Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Domowe sposoby na zatwardzenie
Domowe sposoby  na zatwardzenie

Domowe sposoby na zatwardzenie

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.4/5 (5 ocen)
Oceń 
Zatwardzenie może pojawiać się z wielu różnych powodów. Stres, brak ruchu, niektóre leki, sztuczne słodziki, dieta uboga w błonnik i płyny – to najczęstsze przyczyny tej dolegliwości. Zaparcia mogą być również związane z niektórymi chorobami – niedoczynnością tarczycy, zespołem jelita drażliwego, cukrzycą, a nawet rakiem. Znaczenie ma także wiek. Im jesteśmy starsi, tym częściej pojawiają się u nas zaparcia. Poniżej dowiesz się jak pozbyć się zatwardzenia domowymi sposobami. Są one skuteczne i znacznie bardziej bezpieczne, niż środki przeczyszczające sprzedawane w aptekach.
1
środki przeczyszczające

Środki przeczyszczające nie są najlepszym rozwiązaniem

Niewskazane jest stosowanie środków przeczyszczających, gdy tylko pojawi się zatwardzenie. Częste ich stosowanie „rozleniwia” jelita, sprawiając, że w późniejszym czasie problemy z wydalaniem stolca nasilają się. Co więcej, niektóre środki przeczyszczające obniżają skuteczność przyjmowanych przez ciebie leków, a inne mogą wywoływać stan zapalny wyściółki jelit.

Jeśli koniecznie musisz zażyć środek przeczyszczający, wybierz taki, który produkowany jest na bazie błonnika lub psyllium (plantago ovata – babka płesznik). Składniki te są znacznie łagodniejsze dla jelit, niż inne substancje stosowane w środkach przeczyszczających.

2
produkty pełnoziarniste

Codziennie jedz 180 g produktów z pełnoziarnistych

Do produktów takich zaliczamy niektóre płatki śniadaniowe, pieczywo pełnoziarniste i warzywa bogate w skrobię (kukurydza, zielony groszek, ziemniaki). Żeby dostarczyć organizmowi odpowiedniej dawki błonnika już z samego rana, zjedz na śniadanie kanapkę z pełnoziarnistego chleba lub miskę płatków śniadaniowych. Płatki kupuj jednak rozsądnie. Zawsze sprawdzaj na opakowaniu, czy zawartość błonnika w płatkach wynosi przynajmniej 5-6g. Jeśli nie, nie można ich zaliczyć do produktów pełnoziarnistych.

Włącz do swojej diety jęczmień. Uwolni cię od zaparć i zagwarantuje regularne wypróżnienia. Jęczmień możesz jeść w postaci płatków, kaszki, mąki jęczmiennej, a nawet dodać kilka jego ziaren do bigosu lub zupy.

Jakie są przyczyny puchnięcia nóg?
Domowe sposoby na refluks żołądka
Domowe sposoby na zaparcia
Czego objawem są czerwone dłonie?
strona 1 z 6następna >
Przeczytaj teraz: Jak wyleczyć zaparcia?
 4.4/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Zaparcia należą do najczęstszych zaburzeń związanych z przewodem pokarmowym. Jest to dość nieprzyjemne oraz irytujące...
Jak sobie radzić z zaparciami?
Zaparcia należą do najczęstszych zaburzeń związanych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub