Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Sosy i Dipy > Jak zrobić sos serowy do makaronu?

Jak zrobić sos serowy do makaronu?

, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (16 ocen)
Oceń 
Każdy z nas powinien znać jakąś potrawę na leniwe dni, kiedy nie mamy ochoty iść na zakupy i cały dzień spędzać w kuchni. Makaron z serem jest klasycznym daniem - jest wygodne i szybkie do zrobienia, smaczne i niedrogie. Szczególnie lubiane przez dzieci, ale z pewnością posmakuje również rodzicom. W kilka chwil wyczarujesz sycący obiad dla całej rodziny. Poniżej znajdziecie przepis na pyszny sos serowy do makaronu. Smacznego!
400 g makaronu, 50 g masła, 2 łyżki mąki, 2 szklanki mleka, 2 szklanki (250 g) tartego sera, Drobno posiekana pietruszka, 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej (opcjonalnie)
1
W średniej wielkości rondelku roztop masło i dodaj mąki. Smaż cały czas mieszając przez około 1 minutę na średnim ogniu.
2
Jak już zasmażka będzie dobra dodaj mleko i dokładnie wymieszaj. Cały czas mieszając poczekaj aż mleko się zagotuje. Zmniejsz ogień i gotuj przez kolejne 2 minuty. Ściągnij z ognia, dodaj tarty ser i mieszaj, aż ser się całkowicie rozpuści a sos będzie mieć gładką konsystencję.
3
Sos dopraw solą, pieprzem i ulubionymi świeżymi ziołami. Sos będzie smakować wyśmienicie również jeśli dodamy do niego podsmażone paski boczku (razem z tłuszczem).
Jak zrobić olej z dodatkiem bazylii?
Jak zrobić pomidorowy sos marinara?
Jak zrobić sos słodko-kwaśny?
Jak zrobić sos arabski?
Przeczytaj teraz: Jak zrobić sos alfredo?
 3.3/5 (16 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

pasjonat - 2014-02-24
Najgorszy sos jaki w życiu jadlem niewiem może to wina sera bo sos jest strasznie gorzki
Sos serowy kocha chyba każdy człowiek na świecie. Pomimo iż jest kaloryczny i tłusty, ciężko go nam sobie odmówić....
Jak zrobić sos serowy?
Sos serowy kocha chyba każdy człowiek na świecie. Pomimo iż jest kaloryczny i tłusty...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub