Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Przekąski Zimne > Jak zrobić chipsy w domu?
Jak zrobić chipsy w domu?

Jak zrobić chipsy w domu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (12 ocen)
Oceń 
Domowe chipsy ziemniaczane to istna rewolucja. Dzięki temu, że piecze się je w mikrofalówce, są całkowicie pozbawione tłuszczu, dzięki czemu w przeciwieństwie do ich sklepowych odpowiedników nie stanowią prawdziwej bomby kalorycznej. Mało tego, są naprawdę chrupiące! Kluczem jest odpowiednio cienkie pokrojenie ziemniaków i oczywiście odrobina „know-how” odnośnie tego, jak je przyrządzić, by były apetyczne. Wszystkie niezbędne informacje znajdziesz poniżej.
1 lub więcej ziemniaków, obranych i umytych (w przypadku młodych ziemniaków starczy wyszorować ich skórkę), sól lub inne przyprawy (opcjonalnie), oliwa z oliwek (opcjonalnie), -- sprzęt –, szatkownica mandolina, miska z zimną wodą, talerz do podgrzewania w mikrofalówce, ręczniczki papierowe
1
chipsy domowe - krok 1
Przekrój ziemniaka na pół. Każdą połówkę pokrój na szatkownicy-mandolinie na talarki o grubości 1-3 mm. Natychmiast włóż talarki do miski z zimną wodą. Analogicznie poszatkuj pozostałe ziemniaki.
2
chipsy domowe - krok 2
Płucz talarki w wodzie, usuwając z nich skrobię. Zmieniaj wodę za każdym płukaniem, do czasu aż będzie czysta. Jeśli masz więcej czasu, możesz za każdym razem zostawić talarki w wodzie na kilka minut.
3
chipsy domowe - krok 3
Wysusz talarki układając je na czystej ściereczce i przykładając drugą.
4
chipsy domowe - krok 4
Talerz, który można podgrzewać w mikrofalówce wyłóż kilkoma warstwami papierowych ręczników. Na nich ułóż jedną warstwę talarków ziemniaczanych. Zrób to tak, by poszczególne talarki nie stykały się ze sobą. Chipsy będą smakować zdumiewająco dobrze bez żadnych przypraw, ale jeśli chcesz możesz w tym kroku doprawić je np. solą morską lub innymi przyprawami. Doskonale sprawdzi się również odrobinka ostrej papryki lub suszonego koperku. Dla bardziej wyrazistego smaku, przed przyprawieniem chipsów posmaruj każdy z nich pędzlem zanurzonym w oliwie z oliwek.
Jak prażyć pestki z dyni?
Jak zrobić chipsy jabłkowe?
Jak zrobić bezy?
Jak ozdobić półmisek?
strona 1 z 2następna >
 4.5/5 (12 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

majkaku.95 - 2013-02-07

Słyszałam, że takie chipsy można zrobić też z buraków, albo selera - wtedy są trochę zdrowsze. Sprawdza się też oczywiście piekarnik, ale wtedy to po prostu trochę dłużej trwa.

xXOlenkaXx - 2013-02-06
Przepis na czipsy znalazłam wczoraj. Od razu musialam go wypróbować. Są naprawdę pyszne! I nawet bez jakichkolwiek dodatków smakowych takich jak np. papryka czy koperek. Polecam.
Dobry pomysł na małą domówkę- nie ma przy nich zbyt dużo roboty a biorąc pod uwagę ceny odpowiedników sklepowych- lepiej zrobić czipsy samemu w domu. Będą zdrowsze, mniej kaloryczne a i goście z pewnością docenią nasz wkład :)
Chipsy jabłkowe można dostać w sklepach ze zdrową żywnością, jednak można je zrobić również samemu. Nie jest to trudne...
Jak zrobić chipsy jabłkowe?
Chipsy jabłkowe można dostać w sklepach ze zdrową żywnością, jednak można je...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub