Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odnowa Biologiczna i SPA > Inne zabiegi > Domowe sposoby na nieprzyjemny zapach stóp
Domowe sposoby na nieprzyjemny zapach stóp

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (15 ocen)
Oceń 
Wstydzisz się zdejmować buty u znajomych bojąc się, że gdy to zrobisz, znokautujesz całe pomieszczenie? Nieprzyjemny zapach stóp to kłopotliwy problem, który skutecznie ogranicza życie towarzyskie i naraża nas na złowrogie spojrzenia znajomych. Brzydki zapach stóp przypisywany jest bakterii, która rozwija się w ciepłym, wilgotnym środowisku, jakim są spocone stopy, wilgotne skarpetki, czy przepocone buty. Jeśli zmagasz się z tym problemem, nie załamuj się. Istnieją skuteczne domowe sposoby, które pozwolą ci utrzymać stopy w suchości i na zawsze pozbyć się nieprzyjemnego zapachu.
1
sposoby na nieprzyjemny zapach stóp - 1
Dokładnie myj stopy

Gruczoły potowe znajdujące się na stopach wydzielają pot składający się z wody, soli, składników mineralnych i różnego rodzaju kwasów będących produktem ubocznym przemiany materii. W obecności określonych bakterii pot ulega rozkładowi, prowadząc do powstania brzydkiego zapachu. Dokładne mycie stóp antybakteryjnym mydłem i wycieranie ich do sucha skutecznie zatrzymuje ten proces. Jeśli twoje stopy wydzielają bardzo ostry zapach, musisz myć je kilka razy dziennie. W przeciwnym wypadku starczy robienie tego dwa razy dziennie podczas codziennych kąpieli.
2
sposoby na nieprzyjemny zapach stóp - 2
„Posól” stopy

Jeśli twoje stopy bardzo się pocą, przygotuj im kąpiel z roztworu 0,5 litra wody i pół szklanki soli koszernej (grubokrystalicznej). Po namoczeniu nóg w roztworze nie płucz ich już, ale od razu wytrzyj do sucha. Jeśli wiesz, jak wpływa na skórę kąpiel w morzu, domyślisz się jak skutecznie wysuszy skórę stóp sól.
3
sposoby na nieprzyjemny zapach stóp - 3
Traktuj stopy tak jak pachy

Może o tym nie wiesz, ale ten sam antyperspirant, który stosujesz pod pachy, może być również używany do stóp. Uważnie czytaj jednak etykiety. Dezodorant ma wyłącznie działanie antybakteryjne, antyperspirant nie tylko zabija bakterie wywołujące brzydki zapach, ale również ogranicza nadmierne pocenie.
Jak usunąć brzydki zapach z butów?
Jak zrobić pedicure w domu?
Jak odpowiednio dbać o stopy?
Jak robić zdrowotne kąpiele stóp?
strona 1 z 4następna >
Przeczytaj teraz: Jak dbać o stopy?
 4.2/5 (15 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (3)

efi5 - 2013-04-15
To prawda, że brzydki zapach stóp potrafi uczynić życie smutnym..Znam takie osoby i już samo powiedzenie lub podpowiedzenie im o tym jest mocno krępujące.Jednak jestem za tym żeby mimo wszystko poruszac ten temat, bo ma istotne znaczenie w naszym zyciu.Dziękuję za wszystkie porady, bo warto je było przeczytać i delikatnie podpowiem osobom zainteresowanym w moim otoczeniu.
haha1235 - 2012-11-22
Przede wszystkim to higiena... higiena i jeszcze raz higiena, bo bez tego ani rusz. Po drugie świeże skarpetki co dziennie!!!! nawet 2-3 razy dziennie, w zależności od potrzeby. Moczenmie nóg itd.
Ale faktycznie, to czasem nie wystarcza i trzeba sięgnąć po inne środki. Dobrym rozwiązaniem są wkładki8 zapachowe do butów lub saszetki, takie jak np. te:
http://allegro.pl/saszetki-zapachowe-pachnace-do-butow-szafy-2-szt-i2791403725.html
to znalazłam przed chwilą, ale jest wiele takich aukcji czy sklepów, bez trudu można znaleźć podobne! polecam!
janusz - 2012-11-20
Dziękuje, porady okazały się przydatne :)
Jest to dość krępujący problem. I nie ma się co śmiać, ponieważ wiele osób robi co może, aby unikać ściągania butów w...
Jak usunąć brzydki zapach z butów?
Jest to dość krępujący problem. I nie ma się co śmiać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub