Tutaj jesteś: Podróże > Typy Podróży > Weekendowe > Co warto zwiedzić w Sandomierzu?
Co warto zwiedzić w Sandomierzu?

Co warto zwiedzić w Sandomierzu?

, redaktor Tipy.pl
 4.9/5 (196 ocen)
Oceń 
To miasto wymienione było w kronikach historycznych już w XI wieku. Wypadki dziejowe nie obchodziły się z nim zbyt łaskawie: dwukrotnie niszczone było przez Tatarów, padło ofiarą straszliwej epidemii w XVII wieku, stało się też celem najazdu Szwedów, w końcu - obiektem operacji militarnych w czasie obu wojen światowych. Pomimo tych wszystkich niepowodzeń miasto zachowało jeszcze wiele śladów swojej świetności. Z poniższego artykułu dowiesz się, co warto zobaczyć w Sandomierzu.
1
Zamek Kazimierzowski
Zamek Kazimierzowski wzniesiony został w XIV wieku na miejscu dawnego grodu, później kilkakrotnie był przebudowany. W swojej obecnej postaci jest wyrazem zawirowań historycznych. Obecnie znajduje się tam siedziba Muzeum Okręgowego.
2
Ratusz
Ratusz wybudowany w XIV wieku, jeden z najpiękniejszych ratuszy renesansowych w Polsce. Wielokrotnie ulegał pożarom i był odnawiany.
3
Barokowa dzwonnica z XVIII wieku z okazałym kamiennym portalem. Według średniowiecznego zwyczaju dla upamiętnienia poległych pod Warną, codziennie wieczorem o godzinie 21 rozlega się dziewięciokrotne uderzenie dzwonu.
4
Kościół św. Michała wraz z zespołem dawnego klasztoru Benedyktynek, zbudowany w XVII wieku z fundacji Zofii Sieniakowskiej według projektu Michała Linka. Kościół jest jednonawowy nakryty sklepieniami kolebkowo-krzyżowymi podtrzymywanymi przez zdwojone, jońskie pilastry. Zespół pobenedyktyński jest znakomitym przykładem sztuki barokowej architektury klasztornej w Polsce. Kamienne portale i szczyty zwieńczone posągami tworzą bogatą architekturę budowli. We wnętrzu, częściowo zniszczonym przez pożar w 1966 roku, zachowała się piękna rzeźbiona ambona z XVII wieku. W klasztorze znajduje się także bardzo bogaty zespół tkanin z XVII-XVIII wieku.
Co warto zwiedzić w Tarnowie i okolicach?
Co warto zobaczyć w Pieninach?
Co warto zwiedzić w Zamościu?
Co warto zobaczyć w Przemyślu?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Co robić w weekend majowy?
 4.9/5 (196 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

RodzinneWycieczki - 2011-10-11
Wspaniałe miasto, wiem co mówię –pochodzę z S-rza.
Odwiedzającym moje miasto polecam urokliwy, dominikański kościół św. Jabuba. Jeden z najstarszych kościołów w Polsce, w całości wzniesiony z cegły. Odnajdziemy go idąc od Rynku w stronę Zamku, należy przed Zamkiem skręcić w prawo. Po zwiedzeniu kościoła i zapewne po miłej pogawędce z tamtejszym Dominikanem, zapraszam na spacer w głąb wąwozu, aż dojdziemy do kościoła św. Pawła. Kościół ufundowany przez krakowskiego biskupa Iwona Odrowąża na dawnym wzgórzu staromiejskim w 1226r.
Przez kościołem, po lewej stronie znajduje się lessowy Wąwóz Królowej Jadwigi. Najciekawszy i najładniejszy wąwóz na terenie miasta o długości 500m. Po wyjściu z wąwozu, przechodzimy przez ul. Krakowską i znajdujemy się na niedawno odnowiony i zmodernizowany Bulwarze Wiślanym im. J. Piłsudskiego: łatwy dojazd, liczne atrakcję w tym rejs po Wiśle.
Pozdrawiam
wycieczka z dzieckiem.pl
Gdańsk jest największym i najnowocześniejszym portem w Polsce. Jest także ważnym ośrodkiem turystycznym i kulturalno -...
Co warto zobaczyć w Gdańsku?
Gdańsk jest największym i najnowocześniejszym portem w Polsce. Jest także ważnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub