Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Uszy i Słyszenie > Domowe sposoby na dzwonienie w uszach
Domowe sposoby na dzwonienie w uszach

Domowe sposoby na dzwonienie w uszach

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (6 ocen)
Oceń 
Gdy przeszkadza nam hałas dochodzący z zewnątrz, zazwyczaj mamy na to jeden sposób – zamykamy okno. Jednak gdy dźwięk rozlega się w naszej głowie, rozwiązanie nie jest już tak proste i oczywiste. Poniżej dowiesz się jakie są przyczyny „dzwonienia w uszach” i jak pozbyć się tego rozlegającego się w naszej głowie dźwięku za pomocą sprawdzonych domowych sposobów.
1
sposoby na dzwonienie w uszach - 1
PRZYCZYNY DZWONIENIA W USZACH

Dźwięki przedostające się do ucha z zewnątrz pobudzają znajdujące się za błoną bębenkową malutkie kosteczki (młoteczek, kowadełko i strzemiączko), a te przekazują wibracje do wypełnionej płynem komory, zwanej ślimakiem. Wewnątrz tej komory znajdują się tysiące rzęsek, które wyłapują drgania płynu w ślimaku i przetwarzają je na impulsy elektryczne biegnące nerwem słuchowym do mózgu. Mózg przetwarza te sygnały w dźwięk. Może się jednak zdarzyć tak, że rzęski ulegną uszkodzeniu tak, że w sposób ciągły przesyłają impulsy elektryczne do nerwu słuchowego, mimo iż na zewnątrz panuje cisza. Wprowadzają wówczas mózg w błąd, co skutkuje tzw. „dzwonieniem w uszach”.

Powodów uszkodzenia rzęsek może być wiele, np. nadmierna ekspozycja na hałas, zbyt dużo woskowiny usznej, infekcja ucha środkowego lub wewnętrznego, uszkodzona błona bębenkowa, nagromadzenie w uchu płynów lub nieodpowiednie funkcjonowanie kosteczek słuchowych. Innymi przyczynami takiego stanu rzeczy mogą być: alergia, zbyt wysokie lub zbyt niskie ciśnienie krwi, guzy, cukrzyca, problemy z tarczycą lub urazy głowy i karku. Wraz z wiekiem może się również pojawić degeneracja rzęsek ślimaka.
Jak leczyć wzdęcia?
Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?
Co robić gdy boli głowa?
Jak przyśpieszyć zrastanie się kości?
strona 1 z 3następna >
 3.3/5 (6 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Zatkało Ci się ucho woskowiną a nie masz czasu iść do lekarza? Sprawdź jak sobie pomóc szybko, łatwo i bezboleśnie.
Jak odetkać ucho zatkane woskowiną?
Zatkało Ci się ucho woskowiną a nie masz czasu iść...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub