionej. Występuje w postaci cząsteczek zrogowaciałych, obumarłych, łuszczących się komórek...
Jak się pozbyć łupieżu?
Łupież to choroba skóry owłosionej. Występuje w postaci cząsteczek zrogowaciałych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub