Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania rybne > Jak panierować rybę?
Jak panierować rybę?

Jak panierować rybę?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (387 ocen)
Oceń 
Ryby mogą być przygotowywane na bardzo wiele sposobów, jednak świeża ryba zawsze najlepiej smakuje usmażona w panierce. Poniżej znajdziesz kilka sposobów na panierowanie ryby.
Ryba, Jajko, Mąka pszenna lub kukurydziana, Bułka tarta, Przyprawy
1
Do panierowania pokrój rybę najlepiej w dzwonka. Jeżeli ryba jest gruba (np. karp) można dzwonka podzielić na pół wzdłuż kręgosłupa, aby szybciej się smażyła. Przed panierowaniem posól delikatnie każdy kawałek z osobna.
2
Rozbij na głębokim talerzu jajko i dokładnie wymieszaj białko z żółtkiem. Dokładnie namocz przygotowane wcześniej porcje ryby w jajku.
3
Przygotuj mąkę lub bułkę tartą. Ryby o bardzo wyrazistym smaku np. łosoś, pstrąg, karp nie lubią zbędnych dodatków i najlepiej otaczać je mąką. Pozostałe ryby natomiast mogą być smażone również w bułce tartej.
4
Aby panierka nie odpadała można ją przygotować z mąki kukurydzianej z dodatkiem kartoflanki w stosunku 5:1. Ryba obsmażona w takiej panierce zyska dodatkowo ładny żółty kolor.
5
Aby ryba smażona w panierce miała bardziej fantazyjny wygląd można ją z wierzchu posypać przyprawami np. papryką i zielonym pieprzem.
6
Smażenie ryby w panierce zaczynamy zawsze od tej strony fileta, na, której znajduje się skóra.
Jak smażyć ryby?
Jak przygotować rybę z grilla?
Jak dusić rybę?
Jak zrobić łososia w cieście?
Przeczytaj teraz: Przechowywanie ryb
 3/5 (387 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Silminyel - 2014-02-06
Moja mama zwykle podczas smażenia ryby używa i mąki i bułki tartej. Najpierw obtacza ją w mące, później w roztrzepanym jajku z dodatkiem mleka, a dopiero później w bułce tartej. Nie cierpię ryby obsmażonej w samym jajku i bułce tartej bo jest jakby sucha. Obsmażanie w samej mące znowu sprawia, że choć smakuje dobrze, nie wygląda apetycznie. Przy opcji mąka->jajko->bułka tarta jest znacznie więcej roboty, brudzenia rąk i naczyń, ale ryba jest naprawdę dobra, delikatna i wygląda bardzo apetycznie.
topielica - 2013-05-02
Można też skorzystac z ciasta jak na naleśniki równie dobre wychodzą rybki.
grazyna2 - 2013-04-18
flądrę najlepiej smażyć w samej mące -panierka nie odpada
Zioła pomagają wydobyć szeroką gamę smaków ze wszelkiego rodzaju ryb i można ich używać w różny sposób. Ziołami możemy...
Jak przyprawić rybę?
Zioła pomagają wydobyć szeroką gamę smaków ze wszelkiego rodzaju ryb i można ich...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub