Tutaj jesteś: Podróże > Cel Podróży > Polska > Co warto zwiedzić w Zamościu?
Co warto zwiedzić w Zamościu?

Co warto zwiedzić w Zamościu?

, redaktor Tipy.pl
 2.5/5 (289 ocen)
Oceń 
Jak wynika ze wszystkich przewodników cały Zamość traktuje się jako zabytek, bo też jednym z jego głównych budowniczych był Bernardo Morando z Padwy. Zamość jest skarbem o randze światowej. Założono go według kla­sycznych zasad renesansu. Był przez wiele lat potężną twierdzą, która oparła się wielu oblężeniom i inwazjom. Przez dwa stulecia stanowił siedzibę sławnej Akademii Zamojskiej. Z poniższego artykułu dowiesz się co warto zobaczyć podczas zwiedzania Zamościa.
1
Zespół architektoniczny najwyższej klasy tworzy obszerny Rynek Wielki i jego otoczenie.
2
Ratusz po północnej stronie rynku, wybudowany w stylu manierystycznym (XVII wiek) z charakterystyczną zgrabną wieżą. Dokoła towarzyszą mu liczne kamienice podcieniowe.
3
Katedra Zamojska - prawdziwa perła, z zewnątrz niepozorna, całe swe piękno odsłania w środku.
4
Kościół kolegiacki Świętego Tomasza z XVI wieku jest jednym ze świetniejszych przykładów polskiego renesansu. Nie ustaje - a w osta­tnich latach nawet nasila się - walka o zachowanie i konserwację tego, co tak szczęśliwie przetrwało.
5
Rotunda. W łatach ostatniej wojny okupant rozpętał tu okrutny terror, mordując w Rotundzie 8 tysięcy osób i dokonując licznych egzekucji. Szerokim echem odbiła się sprawa wysiedlania całych wsi w latach 1942-1943: na 696 osad położonych na tym terenie, wysiedlono ludność z 293.
Co warto zobaczyć w Płocku?
Co zwiedzić w Ostrawie?
Co warto zobaczyć w Przemyślu?
Którą z Wysp Kanaryjskich wybrać?
 2.5/5 (289 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

RodzinneWycieczki - 2011-10-11
Witam.
Jak najbardziej polecam to miasto. Dodam tylko, że warto jeszcze przejechać się bryczką po wspaniałym Wielkim Rynku oraz na chwile odpocząć w pobliskim Parku Miejskim (trzeci najpiękniejszy Park w Polsce po Łazienkach i Oliwie).
Pozdrawiam.
wycieczka z dzieckiem.pl
kleopatra - 2010-03-29
Powinniscie opisac, co jest na zdjeciu - o ile wiem, jest to lamanie praw autorskich, gdyz na zdjeciu widnieje dzielo niejakiego Pawla Dudzinskiego (nota bene z Zasmościa) - malowidło na bruku, wpisane do Ksiegi Rekordow Guinessa. Jestem prawnikiem, wiec wiem co mowie...za takie rzeczy mozna bez problemu wygrać sprawę w sadzie wiec bądźmy poważni i respektujmy czyjąś pracę.
Łowicz, niewielkie miasto położone w województwie łódzkim nad Bzurą, znamy przede wszystkich ze słynnych dżemów. Co...
Co zwiedzić w Łowiczu?
Łowicz, niewielkie miasto położone w województwie łódzkim nad Bzurą, znamy przede...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub