Tutaj jesteś: Praca i Kariera > Praca > Rozwój Kariery Zawodowej > Jak panować nad emocjami?
Jak panować nad emocjami?

Jak panować nad emocjami?

, specjalista Tipy.pl
 1.5/5 (156 ocen)
Oceń 
Panowanie nad emocjami świadczy o naszej dorosłości. Jednak nie zawsze i nie w każdej sytuacji, jesteśmy w stanie nad nimi zapanować. Nieraz złościmy się niepotrzebnie, wybuchamy płaczem czy histerycznym śmiechem. Nie wygląda to jednak zbyt dobrze, jeśli jesteśmy w większym towarzystwie. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak zapanować nad swoimi emocjami, by uniknąć żenujących dla Ciebie sytuacji.
1
Gdy coś nie dzieje się po Twojej myśli, zaczynasz się stresować. Objawia się to trzęsącymi rękoma, zaczynasz się czerwienić, pocisz się intensywnie i jesteś rozdygotana. Jedyna rada - uspokój się! Nie pokazuj innym, że coś wyprowadziło Cię z równowagi. Policz do 10, a jeśli to nie pomoże to jeszcze od 10 w dół. Skup się na oddychaniu, wykonaj kilka głębokich wdechów i wydechów. Będziesz mieć czas na to, by ochłonąć i zebrać myśli.
2
Panuj nad swoim śmiechem. Gdy coś Cię rozbawi, nie wybuchaj w towarzystwie gromkim śmiechem. Pamiętaj, że sytuacja, która dla ciebie wydaje się śmieszna, dla innych może być krępująca. Nie zawsze śmiech pasuje do sytuacji. Śmiej się dyskretnie, tak by nikogo nie urazić.
3
Nie wzruszaj się w towarzystwie. Gdy wybuchniesz płaczem z byle powodu, inni poczują się niezręcznie. Unikaj publicznego okazywania uczuć, a wzruszenie okazuj najbliższym, gdy jest do tego powód.
4
brak umiejętności panowania nad emocjami
Gdy usłyszysz od innych słowa krytyki, nie obrażaj się. Rzucanie w kierunku innej osoby wyzwisk, nie sprawi, że poczujesz się lepiej. Wręcz przeciwnie, gdy minie złość poczujesz się jeszcze gorzej. Będąc zdenerwowana możesz użyć kilku słów za wiele, urazić kogoś i stracić szacunek u osoby, która w rzeczywistości chciała Ci pomóc i miała dobre intencje. Nie mów nic, dopóki się nie uspokoisz i nie ochłoniesz z pierwszych emocji.
5
Nie myśl o tym, co wywołało u Ciebie takie emocje. Odpręż się, pomyśl o czymś przyjemnym. Swoje myśli przenieś do miejsca, w którym czujesz się bezpiecznie, gdzie jesteś szczęśliwa. Skorzystaj z technik relaksacyjnych – spróbuj pomedytować, zafunduj sobie masaż lub wybierz się na jogę.
Jak opanować emocje?
Jak wyładować złość?
Jak się szybko uspokoić?
Jak uspokoić kobietę?
Przeczytaj teraz: Jak opanować złość?
 1.5/5 (156 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (12)

Konrad - 2014-09-20
Najważniejsze to wsłuchać się w siebie. Uświadomić sobie, czuć i obserwować tą emocję, która przejmuje nad nami kontrolę. Emocje, szczególnie te negatywne gdy tylko się pojawią przejmują nad nami całkowitą kontrolę, gdy zaczniemy je świadomie obserwować, znikają.
lopez - 2014-09-03
Co za idiotyczny wpis, człowieku sam sobie licz do 10, pierdolnięty jesteś!
skaut - 2014-08-26
Panowanie nad emocjami brzmi bardzo niewlasciwie. Nie znam nikogo kto panowalby nad emocjami wylaczajac srodki farmakologiczne czy narkotyki. Takie praktyki sa szkodliwe i moga prowadzic (najczesciej prowadza) do schorzen psychicznych. Sprobuj sie pan panie autor przez dwa dni nie wysikac... .
Mariola - 2013-12-11
Autor powinien się zawstydzić i to poważnie za dawanie takich porad. Nie śmiej się, nie płacz.... graj i udawaj kogoś innego. Bo inni tego wymagają, etykieta tego wymaga. Słuchaj autorze, osoby nadwrażliwe szukają odpowiedzi jak opanować emocje a nie jak dobrze wypaść w społeczeństwie.
arimor - 2013-08-08
Najskuteczniejszym sposobem na to, by się nie rozpłakać jest mnożenie. Jeśli poczujecie, że łzy cisną się wam na policzki, zacznijcie prędko powtarzać w głowie tabliczkę mnożenia - im bardziej skomplikowane mnożenie, tym lepiej. To naprawdę działa ponieważ dzięki pobudzaniu odpowiednich ośrodków w mózgu bardzo trudno jest wykonywać obie czynności jednocześnie - znoszą się one nawzajem.
tuptup - 2013-05-27
od dłuższego czasu miewam problem z panowaniem moze nie tyle nad uczuciami co nad sobą. Gdy dzieje sie cos co mnie w srodku gnebi i boli to zale sie wszyskim kto zacyna temat. najbardziej cierpi moj chłopak bo jemu mowie wszystko tylko i czesto konczy sie to placzem bo wymyslam sobie rozne problemy i zamiast sie ogarnac draze to.niestety efekt koncowy sprawia z bardzo sie wstydze swojego zachowania. prosze o rade: email - gos.kaz@buziacek.pl
Mel - 2012-10-05
Beznadzieja
atna49 - 2011-07-02
Nie zawsze można zapanować nad tymi emocjami życze wszystkim powodzenia
Smiechowa - 2011-03-20
miewam niekontrolowane wybuchy smiechu, nie moge sie opanowac czesto płacze ze smiechu. Bywa tak ze nie mam najmniejszego powodu do smiechu kiedy dostaje głupawki. Nie potrafie rozmawiac z przyjaciółką nie smiejąc sie.
zbigniew moczymorda - 2010-06-01
czy takie zachowania, tłumienia w sobie emocji nie powodują, że z biegiem czasu człowiek popada w depresję?? czy wszystkie emocje należy kryć. to bardzo trudne ale chyba trzeba wszystko wyważyć..
Alicja - 2009-12-11
Odp. Agaa

Sytuacja jest naprawdę trudna. Najlepszym wyjściem byłaby zmiana pracy. Nie jest to łatwe w dobie kryzysu, jednak warto się tym zająć, poświęcając co najmniej godzinę dziennie na szukanie ofert i wysyłanie CV. Aktualna praca wykończy Panią psychicznie a to nie jest warte żadnych pieniędzy. Po znalezieniu pracy (jakiejkolwiek) może Pani porozmawiać z Prezesem o zaistniałej sytuacji. Wcześniejsza rozmowa mogłaby być ryzykowna (jeśli Prezes faktycznie jest po stronie koleżanki). Nowa oferta pracy da Pani kartę przetargową. Wówczas Prezes będzie musiał dokonać wyboru a Pani nie będzie miała nic do stracenia. Z drugiej jednak strony, jeśli znajdzie Pani inną pracę to powinna Pani się jej podjąć. Są nikłe szanse, że atmosfera w pracy się zmieni a jak wspomniałam wcześniej - zdrowie jest najważniejsze.

Istnieje również szansa, że koleżanka nic nie ma na Prezesa a on jej zwyczajnie uwierzył. Jeśli tak jest, to wówczas może Pani porozmawiać z nim już teraz. Powinna Pani mu wszystko wyjaśnić od początku. Jeśli Prezes dba o firmę to powinien się tym zająć. Leży to w jego interesie.

Jeśli chodzi o to, czy pomagać koleżance w rozwiązywaniu problemów czy nie, to sytuacja jest beznadziejna. Jeśli Pani pomoże to źle, jeśli nie pomoże, to jeszcze gorzej. Jednak jeśli będzie chciała Pani odmówić udzielenia informacji to lepiej będzie mówić "nie wiem" i udawać, że myśli się nad rozwiązaniem, niż mówić "wiem, ale nie powiem" ;).
agaa - 2009-12-10
Pracuję w dziale 5 lat. Moje koleżanki są w następującym wieku: 50, 30 i ja też mam 30 lat. Pracowałyśmy na równorzędnych stanowiskach. Jestem osobą, która wiele wniosła innowacji. Przy okazji mieliśmy zmianę oprogramowania i w taki sposób poprowadziłam w dziale wdrożenie, że jako jedyny dział działa bez większych problemów. Ale starsza koleżanka nie mogła znieść, że Prezes ją pomija ze wszystkim do mnie bo ona nie ma o tym pojęcia. Pan kierownik zrobił ją przełożoną nad nami. Koleżanka pomimo, że robiła błędy to było tuszowane i wychwalana pod niebiosa bo jej za każdym razem przytakiwała. Ja byłam nie dobra bo ona musiała przyjść do mnie po poradę jak daną sprawę najlepiej rozwiązać. Tak truła kierownikowi, że zrobił ją przełożoną. Osoba, która nie miała pojęcia i nie wyszła z żadną inicjatywą, dostała wysoką pensję za moją pracę. Ma przewagę na de mną, bo decyduje z kierownikiem o mojej pensji. I teraz też przychodzi jak nie umie zrobić i ja jej mam podpowiadać a ona bierze kasę. Ta dziewczyna co ją chwaliła odeszła bo poznała chłopaka z innego miasta i się wyprowadziła. Na jej miejsce przyszła synowa innej Pani z tej firmy. Teściowa wiedziała, że mamy złe relacje i jej przekazała jak ma postępować. Jest to osoba która ma 25 lat i manipuluje starszą kobietą bo jej mówi piękne komplementy. Natomiast jej rodzice produkują kaszankę i może jej przynosi jedzenie i tamta się tak z nią spoufala. Do mnie nagadywała na tą starszą koleżankę, a ją nastawiała przeciwko mnie, a pracuje dopiero 4 tygodnie. Martwi mnie to, że chyba nagadała starsza koleżanka Prezesowi, że jestem nie uczynna i nie chcę jej pokazać pewnych rzeczy w programie co jest nie prawdą. Powiedział, że jestem fachowcem ale nie uczynnym działa cały czas na moją niekorzyść. Co mam zrobić gdy przychodzą do mnie żebym im pomagała. Młoda chce mnie wygryźć i podlizuje się, żeby mieć lepszą pensję podgaduje ją cały czas. Jak udowodnić kierownikowi i Prezesowi, że ona zrobiła pomówienie w stosunku do mojej osoby. Wydaje mi się, że coś na niego ma i on się z nią musi liczyć. Jak mam dalej pracować jak wiem, że ktoś jak by mógł to by utopił w łyżce wody. Cokolwiek bym nie robiła to jestem niedobra bo mam swoje zdanie ale wszystko co robię to jest super. Słowami w sklepie się nie płaci. Zrobiłam tyle dobrego i nie umiem już w tej firmie pracować. Jak przyszłam do pracy byłam pogodną osobą teraz to się zmieniło jak pracować w takim towarzystwie. Proszę o poradę i jak mam efektywnie postępować.
Agresja jest jednym z naturalnych sposobów wyrażania emocji. Jednak zdarza się, że niektórzy z nas nie potrafią...
Jak panować nad agresją?
Agresja jest jednym z naturalnych sposobów wyrażania emocji. Jednak zdarza się, że...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub