Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Kwiaty w Ogrodzie > Jak przycinać bez?

Jak przycinać bez?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (8 ocen)
Oceń 
Lilak pospolity czyli bez należy do roślin z grupy B co oznacza że kwitnie na pędach zeszłorocznych. Do Polski został sprowadzony w XVI wieku z Turcji. Swój okres kwitnienia rozpoczyna w maju. Ze względu na niezwykły zapach i piękne kwiaty jest bardzo popularną rośliną ozdobną, którą możemy spotkać na skwerach,w parkach oraz ogródkach przydomowych. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam właściwie przyciąć bez.
1
Bez przycinamy od razu po przekwitnięciu kwiatów. Usuwamy kwiatostany aby nie dopuścić do zawiązania nasion, które bardzo osłabiają roślinę. Dzięki obcięciu przekwitniętych kwiatostanów krzew będzie obficiej kwitł następnego roku.
2
Pędy przycinamy zawsze nad pąkiem skierowanym na zewnątrz krzewu.
3
Wczesną wiosną przed rozpoczęciem wegetacji usuwamy wszystkie pędy chore, zniszczone i połamane. Można również usunąć ze środka krzewu kilka pędów najstarszych które niepotrzebnie zagęszczają roślinę.
4
W miarę potrzeby należy usuwać również niekwitnące pędy korzeniowe tzw. odrosty. Wycinamy je przy samej ziemi.
5
W przypadku starych i zaniedbanych lilaków można przeprowadzić cięcie odmładzające (przeprowadza się je co 5-7 lat na przedwiośniu). Wówczas przycinamy wszystkie stare pędy (pięcioletnie w wzwyż) na wysokość około 1 metra (można nawet przy samej ziemi). Tniemy podczas suchej pogody. W następnym roku bez wypuści dużo młodych pędów i się zazieleni zaś kwiaty będzie mieć dopiero od drugiego roku po przycięciu.
Jak dobrać biustonosz do sukienki bez pleców?
Jak leczyć depresję bez leków?
Jak rozpalić ogień bez zapałek?
Jak schudnąć bez głodzenia się?
Przeczytaj teraz: Jak sadzić lilak?
 4.1/5 (8 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Możesz schudnąć bez głodu, tabletek i specjalnej diety, a nawet bez ćwiczeń, (choć one przyśpieszają ten proces). Nie...
Jak schudnąć bez głodzenia się?
Możesz schudnąć bez głodu, tabletek i specjalnej diety...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub