Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Mężczyzny > Jak pozbyć się nadmiaru wody z organizmu?

Jak pozbyć się nadmiaru wody z organizmu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (45 ocen)
Oceń 
 1 z 9 
Jeśli czujesz się jak ludzik Michellin, zwłaszcza gdy zbliża się miesiączka, jesteś jedną z wielu kobiet, które zmagają się z problemem zatrzymania wody w organizmie. Jest to część syndromu napięcia przedmiesiączkowego (PMS) związana ze zmianami w gospodarce hormonalnej tuż przed wystąpieniem krwawienia. Istnieją jednak sytuacje, gdy zatrzymanie wody w organizmie dotyka zarówno kobiet, jak i mężczyzn i jest ono skutkiem problemów z nerkami (zarówno poważnych chorób nerek, jak i picia niewystarczającej dla prawidłowego metabolizmu ilości wody). Z nadmiernym gromadzeniem wody związana jest również nieprawidłowa praca serca, wątroby i tarczycy. Powód może być też prozaiczny – spożywanie zbyt dużej ilości solonych potraw zamienia twój organizm w wielki zbiornik na wodę. Poniżej znajdziesz kilka domowych sposobów na usunięcie nadmiaru wody z organizmu. Nie mogą one jednak stanowić alternatywy dla profesjonalnej pomocy lekarskiej. Jeśli podejrzewasz, że twoje problemy mogą być związane z nieprawidłowym funkcjonowaniem narządów wewnętrznych (w szczególności nerek), niezwłocznie udaj się do lekarza.
 3.6/5 (45 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (8)

Zniesmaczona - 2014-10-01
A cóż to za świńska reklama "nazwa.pl" której nie można się pozbyć. Przestaje odwiedzać waszą strone.
Bah - 2014-08-25
A jak nie możesz żyć bez soli, zastąp ją chlorkiem potasu - jest też słony, tylko zostawia lekko gorzkawy posmak (nie za mocny). Tylko uważaj jeśli masz kłopoty z nerkami...
paula_1505 - 2014-08-24
Moim zdaniem najlepszym sposobem jest zrobienie 1-2 dniowej diety oczyszczającej. Przy codziennym funkcjonowaniu zalecałabym picie wody z cytryną, oczywiście bez cukru.
marcinkaczy - 2014-07-23
Proponuje jeść przyprawy. Przyspieszają przemianę materii i jedząc je już pół roku czuję się świetnie. Traktuje je jak lekarstwo, głównie cynamon, ostra papryka, pieprz, curry. Można jeść także inne i rzecz jasna. Od początku roku schudłem 15 kilo :)
MG - 2013-07-08
Marta: Czy to cały Twój codzienny posiłek? Wszystkie te produkty, co wymieniłaś? Poza tym podział posiłków jedynie na śniadanie, obiad i kolację? Błąd, błąd, jeszcze raz błąd. Jeśli tak to źle się odżywiasz - dostarczasz sobie zbyt małej ilości energii i składników odżywczych. W takim wypadku organizm nastawia się na "oszczędzanie energii" i zwalnia Twój metabolizm. Dlatego nie dziw się, że masz "tragiczną przemianę materii".
Marta - 2013-06-03
Oprócz picia wody w duuużych ilościach myślę że odżywiam się ok tzn śniadanie:płatki fitness z jogurtem i kromka chleba, II kromka, obiad: płatki, kolacja: jogurt a woda i tak się zatrzymuje. Ćwiczę na hula hop ok godziny dziennie a i tak moja przemiana materii jest tragiczna. Już nie wiem co mam robić. Mam niedoczynność tarczycy (jeszce jestem przed wizytą), ale tak się nie da funkcjonować...
STELLA176 - 2013-04-25
. . . (~") . . . Ja proponuje zażyć 1/2 tabletki Furosemid i uczucie rewelacyjne.
NieLubieOdkurzac - 2013-04-23
Ja przed miesiączką jestem bardzo spuchnięta i nic na to nie mogę poradzić... :( Muszę tez uważać, co jem, bo wiele rzeczy powoduje, że czuję się jeszcze bardziej powiększona.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub