Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Desery > Ciasta > Jak zrobić croissanty z ciasta francuskiego?

Jak zrobić croissanty z ciasta francuskiego?

, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Przygotowanie croissantów w domu nie jest rzeczą trudną. Nie wymaga drogich i skomplikowanych składników, ale za to sporej ilości przygotowań. Niezbędna jest odpowiednia technika, która pozwoli uzyskać idealne, wielowarstwowe ciasto francuskie, które jest podstawą croissantów. Z takiego ciasta bez problemu upieczesz pyszne rogaliki - chrupiące na zewnątrz, nieco ciągnące w środku. Dokładnie takie jak lubisz.
-- na ciasto –, 4 szklanki mąki, ½ szklanki + 2 łyżki stołowe zimnej wody, ½ szklanki + 2 łyżki stołowe zimnego pełnego mleka, ¼ szklanki + 2 łyżki stołowe cukru, 40g miękkiego masła, 1 łyżka + niecałe ½ łyżeczki drożdży, 2 ¼ łyżeczki soli, -- do laminowania –, 285g zimnego masła, -- do smarowania –, 1 duże jajko
1
Przygotuj ciasto. Zmieszaj wszystkie składniki na ciasto w misce i miksuj robotem kuchennym ustawionym na najniższe obroty przez 3 minuty. Pamiętaj o zdrapaniu resztek składników z brzegów miski i dodaniu ich do ciasta. Teraz miksuj ciasto przez kolejne 3 minuty, tym razem jednak zwiększając obroty miksera na średnie. Gotowe ciasto wyłóż na lekko posypaną mąką blachę do pieczenia lub talerz. Posyp ciasto z wierzchu niewielką ilością mąki i owiń folią śniadaniową, żeby nie wyschło. Włóż je na noc do lodówki.
2
croissanty z ciasta francuskiego - krok 2
Następnego dnia zajmij się przygotowaniem masła. Powinno być zimne, ale na tyle miękkie, by dało się je ścisnąć palcami. Pokrój masło na kostki o grubości około 1 cm. Ułóż je na kawałku papieru pergaminowego w kwadrat o boku około 12,5-15 cm. Na wierzch połóż kolejny kawałek papieru pergaminowego. Wałkiem uderzaj w masło delikatnymi, równomiernymi ciosami. Gdy poszczególne kawałki zaczną łączyć się ze sobą, zwiększ siłę uderzeń. Rozbijaj masło do czasu, aż boki kwadratu osiągną długość 19-20 cm. Przytnij nierówne krawędzie kwadratu, połóż je na wierzchu i lekko „wbij” wałkiem. Gotowe masło włóż do lodówki do czasu, aż zajmiesz się ciastem.
Jak zrobić pasztet z wątróbki drobiowej?
Jak zrobić makaron domowy?
Jak zrobić paprykę nadziewaną na zimno?
Jak zrobić ciasto francuskie z pomidorami i mozzarellą?
strona 1 z 6następna >
 3.7/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Istnieje wiele przepisów na ciasto do pizzy. Jedne są lepsze, inne gorsze. Poniżej przedstawiam jednak najlepszy...
Jak zrobić ciasto do pizzy?
Istnieje wiele przepisów na ciasto do pizzy. Jedne są lepsze, inne gorsze. Poniżej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub