Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Higiena Osobista > Pielęgnacja dłoni i stóp > Domowy sposób na popękane pięty

Domowy sposób na popękane pięty

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (5 ocen)
Oceń 
Popękane pięty to problem, który jest aktualny przez cały rok, ale daje o sobie znać w szczególności w lecie. Pięty wyglądają nieestetycznie, szczególnie w letnich klapkach, czy sandałkach Poniżej znajdziesz skuteczny sposób na popękane pięty, a także dowiesz się, co zrobić, żeby stopy zawsze były świeże. Zachowaj ostrożność jeśli jesteś cukrzykiem – wszystko, co dotyczy pielęgnacji stóp koniecznie skonsultuj z lekarzem.
1

Sposób na popękane pięty

Nałóż na pięty krem do golenia.

2
W misce, wiaderku lub umywalce zmieszaj równe części wody i płynu do płukania ust Listerine.
3
Zanurz w roztworze mały ręczniczek. Owiń nim nasmarowane kremem do golenia stopy i pozostaw je tak na 30 minut.
4
Po tym czasie odwiń ręczniczek i zetrzyj nim skórę na piętach. Zobaczysz, że bez problemu usuniesz w ten sposób martwy naskórek i ewentualne przebarwienia.
5
Na koniec nałóż na stopy sporą ilość kremu lub balsamu.
6

Dodatkowe zalecenia

Po kąpieli stóp poświęć przynajmniej 5 minut na dokładne ich osuszenie. Dopiero później nałóż skarpetki i buty. W przeciwnym razie ryzykujesz infekcją bakteryjną, ponieważ wilgotne środowisko to doskonałe miejsce dla rozwoju bakterii. Stopy osuszaj chłonnym ręczniczkiem i pamiętaj, żeby dokładnie powycierać również miejsca między palcami.

7
Pozwól stopom odpocząć od sandałów (nie noś ich każdego dnia). Codziennie na noc nakładaj na pięty tłusty krem. Zapobiegnie to ich pękaniu.
8

Sposób na nieprzyjemny zapach stóp

Zanurz stopy w roztworze 4 litrów wody i 1 nakrętki wybielacza. Złagodzi to ból stóp i pozwoli pozbyć się nieprzyjemnego zapachu, zabijając odpowiedzialne za jego powstawanie bakterie. Nie stosuj tej metody częściej, niż trzy razy w tygodniu i upewnij się najpierw, czy roztwór nie wywoła reakcji alergicznej.

9
Wybieraj obuwie wyłącznie z naturalnych tkanin lub skóry, które pozwala stopom oddychać. Zawsze staraj się, by miały sucho.
Jak pozbyć się nieprzyjemnego zapachu stóp?
Jak wyleczyć popękane pięty?
Jak robić zdrowotne kąpiele stóp?
Jak zrobić cukrowy peeling do stóp?
 2.8/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Popękane pięty są problemem wielu kobiet. Nadeszło lato, chciałabyś założyć paseczki, japonki czy sandały, ale wygląd...
Jak dbać o popękane pięty?
Popękane pięty są problemem wielu kobiet. Nadeszło lato, chciałabyś założyć...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub