Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Żywność > Nabiał > Jak zrobić ser ricotta?
Jak zrobić ser ricotta?

Jak zrobić ser ricotta?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Nasza kuchnia coraz bardziej otwiera się na wpływy zza granicy, a jednym z przejawów tego stanu rzeczy jest coraz częstsze pojawianie się w przepisach francuskiego sera ricotta. Ser ten nie zawsze można znaleźć w polskich sklepach, a nawet gdy jest to możliwe, okazuje się, że czasami po prostu szkoda nam na tę „egzotykę” pieniędzy. Mam jednak dla ciebie dobrą wiadomość. Ser ricotta można zrobić samemu. I wbrew pozorom jest to bardzo proste.
2 szklanki pełnego mleka, 1 szklanka jogurtu naturalnego, pełnotłustego, ½ szklanki śmietany kremówki (opcjonalnie), 2 łyżeczki białego octu winnego, 1 łyżeczka soli
1
W dużym rondlu umieść mleko, jogurt, śmietanę, ocet i sól. Wymieszaj i doprowadź całość do wrzenia. Następnie gotuj na małym ogniu przez 1-2 minuty, do czasu, aż mleko się zsiądzie.
2
W międzyczasie wyłóż sitko kilkoma warstwami etaminy (tkanina używana m.in w hafcie krzyżykowym). Umieść sitko nad głęboką miską.
3
Wlej mieszankę mleczną do sitka i pozostaw na 15 minut.
4
Zbierz kawałki zsiadłego mleka, które pozostały na powierzchni etaminy i odciśnij je lekko, by je odsączyć. Ser gotowy.
5
Domowy ser ricotta najlepiej jest podawać lekko ciepły, ale można go również przechowywać w lodówce maksymalnie do trzech dni. Podane tutaj proporcje wystarczą na przygotowanie 2 szklanek tego serka.
 5/5 (1 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak przechowywać jaja?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub