Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Alergie > Jak leczyć zatoki?
Jak leczyć zatoki?

Jak leczyć zatoki?

, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (80 ocen)
Oceń 
Objawami chorych zatok może być ból głowy - szczególnie nasilający się podczas pochylania głowy, kichania, problemy z węchem oraz stale zatkany nos. Poniżej przestawiam metody leczenia zatok.
1

Parówki i inhalacje

Jedną z metod rozrzedzenia wydzieliny oraz zmniejszenia bólu wywołanego chorymi zatokami są inhalacje czyli wdychanie pary wodnej. Do parówki warto dodać kilka kropel olejku aromatycznego np. eukaliptusowego lub sosnowy. Do miednicy z gorącą wodą dodaj olejek a następnie się nad nią pochyl przykrywając głowę wraz z miednicą dużym ręcznikiem. Staraj się głęboko oddychać przez obydwie dziurki i jak najczęściej wydmuchuj nos.

2

Herbatki ziołowe

Pij gorące herbatki ziołowe z kopru włoskiego lub kozieradki. Pomogą one oczyścić drogi oddechowe z zalegającego śluzu.

3

Chilli, czosnek, papryka czerwona

Niektóre produkty żywnościowe pomogą uwolnić się od bólu spowodowanego zatkanymi zatokami. Do potraw dodawaj chilli, czosnek czy mieloną paprykę czerwoną.

4

Gorące okłady

Niezwykle pomocne są również gorące kompresy na twarz. Nakładaj je na 5-8 minut aż poczujesz ulgę. Kompresy rób tak często jak potrzeba.

5

Hatha Joga na zatoki

Wykonuj ćwiczenia fizyczne oparte na zasadach hatha joga. Joga jest wskazana dla osób cierpiących na zatoki czy katar.

Jak odetkać zatkany nos?
Jak naturalnie leczyć chrypkę?
Jak oczyścić zatoki?
Jak szybko wyleczyć gardło?
Wskazówki
  • W przypadku podejrzenia chorych zatok należy niezwłocznie udać się do laryngologa.
  • Kup nawilżacz do powietrza. Suche powietrze powoduje jeszcze większe dolegliwości.
  • Polecam tabletki lub krople Sinupret
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Domowe sposoby na zatoki
 3.9/5 (80 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

topielica - 2013-09-21
Bardzo dobrze działa czosnek ,ale nie każdy może go jeśc wobec tego polecam tabletki czosnkowe z dodatkiem pokrzywy alliofil -naturalne i pomagają przy zatokach.
Sanienka - 2011-05-23
Leyja może za krótko je stosowałaś, na to trzeba czasu i systematyczności. Ja co prawda nie mam problemów z zatokami, ale przy katarze Euphorbium mi pomógł bardzo szybko.
leyla75 - 2011-03-12
witam

Na moje zatoki nic nie dzilala. robilam parowki, stosowalam tez Euphorbium i nic a nic , mam zatkany nos , ne moge oddychac , mecze sie nawet przy mowieniu POMOCY !!!!
marfanka - 2010-05-30
W pierwszej poradzie pisze, że dobrą metoda jest inhalacja czyli wdychanie pary wodnej. Na tej samej zasadzie działa właśnie euphorbium, które jest roztworem soli fizjologicznej z substancjami leczniczymi, które wspomagają odbudowę zniszczonej śluzówki nosa. Tak jak inhalacja nawilża śluzówkę nosa. Przy katarze siennym ogromnym plusem jest to, że preparat ten można bardzo długo stosować.
Cati - 2010-04-30
Euphorbium to bardzo fajne krople. Pomagają zarówno przy katarze alergicznym jak i zatokowym
Gdy patrzysz w górę, czujesz rozpychający ból w okolicy czoła i nosa? Masz gęsty katar i wiecznie przytkany nos? Wbrew...
Domowe sposoby na chore zatoki
Gdy patrzysz w górę, czujesz rozpychający ból w okolicy czoła i nosa? Masz gęsty...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub