Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak pielęgnować azalie w domu?
Jak pielęgnować azalie w domu?

Jak pielęgnować azalie w domu?

, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (11 ocen)
Oceń 
Azalie doniczkowe są spokrewnione z azaliami japońskimi które można zobaczyć w ogrodach i na działkach. Nie można ich jednak przesadzać do gruntu. Są to kwiaty domowe. Wiele osób wyrzuca azalię po przekwitnięciu, jednak prawidłowo pielęgnowana zakwitnie również w kolejnych latach.
1

Stanowisko

Azalia lubi bardzo jasne stanowiska, najlepiej w pomieszczeniach od strony południowej i wschodniej. Miejsce, pomimo iż jasne nie powinno być zbyt ciepłe. Optymalna temperatura dla azalii to około 12-15°C. W przypadku ogrzewania i wyższej temperatury pokojowej należy azalię wstawiać na noc do chłodniejszych pomieszczeń. Nie należy jednak stawiać jej przy otwartych oknach i na przeciągach.

2

Podlewanie

Azalię należy podlewać codziennie, regularnie i nie dopuścić do przeschnięcia ziemi. Należy również uważać, aby jej nie przelać gdyż nie lubi ona kiedy jej korzenie są stale w wodzie. Nadmiar wody należy odlać z podstawki.

Azalię należy podlewać wodą odstaną.

Jeśli azalia zacznie więdnąć co może się zdarzyć w przypadku przesuszenia korzeni wówczas należy ją wstawić na kilkanaście minut do miski wypełnionej wodą (najlepiej odstaną).

Azalia lubi dużą wilgotność powietrza. Nie należy jej ustawiać przy kaloryferach i grzejnikach. Dobrze jest nasypać na podstawkę warstwę kamieni, zalać je do połowy wodą i na nie postawić doniczkę z kwiatkiem. Dzięki temu korzenie nie będą dotykać powierzchni wody zaś ciepło spowoduje jej parowanie a azalia będzie miała zapewnioną prawidłową wilgotność. Nie należy zraszać azalii podczas kwitnienia (zły wpływ na kwiaty).

Jak pielęgnować gardenię?
Jak pielęgnować anturium?
Jak przycinać storczyki?
Jak pielęgnować fiołka afrykańskiego?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak sadzić azalie?
 3.4/5 (11 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak pielęgnować azalię?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub