Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Higiena Osobista > Pielęgnacja dłoni i stóp > Jak leczyć grzybicę paznokci?
Jak leczyć grzybicę paznokci?

Jak leczyć grzybicę paznokci?

, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (298 ocen)
Oceń 
Za grzybicę paznokci rąk odpowiada ten sam grzyb, który jest odpowiedzialny za grzybicę stóp. Grzybica paznokci może być trudna do wyleczenia, ponieważ grzyb znajduje się pod płytką paznokcia i jest przez nią ochraniany. Jeśli leczenie zostanie przerwane zbyt szybko, zanim wszystkie grzyby zostaną wyeliminowane, wówczas infekcja bardzo szybko powraca. Poniżej przedstawiam tradycyjne i naturalne metody leczenia grzybicy paznokci.
1
Staraj się, aby twoje stopy i ręce były czyste i suche. Środowisko ciepłe i wilgotne sprzyja rozwojowi grzybów. Często zmieniaj skarpetki - szczególnie, jeśli masz spocone stopy. Upewnij się, że buty które zakładasz są całkowicie suche.
2
Jedz bardzo dużo czosnku. Dodawaj go do wszystkich potraw jakie jesz - od zup, sałatek, sosów do kanapek. Czosnek posiada naturalne właściwości przeciwgrzybicze. Jest to naukowo udowodnione i potwierdzone przez wiele osób, które pozbyły się grzybicy właśnie dzięki jedzeniu dużych ilości czosnku. Czosnek jest najlepszym remedium na grzybicę paznokci, stóp czy pochwy. Należy go jeść codziennie - przynajmniej 1 ząbek.
3
Stopy i dłonie mocz w miednicy w bardzo ciepłej wodzie z dodatkiem soli. Na litr wody dodaj 1/4 szklanki soli. Jeśli mieszkasz nad morzem - mocz je w naturalnie słonej wodzie. Moczenie stóp w słonej wodzie jest starym i skutecznym sposobem leczenia grzybicy paznokci i stóp.
4
Dwa razy dziennie wmasowuj żel aloesowy w paznokcie oraz w skórę palców. Aloes zawiera związki pomocne w walce z grzybicą. Żel aloesowy kupisz tutaj.
5
Na każdy zainfekowany paznokieć nałóż kropelkę olejku z oregano lub olejku z drzewa herbacianego (tutaj w postaci żelu do stosowania na paznokcie). Poczekaj aż kropla wyschnie - nie ścieraj jej. Oba olejki posiadają silne właściwości antybakteryjne i przeciwgrzybicze.
6
Ocet jabłkowy jest kolejnym naturalnym wrogiem grzybicy stosowanym jeszcze przez nasze babcie. Namocz wacik w occie, przyłóż do zainfekowanych paznokci i owiń stopę bandażem. Ocet powinien mieć styczność z paznokciem przez kilka godzin dziennie.

Używaj octu jako uzupełnienie leczenia grzybicy czosnkiem.
Jak wyleczyć popękane pięty?
Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?
Jak leczyć zastrzał palca?
Jak leczyć grzybicę jamy ustnej?
Wskazówki
  • Chodź w sandałach -  grzyby nie lubią swobodnego przepływu powietrza.
  • Nie maluj paznokci lakierami - lakiery to wspaniała pożywka dla grzybów.
  • Nie zakładaj tipsów.
  • Wyeliminuj z diety cukier.
  • Wykonaj badanie mikologiczne - będziesz wiedzieć z jakimi grzybami masz do czynienia - dzięki temu będzie wiadomo jak z nimi walczyć, jeśli powyższe metody nie pomogą.
 4.2/5 (298 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (8)

ja - 2014-05-05
To mial być post o leczeniu grzybicy a nie o przepychaniu się dzieckiem po rozwodzie kretynko!
jarvis7 - 2013-08-19
@ zaniepokojona mama:
Muszę napisać, że bardzo zaniepokoił mnie Twój post. W głowie nie mieści mi się, że można było wpaść na coś takiego. Domyślam się, że dziecko chodzi do przedszkola, odwiedza inne domy, może chodzi na basen...tak też może nabawić się grzybicy... ktoś z Twoich znajomych może przynieść ją do Twojego domu. Uważam, że przemawiała przez Ciebie nadopiekuńczość... ważniejsze jest, abyś budowała dobre relacje z ojcem Twojego dziecka, w taki sposób, aby WASZE dziecko umiało później budować odpowiednie relacje ze swoim partnerem(-mąż/żona - kobieta/mężczyzna), by nie krzywdziło, samo zostało skrzywdzone... życzę powodzenie z nadzieją, że uda się Tobie postawić zdrowie psychiczne dziecka ponad.... (tu wpisz to co należy) POWODZENIE:)
topielica - 2013-05-01
Niektórzy moczą nogi w zwykłym acze-wybielaczu z chlorem -ponoc działa ?
zaniepkojona mama - 2013-04-08
Moj byly maz ma przyznane spotkania z nasza coreczka[4 latka]raz w tygodniu.Niedawno dowiedzialam sie ze ma grzybice paznokci i stop,Napisalam mu smsa i poprosilam aby nie przychodzil do dziecka do czasu wyleczenia i z zaswiadczeniem od lekarza dermatologa ze jest juz zdrowy ,lub ze grzybica ta nie zagraza dziecku.Dodam tylko ze ojciec dziecka chodzi po mieszkaniu w samych skarpetkach i czasami poca mu sie nogi.mam zwierzeta w domu i diecko jest w tym wieku ze lubi zabawy na podlodze.Nikt nie potrafi mi udzielic jednoznacznej odpowiedzi[lacznie z prawnikiem] czy dobrze zrobilam obawiajac sie o zdrowie dziecka.Nie jestem negatywnie nastawiona do odwiedzin taty ale ten fakt mnie zaniepokoil ,bo wiem ze grzybica jest zarazliwa i dluga w leczeniu a szczegolnie jesli chodzi o dzieci i zwierzeta.Nie chce miec nieprzyjemnosci ze strony ojca dziecka i dltego pytam czy moja decyzja byla sluszna?Dodam tylko ze tego ze ma grzybice dowiedziałam się z pisma do sadu w którym b.maz pisze o grzybicy i ja mam tego kopie z jego podpisem ,on mi tego nie powiedział osobiście i caly ten czas przychodzil do dziecka wiedzac o swej chorobie.Moze znajdzie się ktos kto odpowie mi na me pytanie?
ja - 2013-03-20
Nawet nie czytałem, bo bez dermatologa można wydłubac brud spod paznokci. Bez dermatologa i laboranta nie da się określić typu grzyba i zaordynować wskazanego leczenia.
Mufasa - 2011-07-01
A ja stosowałem wiele lekarstw i jedyne jakie mi pomogło to lakier Loceryl. Nie jest tani ale za to bardzo skuteczny.
ankazgdyni - 2011-02-04
ja to ubóstwiam Clotrimazolum :D maść za 3-4 zł a działa cuda... wyleczyłam tą maścią zagrzybionego palca mojej 5 miesięcznej córki :) a ja niestety muuszę często smarować ramiona :(
apaulaa - 2009-06-17
Do tego jeszcze można zastosować moczenie stóp w esencji z herbaty. Do litra wody wrzucamy 5 torebek herbaty. Gdy herbata będzie letnia to moczymy stopy przez 15 min. Wspaniale łagodzi łuszczenie skóry. Do tego nie powinno się zapominać o stosowaniu kremów przeciwgrzybicznych jak terbiderm czy inne, które w krótkim czasie znacznie złagodzą objawy. A poza tym higiena, higien i jeszcze raz higiena.
Niejedne stopy zostały już zainfekowane przez grzybicę. Często nie same stopy, ale i paznokcie u stóp. Jest to dość...
Jak pomóc stopom z grzybicą?
Niejedne stopy zostały już zainfekowane przez grzybicę. Często nie same stopy, ale...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub