Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Pielęgnacja włosów > Jak zwalczyć łupież?
Jak zwalczyć łupież?

Jak zwalczyć łupież?

, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (6 ocen)
Oceń 
Łupież to z pozoru tylko niewielki defekt kosmetyczny, jednakże niewielu ludzi zdaje sobie sprawę, że jest on chorobą. Najczęściej łupież pojawia się na skórze głowy, ale może też występować w innych miejscach, np. pod pachami czy na klatce piersiowej. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak pozbyć się łupieżu.
1
Aby rozpocząć walkę z łupieżem należy najpierw sprawdzić, z jakim typem łupieżu mamy do czynienia. Łupież suchy objawia się niewielkimi, suchymi płatkami naskórka złuszczającymi się na skórze głowy. Jest to najbardziej pospolita, najczęściej występująca i najłatwiejsza do zwalczenia forma łupieżu. Na ten rodzaj łupieżu wystarczy stosowanie szamponów zawierających selen, siarkę, cynk i kwas salicylowy. Szampony takie można bez problemu kupić w aptekach.
2
Łupież tłusty objawia się podobnie jak w przypadku odmiany suchej, ale złuszczające się kawałki naskórka są większe, niekiedy żółtawe i tłuste. Ta odmiana łupieżu może też prowadzić do nadmiernego wypadania włosów i jest znacznie cięższa do wyleczenia. W zwalczeniu tego rodzaju łupieżu pomoże wcieranie w skórę głowy 5% oliwki salicylowej. Do mycia głowy należy stosować szampony zawierające wyciąg z dziegciu. W łupieżu tłustym często dochodzi do zakażenia drożdżakami, dlatego, jeżeli wyżej wymienione środki nie działają należy zgłosić się do dermatologa, który zapisze stosowny szampon przeciwgrzybiczny lub leczenie sterydami.
Jak zrobić maseczkę z awokado na włosy?
Jak leczyć nadmierną potliwość stóp?
Jak leczyć świerzb olejkiem z drzewa herbacianego?
Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?
Wskazówki
  • Powstawaniu łupieżu sprzyja nadmierne pocenie się oraz lampy solaryjne
  • Powstawanie łupieżu suchego lub tłustego często spowodowane jest częstymi zmianami używanego szamponu
  • Odżywki beż spłukiwania również mogą być przyczyna powstania łupieżu, zwłaszcza odmiany suchej
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Domowe sposoby na łupież
 4.3/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (30)

badziaa - 2013-07-24

u mnie domowe sposoby się nie sprawdziły, szampony z drogerii też nie. Pomógł mi dopiero szampon Pirolam z cyklopiroksolaminą - działa on grzybobójczo i grzybostatycznie, łagodzi skórę głowy i przez to też włosy wyglądają zdrowiej.

MalutkaToJa - 2013-03-28
Ja na swój łupież używałam Nizoral i pomógł dość szybko, po kilku użyciach. Napar z tataraku także pomaga ale niestety trzeba dłużej czekać na efekty i jest więcej 'babrania się'. Jednak ten sposób jest dużo tańszy dlatego myślę że warto go wypróbować.
zigitrn - 2013-03-18
najgorsze że te wszystkie szampony z aptek są drogie a inne domowe sposoby mało kiedy działają :/
annqq - 2012-07-27
ja z doświadczenia mogę powiedzieć, że najlepsze są naturalne kosmetyki. Mi pomogły te na bazie olejku z drzewa herbacianego,
truti - 2010-09-27

no to gratuluje wygranej:D

a sposoby wiolki tez sa fajnem tylko takie brudne troche:)

ale trzeba pocierpiec dla urody:)

Wiolka25 - 2010-09-27
W skórę głowy należy wetrzeć olej, np. oliwa z oliwek. Potrzymać ok. 10 minut a na koniec umyć delikatnym szamponem (najlepiej jakimś dla dzieci). Dobra na łupież jest również zielona glinka.
sheltie - 2010-09-26

to sie pochwale, dostalam wiadomosc zwrotna, ze wygralam szampon, nie spodziewalam sie, bo to juz przektycznie koncowka, a tu mila niespodzianka :) tyle, ze nie odeslali mi tego zdjecia :( chyba odsylaja dopiero po jakims czasie bo musza je przerobic, nie?

fiesta - 2010-09-26

Och ,dobrze że podałyście stronkę.Nie pomyślałam.Zdjęcie wysłałam.Czekam na odpowiedż.Szampon miejmy nadzieję się nie przyda(gdybym wygrała)bo to znaczyłoby że pozbyłam się do końca tego ,,dziadostwa" :)

sheltie - 2010-09-25

tez weszlam, z ciekawosci, bo takie macie podzielone zdania, wiec chcialam sama sie przekonac o co tam chodzi hihih :) No i wam powiem: jest latwo, wyslalam zdjecie, nie zajelo mi to duzo czasu (najwiecej wybranie i wyciecie zdjecia), czy mozna wygrac latwo to nie wiem jeszcze. Ale licze ze ta fotke zrobia mi na cacy tak jak w tych przykladowych zdjeciach:)

truti - 2010-09-25

Quote From mugga,
ja też wchodziłam na tą stronę - z czystej ciekawości, jeszcze stać mnie na szampon, ale nie widzę żadnego konkursu; byłam ciekawa, co trzeba zrobić, aby taki szampon dostać; ja osobiście polecam szampon sayoss lub clear; po dłuższym stosowaniu elseve moje włosy przestały na niego reagować, szybko się przetłuszczały i były matowe

podobno przy dluzszym stosowaniu wlosy uzaleniaja sie od wszystkich kosmetykow, awiec zawsze trezba je zmieniac.

ja po clear mialam piekaca glowe cala, przez efekt chlodzenia;p

mugga - 2010-09-24

Kuczka88 - 2010-09-24

Nagroda w konkursie to szampon? Prawdopodobieństwo wygrania - nikłe. Zachodu - pewnie dużo (nie wiem bo nie widzę nigdzie zakładki z konkursami). ehhh naciągane to coś.

fiesta - 2010-09-24

Wejdź i sprawdź na stronie loreala.Są opisane wszystkie rodzaje szamponow, i do tego jeszcze piszą o konkursie, w ktorym mozna wygrac te szmpony oraz upiekszenie zdjecia.

Musisz jednak się spieszyć bo z tego co dobrze pamiętam jest czas do końca miesiąca.

sheltie - 2010-09-23

o jakie zdjecia chodzi?

fiesta - 2010-09-23

Quote From Jadzia,
w ogole nie wiem skad mi sie wzial. nigdy nie mimalam a tu nagle sypie mi sie z glowy. pomooocy. co do elseve to stosowalam i nic - lupiez jeszcze wiekszy!

Jadzia

na początku może wydawać się,że się zwiększył.Oczyszcza się skóra na głowie.

Truti przydałby się jeszcze jeden szampon,:)

weszłam na stronę L'Oreala.Pewnie dużo osób wysłało swoje zdjęcia... czy zdążę jeszcze z wysłaniem zdjęcia?

Do sylwestra pozostało jeszcze kilka dni. O ile większość z nas ma już plany to są również osoby, które wciąż nie...
Z pewnością łupież spędza sen z powiek niejednemu z nas. Poza stosowaniem różnych szamponów i innych kupowanych...
Jak zwalczyć łupież domowymi sposobami?
Z pewnością łupież spędza sen z powiek niejednemu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub