Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Inne Choroby > Jak usunąć drzazgę sodą?
Jak usunąć drzazgę sodą?

Jak usunąć drzazgę sodą?

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Nie tylko dzieci, ale i dorośli podchodzą do wyciągania drzazg z wielką ostrożnością i nierzadko z bojaźnią. A zarówno dzieci jak i dorośli są narażeni na wbicie się drzazgi. Nigdy nie wiadomo kiedy to się może przytrafić. Metod na wyciągnięcie drzazgi jest kilka. Tutaj opisuję jak usunąć drzazgę za pomocą sody. Zanim jednak zdecydujesz się na wyciąganie drzazgi za pomocą sody oczyszczonej miej na uwadze to, że ta metoda jest przeznaczona do wyciągania małych drzazg, cienkich. Duże drzazgi lepiej potraktować na przykład cebulą, lub udać się do lekarza. On na pewno sobie poradzi z tym problemem.
miska, ciepła woda, mydło, ręczniki papierowe, plaster opatrunkowy, pasta, woda, pęseta.
1
drzazga 1
Gdy zauważysz drzazgę nie usuwaj jej od razu starym sposobem na wyciskanie. Przez tego typu praktyki może wdać się zakażenie, ponadto zamiast wyciągać drzazgę możesz ją tylko głębiej wpychać w skórę, lub połamać na mniejsze kawałki. To uczyni drzazgę jeszcze trudniejszą do usunięcia.
2
drzazga 2
Zamiast tego nalej do miski wodę. Umyj miejsce, w które wbiła się drzazga ciepłą wodą z mydłem. Bądź delikatny i ostrożny. Nie mocz zbyt długo drzazgi w wodzie, aby nie nasiąkła.
3
Wysusz ostrożnie skórę, ale nie naciskaj mocno miejsca wokół drzazgi jak i jej samej. Rewelacyjnie sprawdzi się w tym celu ręcznik papierowy.
4
drzazga 4
Dokładnie obejrzyj drzazgę. Jak głęboko wbiła się w skórę, pod jakim kątem. Dzięki temu będzie ci łatwiej ją wyciągnąć. Możesz obejrzeć drzazgę pod lupą jeśli takową posiadasz.
5
drzazga 5
Przygotuj pastę z 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej i wody. Wody daj na tyle, aby uzyskać konsystencję pasty.
6
drzazga 6
Nałóż tą pastę na środek plastra opatrunkowego i naklej go na miejsce z drzazgą tak, aby pasta pokryła drzazgę.
7
drzazga7
Po 24 godzinach zdejmij plaster. Drzazga powinna wystawać ponad linię skóry. Jeśli tak jest złap ją pęsetą i ostrożnie wyjmij.
8
Po tym jak wyciągniesz drzazgę umyj miejsce ciepłą wodą.
9
Jeśli drzazga nie wyszła ponad powierzchnię skóry powtórz proces.
10
Jeśli drzazga sprawia ból i za nic nie możesz jej wyciągnąć udaj się do lekarza.
Jak odetkać ucho?
Jak leczyć zapalenie węzłów chłonnych?
Jak pozbyć się woskowiny z ucha?
Co zrobić, gdy ość stanie w gardle?
Wskazówki
  • Jeśli widzisz jakiekolwiek oznaki infekcji udaj się do lekarza.
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Gdy na Twoich nogach pojawiło się kilka pajączków, to sygnał że najwyższy czas abyś coś zrobiła z nimi. Musisz zacząć...
Jak dbać o nogi?
Gdy na Twoich nogach pojawiło się kilka pajączków, to sygnał że najwyższy czas...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub