Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Krzewy > Jak rozmnażać tuje?
Jak rozmnażać tuje?

Jak rozmnażać tuje?

, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (40 ocen)
Oceń 
Tuje świetnie sprawdzają się jako ogrodzenie i ozdoba tarasów, ponieważ doskonale się prezentują i stosunkowo szybko rosną. Wbrew pozorom rozmnażanie nie jest bardzo skomplikowane i bez wątpienia poradzą sobie z tym zadaniem nawet amatorzy. Takie rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić wam pieniądze, a co najważniejsze zagwarantuje wam satysfakcje. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam samodzielnie rozmnożyć tuje.
1
Sadzonki tui pobieramy w sierpniu i wrześniu. Gałązki odrywamy rękami od pędu, a nie obcinamy sekatorem, aby utworzyła się piętka - pęd z kawałkiem kory rośliny macierzystej. Sadzonki powinny mieć około 10 cm długości. Usuwamy z sadzonki dolne pędy tak, aby nie dotykały one do podłoża po wsadzeniu do ziemi.
2
Końce sadzonek wkładamy do ukorzeniacza do iglaków (ukorzeniacz AB - do kupienia tutaj).
3
Przygotowujemy skrzynkę z ziemią składającą się z torfu i piasku (3:1), robimy palcem dziurki, a następnie wkładamy sadzonki na głębokość około 2 cm i przysypujemy ziemią. Nie jest zalecane wciskanie sadzonek w ziemię. Ziemię wokół nich uciskamy palcem.
4
Młode sadzonki podlewamy i przykrywamy folią polietylenową, aby utrzymać wilgotność gleby i powietrza. Możemy je również co jakiś czas zraszać. Póki młode sadzonki nie mają korzeni, więc pobierają wodę poprzez listki.
5
Sadzonki należy przechowywać przez kilka miesięcy do czasu ukorzenienia w jasnym i ciepłym miejscu o temperaturze około 13 stopni. Warto wiedzieć, że ziemia powinna być również ciepła, dlatego nie należy trzymać skrzynek na zimnym betonie (można pod nie położyć warstwę styropianu).
6
Wiosną, jeśli tuje się przyjmą, to wyrosną im młode pędy. Wówczas przenosimy je na zewnątrz, regularnie podlewamy i w miarę wzrostu przesadzamy do większych pojemników.
Jak dbać o fiołek alpejski?
Jak hodować hibiskusa?
Jak uprawiać czosnek?
Jak pielęgnować aloes?
Wskazówki
  • Najlepiej przyjmują się żywotniki zachodnie, np. szmaragd.
Przeczytaj teraz: Jak posadzić tuje?
 3.5/5 (40 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Tuje to bardzo popularne szybko rosnące i wiecznie zielone drzewka. Rosną one około 0,5 metra rocznie, dopóki nie...
Jak sadzić tuje?
Tuje to bardzo popularne szybko rosnące i wiecznie zielone drzewka. Rosną one około...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub