Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Alergie > Jak leczyć zatoki?
Jak leczyć zatoki?

Jak leczyć zatoki?

, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (80 ocen)
Oceń 
Objawami chorych zatok może być ból głowy - szczególnie nasilający się podczas pochylania głowy, kichania, problemy z węchem oraz stale zatkany nos. Poniżej przestawiam metody leczenia zatok.
1

Parówki i inhalacje

Jedną z metod rozrzedzenia wydzieliny oraz zmniejszenia bólu wywołanego chorymi zatokami są inhalacje czyli wdychanie pary wodnej. Do parówki warto dodać kilka kropel olejku aromatycznego np. eukaliptusowego lub sosnowy. Do miednicy z gorącą wodą dodaj olejek a następnie się nad nią pochyl przykrywając głowę wraz z miednicą dużym ręcznikiem. Staraj się głęboko oddychać przez obydwie dziurki i jak najczęściej wydmuchuj nos.

2

Herbatki ziołowe

Pij gorące herbatki ziołowe z kopru włoskiego lub kozieradki. Pomogą one oczyścić drogi oddechowe z zalegającego śluzu.

3

Chilli, czosnek, papryka czerwona

Niektóre produkty żywnościowe pomogą uwolnić się od bólu spowodowanego zatkanymi zatokami. Do potraw dodawaj chilli, czosnek czy mieloną paprykę czerwoną.

4

Gorące okłady

Niezwykle pomocne są również gorące kompresy na twarz. Nakładaj je na 5-8 minut aż poczujesz ulgę. Kompresy rób tak często jak potrzeba.

5

Hatha Joga na zatoki

Wykonuj ćwiczenia fizyczne oparte na zasadach hatha joga. Joga jest wskazana dla osób cierpiących na zatoki czy katar.

Domowe sposoby na ból gardła
Jak zrobić syrop z buraka na kaszel?
Jak leczyć suchy kaszel?
Jak zrobić inhalację na zatoki?
Wskazówki
  • W przypadku podejrzenia chorych zatok należy niezwłocznie udać się do laryngologa.
  • Kup nawilżacz do powietrza. Suche powietrze powoduje jeszcze większe dolegliwości.
  • Polecam tabletki lub krople Sinupret
strona 1 z 2następna >
 3.9/5 (80 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

topielica - 2013-09-21
Bardzo dobrze działa czosnek ,ale nie każdy może go jeśc wobec tego polecam tabletki czosnkowe z dodatkiem pokrzywy alliofil -naturalne i pomagają przy zatokach.
Sanienka - 2011-05-23
Leyja może za krótko je stosowałaś, na to trzeba czasu i systematyczności. Ja co prawda nie mam problemów z zatokami, ale przy katarze Euphorbium mi pomógł bardzo szybko.
leyla75 - 2011-03-12
witam

Na moje zatoki nic nie dzilala. robilam parowki, stosowalam tez Euphorbium i nic a nic , mam zatkany nos , ne moge oddychac , mecze sie nawet przy mowieniu POMOCY !!!!
marfanka - 2010-05-30
W pierwszej poradzie pisze, że dobrą metoda jest inhalacja czyli wdychanie pary wodnej. Na tej samej zasadzie działa właśnie euphorbium, które jest roztworem soli fizjologicznej z substancjami leczniczymi, które wspomagają odbudowę zniszczonej śluzówki nosa. Tak jak inhalacja nawilża śluzówkę nosa. Przy katarze siennym ogromnym plusem jest to, że preparat ten można bardzo długo stosować.
Cati - 2010-04-30
Euphorbium to bardzo fajne krople. Pomagają zarówno przy katarze alergicznym jak i zatokowym
Zapalenie zatok może związać się z silnym bólem głowy. Jest to bardzo uciążliwa dolegliwość. Jak stwierdzić czy ból...
Jak leczyć zatoki domowymi sposobami?
Zapalenie zatok może związać się z silnym bólem głowy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub