Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Architektura Ogrodu > Podstawy Projektowania Krajobrazu > Darmowe programy do projektowania ogrodów
Darmowe programy do projektowania ogrodów

, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (535 ocen)
Oceń 
Projektowanie ogrodów jest trudne, szczególnie dla tych osób które nie mają jeszcze doświadczenia w tym zakresie. Oczywiście im więcej i częściej się coś robi, tym łatwiejsze się wydaje. Jak to się mówi - praktyka czyni mistrza. Jednak jeśli jest się nowicjuszem w aranżacji ogrodów, zazwyczaj nie wie się, które z roślin dobrze się ze sobą komponują, jak długo rosną, jaką osiągają maksymalną wysokość oraz kiedy kwitną. Aranżacja ogrodu to o wiele więcej, niż narysowanie paru drzewek oraz kwiatków i sprawdzenie czy ładnie wyglądają obok siebie. Poniższe programy pomogą ci zaprojektować ogród bez znajomości tajników wiedzy.
1
Virtual Garden
Virtual Garden
(wersja darmowa)

Virtual Garden to darmowy program do aranżacji ogrodów. W programie zaraz po uruchomieniu ustawiamy wymiary naszego wirtualnego ogrodu, a następnie wybieramy gotowy model ogrodu lub zaczynamy go projektować samodzielnie od podstaw.

Program nie jest łatwy w obsłudze i bardzo trzeba się napracować, aby w końcu zaprojektować coś ładnego.

Minusem jest brak możliwości wydrukowania swojego projektu oraz anglojęzyczny interfejs.
2
gardenpuzzle
GardenPuzzle
(wersja trial)

Bardzo intuicyjna i funkcjonalna aplikacja do projektowania ogrodów w trybie 2D i 3D, dostępna bezpłatnie w wersji trial (30-dniowej). Posiada bardzo dużą bazę elementów: roślin, nawierzchni, domków, altanek, mebli ogrodowych itp.
Program umożliwia nawet zdefiniowanie parametrów gleby (wilgotność, żyzność, odczyn) oraz zakresu temperatur.
3
Garden Composer 3D Plus PL
Garden Composer 3D Plus PL
(wersja demo)

Program ten uważany jest przez wielu za najlepszy program służący do aranżacji ogrodów oraz terenów zielonych. Zawiera on bardzo dużą bazę roślin (około 9 tysięcy), jak również bazę gotowych elementów krajobrazu. Z pomocą tego programu możemy zaprojektować własny ogród, jak również wielki park w środku miasta. Garden Composer 3D nadaje się zarówno dla nowicjuszy, jak i dla specjalistów z zakresu projektowania ogrodów i krajobrazów. Program bardzo dobrze oddaje rzeczywistość - sam ogród, jak i jego otocznie. Został on wzbogacony o możliwość wykorzystania zdjęć cyfrowych, zaawansowane funkcje graficzne, edytor tekstur, obsługę krzywych, większą ilość gotowych obiektów i elementów, współrzędne geograficzne oraz kreator kształtu roślin.

W pełnej wersji (do kupienia tutaj) dostępne są moduły:

  • Encyklopedia roślin

  • Projektant ogrodów

  • Kalendarz pielęgnacji

  • Edytor roślin

  • Encyklopedia chorób i szkodników

  • Kreator budynków

  • Widok 3D

  • Gra ogrodnicza

Wskazówki
  • Na rynku istnieje wiele programów do projektowania ogrodów, jednak w zdecydowanej większości są one dość drogie. Wersje darmowe zazwyczaj mają ograniczoną funkcjonalność, jednak wystarczającą do zaprojektowania przydomowego ogrodu.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak zwalczać szkodniki?
 4.2/5 (535 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (7)

daria16rog - 2013-02-28
Zawsze marzył mi się piękny ogród tylko ile pracy trzeba włożyć by go otrzymać a na to zbytnio czasu nie mam. Więc zostaje tylko zielony trawnik i parę krzaczków.
hayabuska - 2012-11-15
Bardzo polecam z darmowych programów do projektowania ogrodów ten o nazwie wymarzony ogród. Jest tam mnóstwo roślin, domów i innych elementów. Można tworzyć w 2D a potem odbyć spacer w 3D. Na koniec wszystko sobie można ładnie wydrukować.
pontiak - 2012-06-24
hejka, kiedyś miałem fajny program do projektowania ogrodów, podkładało się np. zdjęcie swojego domu i dopasowywało się cały ogród, poszukuję tego lub podobnego programu, proszę o pomoc
Maria - 2012-05-29
A w jaki sposób zaprojektować sobie sypialnię? Znacie jakieś łatwe w obsłudze programy do aranżacji wnętrz? Waham się jak pomalować pokój, nie wiem czy ciemną zieleń połączyć z fioletem czy z delikatnym odcieniem zieleni? Widziałam super połączenia tych kolorów w Magnacie i tak się zastanawiam jak by tu ten mój pokój pomalować.
Marek G - 2010-03-05
Ostatnio natrafiłem na bardzo fajny program do aranżacji wnętrz i ogrodów , można go zobaczyć na www.fabrykaprojektow.com.pl
kasa - 2009-11-29
żal mi was
Marek R. - 2009-04-29
Cześć,

Warte rozważenia jest również uproszczone projektowanie ogrodów w stworzonym przez nas serwisie http://GardenPuzzle.pl
Narzędzie jest skierowane do osób, które potrzebują szybkiego i prostego rozwiązania - tworzenie wizualizacji jest bardzo proste, baza roślin jest dostosowana do polskich warunków, filtry pozwalając dobrać rośliny odpowiednie do warunków w ogrodzie. Eokół serwisu jest społeczność użytkowników, która stworzyła już tysiące projektów.

Pozdrawiam,
Marek
Przy wyborze roślin do ogrodu dużo czasu zajmuje dobranie ich pod względem ich wymagań. Warto jednak zastanowić się...
Jak łączyć kolory w ogrodzie?
Przy wyborze roślin do ogrodu dużo czasu zajmuje dobranie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub