Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Desery > Ciasta > Jak zrobić croissanty z ciasta francuskiego?

Jak zrobić croissanty z ciasta francuskiego?

, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Przygotowanie croissantów w domu nie jest rzeczą trudną. Nie wymaga drogich i skomplikowanych składników, ale za to sporej ilości przygotowań. Niezbędna jest odpowiednia technika, która pozwoli uzyskać idealne, wielowarstwowe ciasto francuskie, które jest podstawą croissantów. Z takiego ciasta bez problemu upieczesz pyszne rogaliki - chrupiące na zewnątrz, nieco ciągnące w środku. Dokładnie takie jak lubisz.
-- na ciasto –, 4 szklanki mąki, ½ szklanki + 2 łyżki stołowe zimnej wody, ½ szklanki + 2 łyżki stołowe zimnego pełnego mleka, ¼ szklanki + 2 łyżki stołowe cukru, 40g miękkiego masła, 1 łyżka + niecałe ½ łyżeczki drożdży, 2 ¼ łyżeczki soli, -- do laminowania –, 285g zimnego masła, -- do smarowania –, 1 duże jajko
1
Przygotuj ciasto. Zmieszaj wszystkie składniki na ciasto w misce i miksuj robotem kuchennym ustawionym na najniższe obroty przez 3 minuty. Pamiętaj o zdrapaniu resztek składników z brzegów miski i dodaniu ich do ciasta. Teraz miksuj ciasto przez kolejne 3 minuty, tym razem jednak zwiększając obroty miksera na średnie. Gotowe ciasto wyłóż na lekko posypaną mąką blachę do pieczenia lub talerz. Posyp ciasto z wierzchu niewielką ilością mąki i owiń folią śniadaniową, żeby nie wyschło. Włóż je na noc do lodówki.
2
croissanty z ciasta francuskiego - krok 2
Następnego dnia zajmij się przygotowaniem masła. Powinno być zimne, ale na tyle miękkie, by dało się je ścisnąć palcami. Pokrój masło na kostki o grubości około 1 cm. Ułóż je na kawałku papieru pergaminowego w kwadrat o boku około 12,5-15 cm. Na wierzch połóż kolejny kawałek papieru pergaminowego. Wałkiem uderzaj w masło delikatnymi, równomiernymi ciosami. Gdy poszczególne kawałki zaczną łączyć się ze sobą, zwiększ siłę uderzeń. Rozbijaj masło do czasu, aż boki kwadratu osiągną długość 19-20 cm. Przytnij nierówne krawędzie kwadratu, połóż je na wierzchu i lekko „wbij” wałkiem. Gotowe masło włóż do lodówki do czasu, aż zajmiesz się ciastem.
Jak zrobić panierowanego kalafiora?
Jak zrobić ciasto do pizzy?
Jak zrobić ciasto francuskie z pomidorami i mozzarellą?
Jak zrobić smażony ryż z kurczakiem?
strona 1 z 6następna >
 3.7/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jajko możemy ugotować w mikrofalówce w ciągu jednej minuty. Jest to zatem wspaniały sposób na szybkie śniadanie, nawet...
Jak ugotować jajko w mikrofalówce?
Jajko możemy ugotować w mikrofalówce w ciągu jednej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub