Tutaj jesteś: Zwierzęta > Psy > Pielegnacja Psów > Jak obcinać psu paznokcie?
Jak obcinać psu paznokcie?

Jak obcinać psu paznokcie?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (46 ocen)
Oceń 
Jak słyszysz charakterystyczne stukanie pazurków o podłogę oznacza to że już najwyższa pora na obcięcie paznokci psu. Paznokcie powinno się obcinać już szczeniakom. Jeśli nie będziesz tego robić jak pies będzie mały wówczas możesz mieć problem z obcinaniem pazurów dorosłemu psu gdyż nie będzie do tego przyzwyczajony. W takim wypadku obcinanie paznokci psu może okazać się dość skomplikowane.
Obcinacz do paznokci dla psów (paznokcie psa są dużo twardsze i grubsze niż ludzi dlatego zwykły obcinacz do paznokci dla ludzi się do tego celu nie nadaje)
1
Obcinacz do paznokci dla psów
Jeśli pies jest mały posadź go sobie na kolanach tyłem do siebie. Jeśli pies jest większy oprzyj jego przednie łapy o stół lub kanapę, przytul go od tyłu i złap za łapkę w której chcesz obciąć pazurki. Jeśli pies nie czuje się komfortowo w takiej pozycji usiądź obok niego na podłodze. Podczas obcinania należy mówić do psa uspokajającym tonem tak aby wiedział że nic mu nie grozi i wszystko skończy się dobrze.
2
Jedną ręką chwyć mocno łapkę psa tak aby ci jej nie wyrwał. Jeśli twój pies nie nie jest przyzwyczajony do obcinania paznokci zacznij go najpierw stopniowo przyzwyczajać do dotyku. Głaszcz i jak najczęściej dotykaj mu łapki, baw się jego paznokciami i dotykaj poduszeczek. Z czasem jak już dotyk nie będzie sprawiał mu problemów możesz przejść do obcinania paznokci.
3
Naciśnij na palec. W ten sposób paznokieć się całkiem wysunie. Będzie można łatwiej ocenić jego długość.
4
Obcinanie paznokci psu
Paznokcie obcina się psom od dołu ku górze. Nigdy nie obcinaj ich od góry w dół. Obcinacz zawsze trzymaj tak aby twoja wewnętrzna część dłoni dotykała poduszeczek łapki psa.
Jak pozbyć się pcheł u psa domowym sposobem?
Jak pozbyć się pcheł?
Jak czyścić psu uszy?
Co robić, gdy pies linieje?
Ostrzeżenia
  • Nie zapomnij o obcięciu dodatkowego pazura na tylnych łapach (ostrogi, wilcze pazury). Pazury te jak są za długie zaczynają się zawijać i wbijać w ciało.
Wskazówki
  • Niektóre psy nie potrzebują przycinania paznokci. Są to psy które żyją na zewnątrz oraz psy które są bardzo aktywne. Paznokcie same się spiłowują jeśli pies dużo chodzi i biega po betonie i innych twardych nawierzchniach.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak czyścić psu zęby?
 4/5 (46 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (14)

efi5 - 2013-04-19
Tak to wszystko prawda i dodam jeszcze, że mając psa już wiele lat obcinamy mu sami pazury za pomocą obcinaczek dla piesków.Mąż obcina, a ja przemawiam do pupila żeby się nie bał , bo to dla jego dobra i pies to rozumie.
fare - 2013-04-03
kreólestwo za wyjaśnienie: Paznokcie obcina się psom od dołu ku górze. Nigdy nie obcinaj ich od góry w dół. Obcinacz zawsze trzymaj tak aby twoja wewnętrzna część dłoni dotykała poduszeczek łapki psa.
szczególnie oprzy tym obrazku: http://www.tipy.pl/1394,8294,zdjecie-obcinanie-paznokci-psu.html
jeśli się nie znasz na rzeczy, ,muisz mieć dużo szczęscią, ,żeby to dobrze ziterpretować
arimor - 2013-01-16
Tak naprawdę jeżeli psa dużo się wyprowadza i bardzo dużo z nim chodzi czy biega, nie trzeba mu tak często (lub wcale) obcinać pazurków. Naturalnie stępiają się przy kontakcie z chodnikiem, betonem, ziemią. To zdrowsze i bardziej naturalne.
JustaB - 2012-12-28
Ją płacę u weterynarza 10 zł za takie obcięcie pazurków.
Sewcio - 2012-07-26
nie obcinałem ale chętnie spróbuje bo szukałem takich blogów jak ten. :D
peja - 2011-11-25
mam psa amstafa on bardzo nie lubi jak mu się obcina pazurki i mnie gryzie jak nam mu je obciąć
lLucia - 2010-10-07

do palcia: No to twoja sunia z pewnością będzie się teraz bała obcinania paznokci. Będziesz musiała ją jakoś uspokoić jeśli nie będzie chciała sobie pozwolić. W razie W możesz wypróbować jakieś kropelki uspokajające (w sklepach zoologicznych dostępne).

palcia - 2010-10-01
Ja obcina swojej suni pazurki,aż do dziś .Zawsze mi się to udawało,wolałam zostawić dłuższe niż zrobić jej krzywdę.A dziś chciałam bardzo się postarać ale mi nie wyszło i skaleczyłam ją,za bardzo obcięłam.Tylko kropka krwi i po krzyku.Martwi mnie natomiast,to o czy piszecie,że już nie da mi obciąć pazurków,oby to się nie sprawdziło.I mam nadzieje że się nie sprawdzi.Bo kto jej obetnie jak nie ja.Ona nie lubi weterynarzy dlatego na pewno wolałaby mnie.Zobaczę jak już jej odrosną -co będzie?
Ania - 2010-09-27
mam pieska rasy mieszanej ;) strasznie szybko rosna mu paznokcie sa brdzo grube i dlugie obcinam mu paznokcie raz w miesiacu dzieki temu ze kolezanka miala obcinaczki nie wiecie czy mozna cos zrobic zeby mu te pazurki tak nie rosly;) albo ile mniej wiecej kosztuje obciecie u weterynarza..? z gory dzikeuje;)
Pepełciu - 2010-09-12
mam pieska Yorka i ma bardzo duże ciemne pazurki czy moge mu sam obciąć?
oxkaja - 2010-07-13
Obcinaczem obcinałam tylko młodym. : o
kitty321 - 2010-02-24
Czy można iść do weterynarza żeby obciął pazury psowi????
Ile to będzie kosztować???
Henio - 2009-12-29
no wiesz to nie był dobry pomysł...
okla555 - 2009-09-28
a ja ścinałam obcinaczem dla ludzi
Czyszczenie uszu dla psów jest bardzo ważne. Co właściciel psa powinien zrobić chcąc zadbać o uszy pupila? Często...
Jak czyścić psu uszy?
Czyszczenie uszu dla psów jest bardzo ważne. Co właściciel psa powinien zrobić chcąc...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub