Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Kwiaty w Ogrodzie > Jak przycinać bez?
Jak przycinać bez?

Jak przycinać bez?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (6 ocen)
Oceń 
Lilak pospolity czyli bez należy do roślin z grupy B co oznacza że kwitnie na pędach zeszłorocznych.
1
Bez przycinamy od razu po przekwitnięciu kwiatów. Usuwamy kwiatostany aby nie dopuścić do zawiązania nasion, które bardzo osłabiają roślinę. Dzięki obcięciu przekwitniętych kwiatostanów krzew będzie obficiej kwitł następnego roku.
2
Pędy przycinamy zawsze nad pąkiem skierowanym na zewnątrz krzewu.
3
Wczesną wiosną przed rozpoczęciem wegetacji usuwamy wszystkie pędy chore, zniszczone i połamane. Można również usunąć ze środka krzewu kilka pędów najstarszych które niepotrzebnie zagęszczają roślinę.
4
W miarę potrzeby należy usuwać również niekwitnące pędy korzeniowe tzw. odrosty. Wycinamy je przy samej ziemi.
5
W przypadku starych i zaniedbanych lilaków można przeprowadzić cięcie odmładzające (przeprowadza się je co 5-7 lat na przedwiośniu). Wówczas przycinamy wszystkie stare pędy (pięcioletnie w wzwyż) na wysokość około 1 metra (można nawet przy samej ziemi). Tniemy podczas suchej pogody. W następnym roku bez wypuści dużo młodych pędów i się zazieleni zaś kwiaty będzie mieć dopiero od drugiego roku po przycięciu.
Jak pielęgnować hortensję ogrodową?
Jak sadzić frezję?
Jak rozmnażać tuje?
Jak pielęgnować azalię?
Przeczytaj teraz: Jak przycinać róże?
 4/5 (6 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak sadzić frezję?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub