Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Śniadanie > Przepisy na omlet > Jak zrobić zwykły omlet?
Jak zrobić zwykły omlet?

Jak zrobić zwykły omlet?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (3 ocen)
Oceń 
Wiele osób boi się robić omlety myśląc że im się to nie uda, jednak tak naprawdę tek kto umie zrobić jajecznicę to potrafi zrobić również omleta. Omlety powinny być zawsze smażone na teflonowej patelni lub innej o nieprzywierającej powłoce.
2 jajka, 2 łyżki mleka (najlepiej 3,2%), 2 łyżki masła, Sól i pieprz do smaku
1
Przepis na omlet 1
Jajka wbij do miseczki i ubij (możesz je również zmiksować w blenderze).
2
Przepis na omlet 2
Rozgrzej patelnię o nieprzywierającej powłoce na średnim ogniu. Dodaj masło i poczekaj aż się roztopi.
3
Przepis na omlet 3
Dodaj do jajek mleko oraz sól i pieprz do smaku. Dobrze wymieszaj lub zmiksuj. Im lepiej ubite jajka tym omlet będzie później bardziej puszysty.
4
Przepis na omlet
Jak już masło się roztopi i zacznie skwierczeć to przelej na patelnię jajka. Nie mieszaj ich. Poczekaj około 1 minutę, aż spód omletu się zetnie lub zacznie ścinać i delikatnie przepchaj jego krawędzie do środka pozwalając aby nieścięte jajko rozlało się po bokach. Powtarzaj, aż do czasu kiedy całe jajko było ścięte.
5
Twoje jajka powinny teraz przypominać jasno żółty placek. Za pomocą szpachelki przewróć go na drugą stronę i smaż przez kilka sekund.
6
Omlet
Jeśli zamierzasz zrobić omleta z dodatkami to właśnie nadeszła pora na ich dodanie. Nadzienie nałóż łyżką wzdłuż omleta. Zagnij go szpachelką i złóż tak jak się robi naleśniki. Przenieś na talerz i posyp świeżymi ziołami.
Jak zrobić omlet z szynką?
Jak zrobić omlet na słodko?
Jak zrobić omlet z serem?
Jak zrobić omlet z szynką (Dukan)?
 4/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Dorota - 2014-08-04
Super strona....:):):):)... i bardzo praktyczna...:):):)
<p>Omlet z jajek i szynki, czy boczku i warzyw jest pożywnym i smacznym śniadaniem. Przygotowanie takiego omletu trwa...
Jak zrobić omlet w piekarniku?
Omlet z jajek i szynki, czy boczku i warzyw jest pożywnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub