Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Karmienie Kotów > Jak karmić kota?
Jak karmić kota?

Jak karmić kota?

, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (327 ocen)
Oceń 
Karmienie kota wydaje się niezwykle proste jeśli przestrzega się pewnych zasad. Oczywiście najbardziej wskazane są karmy dla kotów jednak wiele osób karmi kota również jedzeniem dla ludzi. Poniżej dowiesz się co szkodzi kotu i czym nie powinieneś go karmić.
3

NIEŚWIEŻE MIĘSO - nie wolno dawać kotom

Koty nie powinny jeść nieświeżego mięsa. Większość kotów takiego mięsa po prostu nie zje tylko zagrzebie łapką i popatrzy na Ciebie z wyrzutem jednak jeśli jednak kot je zje wówczas licz się ze sprzątaniem wymiocin i wizytą u weterynarza.

4

KOŚCI - nie wolno dawać kotom

Kości a w szczególności ości i kości drobiowe mogą bardzo zaszkodzić twojemu kotu. Kości drobiowe łamią się na bardzo ostre kawałki i podobnie jak ości mogą poranić gardło, przełyk a nawet ściany żołądka i jelita kota.

5

MIĘSO

Mięso jest podstawą diety każdego kota. Świeże mięso powinno być uprzednio zamrożone na około 3 dni aby zniszczyć wirusy (salmonella i pasożyty). Koty mogą jeść serca. Jedzenie wątroby może prowadzić do zaburzeń chorobowych. Mięso musi być świeże!

6

JAJKA

Jajka mogą bardzo wzbogacić kocią dietę. Kot może jeść jajka na twardo lub surowe żółtko (nie dawać kotom surowego białka!)

Jak zwalczyć pchły u kota?
Jak leczyć świerzb u kota?
Jak rozpoznać ruję u kotki?
Jak się opiekować kotką po sterylizacji?
Przeczytaj teraz: Jak rozpoznać wiek kota?
 2.6/5 (327 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (10)

Jak dbać o kota syjamskiego?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub