Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Hobby > Fotografia > Jak zrobić ramkę na zdjęcia?
Jak zrobić ramkę na zdjęcia?

Jak zrobić ramkę na zdjęcia?

, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (14 ocen)
Oceń 
Jeżeli ramki dostępne w sklepach nie pasują do twoich zdjęć możesz odpowiednią ramkę zrobić własnoręcznie. Poniżej znajdziesz instrukcję jak to zrobić.
Płyta MDF, Klej, Wstążki, Zszywacz
1
Na płycie MDF zaznacz narożniki w odległości 4,8 cm od krawędzi. W za­znaczonych miejscach wywierć niewielkie otwory, a następnie, posługując się metalo­wa linijką i nożem do tapet, wytnij pro­stokąt wyznaczony przez te punkty.
2
Rozetnij kawałek drewna na cztery części: dwie o długości 33 cm i dwie o długości 20 cm. Wygładź końce i naklej deseczki wzdłuż zewnętrznych krawędzi ramki. Narożniki wzmocnij zszywaczem.
3
Odwróć ramkę na drugą stronę i na całym obwodzie rozmieść równomier­nie zszywacze. Jeśli to konieczne, wbij wy­stające zszywacze młotkiem. Wygładź wszystkie nierówności i nałóż podwójną warstwę podkładu. Pozostaw do wysch­nięcia.
4
Utnij sześć kawałków wstążki o długości 38 cm i sześć o długości 30 cm. Wierzch ramki posmaruj klejem do drewna. Ułóż wstążki na ramce i starannie przepleć je na rogach. Aby sprawdzić swoje umiejętności, można przeprowadzić próbę przed nałożeniem kleju.
5
Podnieś ramkę, trzymając ją za krawędź. Końce wszystkich wstążek przymocuj zszywaczem – pamiętaj o starannym naciągnięciu wstążki. Utnij niepotrzebne końce wstążek.
6
Pozostałą wstążką oklej dokładnie boki ramki. W miejscu gdzie łączą się końce umocuj zszywaczem dodatkowy kawałek wstążki, aby ukryć złączenie.
Jak zrobić włóczkę z koszulki?
Jak uszyć pufę?
Jak zrobić ramkę na zdjęcia z papieru?
Jak zrobić modną bluzkę i buty?
Wskazówki
  • Do zdjęć ślubnych wybierz bogato zdobioną jedwabną wstążkę
  • Zdjęcia z Bożego narodzenia opraw w czerwień i zieleń z dodatkiem brokatu.
 4.2/5 (14 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (2)

Ariel - 2009-10-05
MDF - produkt drewnopochodny, zamiennik dla naturalnego drewna, szczególnie drewna liściastego, płyta przeznaczona do produkcji mebli, elementów wykończeniowych przy aranżacji wnętrz, paneli ściennych, paneli podłogowych, kasetonów, listew ozdobnych, wykończeniowych, meblowych i do produkcji stolarki budowlanej.
baby - 2009-10-05
Co to jest ta płyta MDF?
Jeśli ciągle narzekasz na brak ramek na zdjęcia lub chcesz, aby były one unikalne i jedyne na świecie to proponuję...
Jak zrobić ramkę na zdjęcia z papieru?
Jeśli ciągle narzekasz na brak ramek na zdjęcia lub...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub