Tutaj jesteś: Finanse Osobiste > Informacje Podatkowe > PIT > Jak odliczyć Internet od podatku?
Jak odliczyć Internet od podatku?

Jak odliczyć Internet od podatku?

, redaktor Tipy.pl
 4.4/5 (22 ocen)
Oceń 
Podatnik będący osobą fizyczną, który korzysta z Internetu, może odliczyć od podstawy opodatkowania wydatki poniesione z tytułu użytkowania sieci. Choć przepisy w tej kwestii od roku 2014 ulegają zmianie, część z nas wciąż ma prawo do ulgi, choć warunki korzystania z niej są znacznie bardziej restrykcyjne, niż dotychczas. Poniżej znajdziesz dokładną instrukcję kto i jak może odpisać Internet od podatku.
1

Dla kogo ulga?

Od 2014 roku znacznemu zmniejszeniu ulegnie liczba osób uprawnionych do korzystania z ulgi na internet. Sama ulga nie zniknie, jednak będą z niej mogły skorzystać jedynie te osoby, które dotychczas nie odliczały internetu od podatku lub zrobiły to wyłącznie jeden raz.

Z ulgi można będzie bowiem skorzystać wyłącznie przez dwa następujące bezpośrednio po sobie lata podatkowe.

Oznacza to, że ci, którzy pierwszy raz odliczyli internet od podatku w zeznaniu za 2012 rok, będą mieli prawo do ulgi również w rozliczeniu za rok 2013.

Ci, którzy dotychczas nigdy nie odliczali internetu od podatku, będą to mogli zrobić dwukrotnie, w zeznaniach za dwa następujące po sobie lata podatkowe (rok rozpoczęcia korzystania z ulgi jest w tym przypadku dowolny).

Wszystkie osoby, które w poprzednich latach korzystały z ulgi na internet co najmniej dwukrotnie (nie ma znaczenia czy następowało to bezpośrednio z roku na rok, czy wiązało się z dłuższą przerwą), stracą prawo do ulgi bezpowrotnie.
Jak zrobić strój mumii?
Jak zrobić gnojówkę z pokrzyw?
Domowe sposoby na uczulenie na twarzy
Jak zrobić marmurkowe pisanki za pomocą lakierów do paznokci?
Wskazówki
  • Ulga jest określona w art. 26 ust. 1 pkt 6a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
  • Odliczyć od podatku można abonament za dostęp do internetu (stałe łącze oraz internet bezprzewodowy). Nie odliczamy opłat związanych z montażem, instalacją i urządzeń potrzebnych do korzystania z sieci.
  • Na takiej samej zasadzie jak małżonkowie z ulgi może korzystać rodzic z dzieckiem, czy wnuk z dziadkiem.
strona 1 z 3następna >
 4.4/5 (22 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (8)

MeryLou - 2012-04-12
TPSA na fakturze wyszczególnia:
1.neostrada tp
2.utrzymanie łącza TP dla usługi neostrada tp
Czy odliczeniu podlega tylko sama usługa neostrada czy również opłaty poniesione na utrzymanie łącza dla neostrady?
Internauta - 2012-03-16
Jestem pracownikiem urzędu skarbowego i odliczam sobie internet mimo iż nie posiadam faktury Vat a może nawet nie mam internetu. Fajne co.
OlaS - 2011-03-24

miejsce zamieszkania wskazane na fakturze za internet musi być takie samo jak miejsce

zamieszkania zgłoszone do urzędu skarbowego.

truskawa89 - 2011-03-24
hmmm... czy brak zameldowania w miejscu, w którym mieszkam uniemożliwia odliczenie podatku za internet?
kansuke - 2011-02-16
Mam pytanie: czy jeśli mój syn korzysta z internetu (Play) i nie ma dochodów, to czy mogę odliczyć ulgę za internet jeśli jest zapisany na niego??
Karolla - 2010-12-27

gerarddar:

Ulgę internetową odpisujemy od dochodu. Należy ją wykazać w ulgowym załączniku PIT/O. Przeznaczono na to pola 21. (ulga internetowa podatnika) i 22. (ulga internetowa jego małżonka - pole wypełniane, gdy rozliczają się wspólnie i obydwoje korzystają z ulgi). Potem łączną kwotę odpisów od dochodu przenosi się do podstawowego formularza zeznania rocznego: PIT-36 lub PIT-37.

gerarddar - 2010-12-26
To w końcu od czego odliczamy ulgę za internet ?
-"Ulgę za Internet należy odpisać od dochodu"
-"Oznacza to, że jeśli wydatki na Internet w ciągu roku wynosiły jedynie 600 zł to tylko tyle możemy odpisać od podatku."
Aleksander - 2010-07-12
Dla osób korzystających z internetu tp s.a. - tepsa w fakturach podaje wartość netto abonamentu za internet, a trzeba odliczyć wartość brutto. Należy samemu wyliczyć 22% VAT i dodać do wartości netto.
Zobacz podobne porady
Rozliczenie rocznego PIT może być dla niektórych prawdziwą udręką. Większość podatników nie ma pojęcia który formularz...
Jak rozliczyć PIT 2010 - 2011?
Rozliczenie rocznego PIT może być dla niektórych prawdziwą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub