Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Desery > Ciastka > Jak zrobić kokosanki?

Jak zrobić kokosanki?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Ciasteczka kokosowe to słodka przekąska, której nie sposób nie pokochać. Mogą mieć wiele różnych form, ale ich smaku nie da się zastąpić czym innym. Poniżej znajdziesz przepis na ciasteczka kokosanki. Możesz przygotować je w sposób tradycyjny lub zrobić z nich płaskie talarki w sposób opisany na końcu artykułu. Żadna z tych wersji nie umniejszy im smaku. Do dzieła!
60g masła, rozmiękczonego, ½ szklanki cukru, 2 białka dużych jaj, lekko ubite, 3 łyżki mąki, 2 szklanki wiórek kokosowych, lekko uprażonych
1
Rozgrzej piekarnik do 200°C.
2
Mikserem elektrycznym utrzyj masło. Dodaj cukier i ucieraj całość na jasną, puszystą masę.
3
Stopniowo zacznij dodawać białka jaj. Za każdym razem ucieraj masę przez około 5 sekund mikserem ustawionym na małe obroty.
4
Wsyp do masy mąkę i 1 ½ szklanki wiórek kokosowych. Delikatnie wymieszaj składniki rękoma, wyrabiając ciasto.
5
Blachę do pieczenia wyłóż papierem pergaminowym. Nakładaj na nią ciasto porcjami równymi kopiastej łyżeczce. Poszczególne kokosanki powinny być od siebie odległe o około 7cm. Podczas pieczenia spłaszczą się nieco i powiększą swoje rozmiary.
6
Pozostałymi wiórkami kokosowymi posyp ciasteczka z wierzchu.
7
Piecz je na środkowej kratce piekarnika przez 6-9 minut, do czasu aż brzegi kokosanek lekko zbrązowieją.
8
formowanie kokosanek talarków
Po wyjęciu z piekarnika pozostaw ciasteczka na blasze przez pół minuty (lub dłużej, jeśli chcesz, by miały klasyczny kształt). Jeśli chcesz zrobić kokosanki-talarki, wygnij je na wałku do ciasta lub butelce (jeśli nazbyt stwardnieją, włóż je na kilka minut do piekarnika). Poczekaj, aż całkowicie ostygną.
9
kokosanki - zwykłe i talarki
Oto tradycyjne kokosanki oraz kokosanki-talarki. Wybierz wersję, która bardziej ci odpowiada.
Jak zrobić ciasteczka z gorzkiej czekolady?
Jak zrobić pudełeczka na ciasteczka?
Jak zrobić herbatniki czekoladowe?
Jak zrobić snickersy?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Palmiery to ciastka z ciasta francuskiego posypane cukrem pudrem. Jeśli lubisz zabawy w kuchni, możesz robić je od...
Jak zrobić palmiery?
Palmiery to ciastka z ciasta francuskiego posypane cukrem pudrem. Jeśli lubisz zabawy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub