Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Kot w Domu > Jak przeliczać wiek kota na wiek człowieka?
Jak przeliczać wiek kota na wiek człowieka?

, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (77 ocen)
Oceń 
Przeliczanie wieku kota na wiek człowieka może być dobrym sposobem na zrozumienie jego rozwoju. Koty nie żyją tak długo, jak długo żyją ludzie ponieważ są one dużo mniejsze. Jeśli chcesz wiedzieć w jakim ludzkim wieku jest twój kot przeczytaj poniżej jak to przeliczyć.
1
Ustal dokładnie ile lat ma twój kot. Jeśli masz kotka od małego to z pewnością znasz jego dokładny wiek. Jeśli nie poproś weterynarza aby ustalił przybliżony wiek kota.
2
Ignoruj zasadę "7 lat". Przed długi okres czasu uważano że jeden rok kota równa się 7 latom człowieka. Jest to jednak nieprawda. Kot rozwija się w inny sposób niż człowiek.
3
Młody kot rośnie bardzo szybko. Niektórzy twierdzą, że po roku czasu kot osiąga wiek 15 lat ludzkich. Pod koniec pierwszego roku, większość kotów osiąga dojrzałość płciową. W wieku 1 roku kotka może powić już swoje pierwsze kocięta. Podobnie jak 15 latka może zajść w ciążę i mieć swoje pierwsze dziecko.
4
Koty po osiągnięciu roku nadal rosną aż do 2 roku. 2 lata kociego wieku to 24 lata ludzkie - w tym wieku człowiek również już nie rośnie. Niektóre rasy kotów jak np. Maine Coon dojrzewają wolniej - pełną dojrzałość osiągają w wieku od 3-5 lat.
5
Po dwóch latach wiek kota zaczyna zwalniać. Dla jednego roku kociego będzie przypadać po 4 lata ludzkie. Liczba ludzkich lat na 1 rok koci jest zatem już dużo mniejsza niż w pierwszych dwóch latach życia.
Jak rozpoznać płeć u kota?
Jak nauczyć kota korzystania z kuwety?
Jak rozpoznać wiek kota?
Jak rozpoznać, że kot jest chory?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak rozpoznać wiek kota?
 4.1/5 (77 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (13)

Gara - 2013-05-06

Mój kocurek może już pić piwo bez obaw (hi hi). Jak ostatnio byłam w zoologu to stały takie butelki i pisało na etykiecie "Piwo dla kota i psa". Teraz to ludzie robią wszystko dla zwierząt, a kiedyś to koty żyły myszami i mlekiem.

Gara - 2013-05-06

kocur napisał

,Witam !

Czy kot w wieku 6 lat długo bedzie przywyczajał sie do nowego własciciela?

Chodzi o persa.

Drogi kocurze! Ten kotek raczej nie przyzwyczai się do nowego właściciela kiedy był przez tyle lat z obecnym. chociaż może się przyzwyczai

Kotka11 - 2013-04-19
to moje koty mają samica Fokusia 25, córki12 lat 6 miesięcy i Rudasek może ojciec 37 lub 41
gosia - 2012-02-28
autor kociarz hehe
zuza - 2012-01-21
Moja to jeszcze 3 lata i emerytura.. ;)
CasiuXd - 2012-01-20
oooo to wg przelicznika mój kot ma 18-stke po piwo może mi chodzić :) :)
norbi - 2011-11-30
wychodzi na to że mój kot ma już 85 lat, normalnie dziadziuś z niego ;)
KaSKA - 2011-07-29
Skoro tak to moje koty mają ok. 70, 45 i 6 lat ;)
ann - 2011-04-24
Ups..... wg tego przelicznika moja kotka zaszła w ciążę mając niecałe 9 lat- to już pedofilia.
Emilka - 2011-03-26
według tego przelicznika mój kot ma 53 lata na karku... aż mi się go szkoda zrobiło, bo może już jest wyczerpany tak jak człowiek w tym wieku.jej jestem w szoku...
Amanda - 2010-09-16
Moja koteczka ma 5 tygodni więc oscyluje już na wiek człowieczy koło 4 lat. 4 letnie dziecko już potrafi mówić a mój kot nie do końca umie miauczeć. Często zdarza mu się otworzyć pyszczek tak jak do miauczenia jednak dźwięk się z kota nie wydobywa.
Kociarz - 2010-09-16
Im młodszy kot tym szybciej się przyzwyczaja. Kotu 6cio letniemu może to chwilkę zająć, jednak jeśli będzie się mu poświęcać dużo czasu to po 2 tygodniach powinien być już przyzwyczajony do nowego właściciela.
kocur - 2010-07-01
Witam !
Chodzi o persa.
Kot syjamski jest kotem rasy królewskiej o bardzo bogatej historii. Rasa ta pochodzi z Tajlandii (dawniej Syjam) i jest...
Jak dbać o kota syjamskiego?
Kot syjamski jest kotem rasy królewskiej o bardzo bogatej historii. Rasa ta pochodzi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub