Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Inne Choroby > Domowe sposoby na suchość w gardle
Domowe sposoby na suchość w gardle

Domowe sposoby na suchość w gardle

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (7 ocen)
Oceń 
Często zasycha ci w gardle? Nie musi to być związane z tym, że masz w zwyczaju krzyczeć, czy mówić głośno. Suchość w gardle to przypadłość, która wynika z problemów w produkcji odpowiedniej ilości śliny. Może to być skutkiem ubocznym zażywania niektórych leków (np. antyhistaminowych lub antyalergicznych, obniżających ciśnienie krwi, antydepresantów lub leków na serce). Inną przyczyną może być menopauza, palenie papierosów, naświetlanie lub chirurgiczne usunięcie ślinianek. Suchość w ustach może mieć też banalne podłoże – niewystarczające nawodnienie organizmu (należy pić minimum 8 szklanek wody dziennie). Niezależnie od tego, co jest przyczyną twoich problemów, poniżej poznasz sprawdzone domowe sposoby, które pozwolą ci się ich pozbyć.
1
sposoby na suchość w gardle - 1

Cukier

Ponieważ najczęstszą przyczyną suchości w gardle jest odwodnienie, kluczową kwestią jest uzupełnienie poziomu elektrolitów w organizmie. Domowej roboty płyn izotoniczny jest równie skuteczny co te kupione w sklepie i znacznie mniej kosztuje. W szklance wody rozcieńcz 1 łyżeczkę soli, ½ łyżeczki sody oczyszczonej i 1 łyżkę stołową cukru. Do smaku dodaj odrobinę soku z cytryny, limonki lub pomarańczy. Pij 1 szklankę tego napoju dziennie (lub więcej, jeśli jesteś po ciężkim wysiłku fizycznym, wymiotowałaś lub miałaś ostrą biegunkę).

2
sposoby na suchość w gardle - 2

Seler

Przekąska w postaci naci selera stymuluje ślinianki do produkcji śliny i wpływa na poprawę nawilżenia jamy ustnej i gardła. Jeśli nie masz pod ręką selera, sięgnij po cukierki (koniecznie bez dodatku cukru!).

3
sposoby na suchość w gardle - 3

Płyny

Gdy ślinianki nie pracują prawidłowo, trzeba im pomóc rozmiękczyć jedzenie, by swobodnie przedostało się do żołądka. Każdy posiłek podawaj więc z sosem, masłem, jogurtem lub popijaj zupą (np. bulionem lub barszczykiem) albo wodą. Innym sposobem jest jedzenie wyłącznie „wodnistych” posiłków, takich jak zupy czy bigos.

Jak usunąć drzazgę sodą?
Co robić podczas ataku padaczki?
Jak ograniczyć lunatykowanie?
Jak leczyć hemoroidy?
strona 1 z 3następna >
 2.6/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak pokonać kaca?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub