Tutaj jesteś: Zwierzęta > Psy > Pies w Domu > Jak wybrać imię dla psa?

Jak wybrać imię dla psa?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (53 ocen)
Oceń 
Wybór imienia dla swojego psa jest dużą odpowiedzialnością. Jeśli właśnie jesteś na etapie wybierania imienia dla swojego nowego członka rodziny przeczytaj poniższe rady i wskazówki.
1
Wybierz takie imię, które będzie łatwe do zapamiętania dla psa. Zwierzęta szybciej zapamiętują oraz reagują na imię składające się z dwóch sylab.
2
Wybierz takie imię, którego byś się nie wstydził wołając psa w parku lub "przedstawiając" swojego psa swojej babci. Wołanie na psa Riko, Piksel, Poker czy Junior będzie mniej krępujące niż Fiutek czy Żenada.
3
Unikaj imion które brzmią jak początek komend "Nie", "Zostań", "Siad", "Leżeć", "Chodź" czy "Przynieś". Np imię "Niemiec" jest zbyt zbliżone do komendy "Nie". Dla psa będzie bardzo trudno rozróżnić te dwa tak podobnie brzmiące wyrazy.
4
Jeśli wybierasz długie imię pomyśl jak będzie brzmiał skrót. Prawdopodobnie nie będziesz zbyt często używać pełnego imienia swojego psa (np. Nebuhomozor).
5
Rasa i pochodzenie psa może być źródłem inspiracji. Jeśli pies jest rasy orientalnej (imię np. Kumiko, Nakamura, Miharu, Sadako), niemieckiej (Ulrich, Wilhelm, Bach), itp.
6
Poczekaj kilka dni. Zachowanie twojego psa może zdecydować o jego imieniu. Zwróć uwagę na cechy charakteru (Księżniczka, Leń, Nauka, Świrek), wyglądu (Kropek, Pas, Biały).
7
Wybierz takie imię które będzie pasowało bez względu na wiek kota. Imię "Kiciuś" nie szczególnie pasuje do dorosłego, wielkiego kota.
8
Jeśli nazywasz psa często spotykanym imieniem np. Karol, Maciek, Józek - pomyśl czy nie sprawisz tym przykrości swojej najbliższej rodzinie lub sąsiadom - osoba która tak ma na imię może poczuć się urażona, że nazwałeś tak swojego psa.
10 pomysłów na zabawę z psem!
Czy psu można podawać kości?
Jak zaprzyjaźnić się z psem?
Jak oduczyć psa zjadania różnych rzeczy?
 4.2/5 (53 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

topielica - 2013-06-24
Wydaje mi się że wystarczy popatrzec na danego psa i imię nasuwa się spontanicznie -pierwsze wrażenie jest najlepsze -można też poszperac w internecie i poszukac podpowiedzi.
arimor - 2013-02-01
Dobrym pomysłem na ładne, niekonwencjonalne imię dla psa jest imię naszego ulubionego bohatera z książki (np. Geralt albo Finn) albo imię pochodzące od starożytnego boga np. Hermes, Hestia, Zeus, Kronos. Jeśli pies jest duży i masywny można nazwać go Legion albo Major.
Pink - 2010-09-23

Ja bym wybrała pieska. Psy są mądrzejsze, wierne swojemu opiekunowi, można z nimi się bawić (można je nauczyć bawić) i są czystsze od fretek. Z tego co wiem to fretki bardzo brudzą, drapią, wszystko niszczą, gryzą. Poza tym dorosłe fretki wydzielają taki niemiły zapach (psy w sumie też pachnące nie są ale mimo wszystko ładniej pachną od fretek). Fretki też ciężko nauczyć robić do kuwety - nawet jak się je nauczy to i tak czasami robią gdzie indziej. W psie będziesz mieć przyjaciela (i obrońcę jak sobie jakiegoś większego wybierzesz) a z fretką to sam kłopot.

ANGEL:D - 2010-09-23
dzięki wielkie co wybrać fretkę czy pieska błagam pomocy.Słuchajcie bo z zeszytu zrobiłam listę i mam 2 głosy na pieska i 1 na fretkę plis pomocy:))
Ten test pozwoli wam sprawdzić, jak dobrze znacie charakter swojego psa. 

ODP. PISZCIE SOBIE NA KARTKACH A POTEM...
Jak poznać charakter swojego psa?
Ten test pozwoli wam sprawdzić, jak dobrze znacie charakter...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub