Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Kwiaty w Ogrodzie > Jak sadzić bratki?
Jak sadzić bratki?

Jak sadzić bratki?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Bratki są jednymi z najpopularniejszych kwiatów zdobiących parki i ogrody. Są to rośliny dwuletnie, jednak należy wiedzieć, że te kwitnące kupione w sklepach ogrodniczych mają już 1 rok. Bratki pięknie się prezentują wśród bylin, krzewów, na rabatach i kwietnikach.
1
Bratki wysiewamy z nasion do inspektu lub na rozsadnik na przełomie czerwca i lipca. Nasionka delikatnie przysypujemy ziemią, podlewamy i stawiamy w zacienionym miejscu. Po wykiełkowaniu siewki pikujemy w rozstawie 4 x 5 cm. Na przełomie sierpnia i września rozsadzamy bratki na zagony w rozstawie 15 x 15 cm. Na zimę przykrywamy je gałązkami świerka. Przesadzamy na stałe miejsce w kwietniu lub maju w rozstawie 25 x 20 cm.
2
Stanowisko powinno być lekko zacienione. Może być słoneczne jednak palące słońce może spowodować blaknięcie płatków. W pełnym cieniu będą one słabo kwitły. Bratki lubią glebę żyzną i próchniczą z dobrym drenażem. Najlepiej kwitną w temperaturze 10 do 15 stopni C.
3
Bratki sadzimy w rozstawie co najmniej 15 x 15 cm. Zbyt gęste sadzenie może spowodować zmniejszenie liczby kwiatów i liści.
4
Po posadzeniu bratków (do czasu ich przyjęcia się) należy regularnie spulchniać i nawadniać glebę. Przekwitnięte kwiaty usuwamy - dzięki temu wydłużymy okres kwitnienia. W ciągu całego okresu kwitnienia należy pilnować aby ziemia była cały czas wilgotna i nawozić co 2 tygodnie rozcieńczonym nawozem uniwersalnym.
Jak być idealną dziewczyną?
Jak zrobić dobrą prezentacja w PowerPoincie?
Jak pielęgnować bazylię?
Jak hodować patyczaki?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak zostać au pair?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub