Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odnowa Biologiczna i SPA > Manicure i Pedicure > Jak zdiagnozować stan zdrowia na podstawie płytki paznokcia?
Jak zdiagnozować stan zdrowia na podstawie płytki paznokcia?

, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (406 ocen)
Oceń 
Wygląd płytki paznokcia jest ważny dla każdego z nas. Dbamy o to, by były lśniące, gładkie, robimy manicure, jednak nie zawsze wyglądają tak, jak byśmy tego chcieli. Martwimy się wówczas głównie ze względów estetycznych, jednak wygląd płytki paznokcia sygnalizuje nam także kłopoty ze zdrowiem. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak rozpoznać zmiany na paznokciach, które świadczą o kłopotach ze zdrowiem.
1
Białe plamki na paznokciu

Białe plamki na paznokciu

Istnieje szereg zmian na płytce paznokcia, które nie sygnalizują nam kłopotów ze zdrowiem. Białe plamki na płytce paznokcia, które przesuwają się w miarę wzrostu paznokcia to pęcherzyki powietrza, które powstały na skutek urazu. Białe plamki na paznokciach mogą również być wynikiem niedoboru żelaza lub cynku, osłabienia organizmu (przebyta choroba) lub zaburzenia przemiany materii.

2
Żółte paznokcie - grzybica, płuca, wątroba, nerki, łuszczyca

Żółte paznokcie

Żółty kolor paznokcia może być skutkiem używania ciemnych lakierów, zażywania preparatów z beta-karotenem lub palenia papierosów. Jeśli twoje paznokcie są żółte pomimo iż nie używasz lakierów ani nie przyjmujesz preparatów z beta-karotenem udaj się do lekarza. Żółte paznokcie mogą być objawem choroby płuc, wątroby czy nerek (choroba nerek - paznokcie dodatkowo nadmiernie się rozdwajają).

Często żółte paznokcie są objawem infekcji grzybiczej paznokci. W miarę rozwoju choroby paznokcie mogą stawać się wklęsłe i bardziej kruche. W niektórych przypadkach żółte paznokcie mogą być też objawem poważniejszych chorób takich jak problemy z tarczycą czy łuszczyca czy żółtaczka.

Jak pozbyć się woskowiny z ucha?
Jak leczyć zastrzał palca?
Jak usunąć odciski?
Jak wybielić paznokcie po lakierze?
strona 1 z 3następna >
 4.8/5 (406 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (1)

Karolinas - 2012-11-03
Plamki na paznokciach mogą pojawiać się również na skutek używania preparatów w tym np. odżywki do paznokci. Nie zawsze zmiany na paznokciach oznaczają zmiany chorobowe, warto zawsze jednak konsultować je z odpowiednim lekarzem specjalistą.
Jak wzmocnić paznokcie?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub