Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Karmienie Kotów > Jak karmić kota?
Jak karmić kota?

Jak karmić kota?

, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (327 ocen)
Oceń 
Karmienie kota wydaje się niezwykle proste jeśli przestrzega się pewnych zasad. Oczywiście najbardziej wskazane są karmy dla kotów jednak wiele osób karmi kota również jedzeniem dla ludzi. Poniżej dowiesz się co szkodzi kotu i czym nie powinieneś go karmić.
1

TUŃCZYK I ŁOSOŚ - mogą powodować uczulenie

Kot może być uczulony na tuńczyka i łososia. Czasem chcemy sprawić prawdziwą ucztę swojemu kotu dając mu tuńczyka czy świeżego łososia. Te ryby mogą jednak mu tylko zaszkodzić. Poza tym ryby mają ostre i cieniutkie ości, które mogą wbić się w gardło lub utkwić w przełyku. Wówczas w najlepszym wypadku kot zwymiotuje, w najgorszym - będziesz musiał pożegnać się na zawsze ze swoim przyjacielem.

2

MLEKO - nie wolno dawać dorosłym kotom

Dorosłe koty nie powinny pić mleka! Istnieje mit, że koty piją mleko jednak to nie prawda. Mleko piją tylko małe kocięta i jest to mleko ich matki a nie krowie. Krowie mleko nie jest przeznaczone dla zwierząt a szczególnie dla kotów ponieważ powoduje biegunkę i inne problemy zdrowotne. Koty powinny pić wyłącznie wodę. Powinna być ona zawsze łatwo dostępna dla kota (szczególnie gdy kot je suchą karmę). Jeśli twój kot uwielbia mimo wszystko mleko dawaj mu mleko skondensowane lub śmietanę.

Jak karmić małe kotki?
Jak rozpoznać ruję u kotki?
Jak leczyć nosówkę u kota?
Jak obliczyć wiek kota?
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Czym nie karmić kota?
 2.6/5 (327 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (10)

janas - 2014-01-20
mój kot pije mleko i jest wszystko w porządku, nie ma żadnej biegunki ani nic innego!
deliriusz - 2013-11-07
Rady typu: podstawą żywienia kota może być sucha karma, są w przełożeniu na "ludzki", człowiek może przeżyć jedząc chipsy i prażoną kukurydzę. Przeżyć tak ale rozwalić sobie żołądek na pewno.
Kot musi jeść świeże mięso w 70% swojej diety, reszta według jego kaprysu.
Wątróbkę, też byle niezbyt często.
Ale lepsza najgorsze odpady od suchej karmy.
ateo - 2013-03-11
Mój sierściuch może 3 dni suchej karmy nie ruszyć, wsyśnie sobie jakieś drobne ptactwo i poczeka na mięsko surowe oczywiście. Nie dajmy się zwariować kot jest mięsożercą czy wam się podoba czy nie.
Gara - 2013-02-15
Mój kot uwielbia marchewkę. Czy wasze też?
0123adam - 2011-09-08
przyjacie człowieka kot ładny szzypki dobry
0123adam - 2011-09-08
koty są ładne ale czeba sprzątać po nim śmierdzonce kupy
ewcia - 2010-12-03
daj se luzu.. jak zgłodnieje to sam zje..
Kociarz - 2010-08-26
Koty nie powinny jeść jeszcze surowej wieprzowiny - kot po jej spożyciu może się zarazić tasiemcem, chorobą Aujeszkyego (wścieklizna rzekoma), toksoplazmozą itp.
Marek - 2010-08-25
Najlepiej karmić szynką i tuńczykiem.
Iwonka - 2010-08-25
Mam kota syjamskiego. Nic nie chce jeść za wyjątkiem suchej karmy chociaż i nią gardzi. Czasami zdarza się, że zje surowe mięso ale bardzo rzadko. Nie wiem co robić, bo wiem że wyłącznie sucha karma nie jest dobra dla kota. Próbowałam już wcisnąć coś kotu na siłę ale tylko była kupa latającego futra, wrzaski i krew (z moich rąk oczywiście). Nie wiem co robić!
Przeliczanie wieku kota na wiek człowieka może być dobrym sposobem na zrozumienie jego rozwoju. Koty nie żyją tak...
Jak przeliczać wiek kota na wiek człowieka?
Przeliczanie wieku kota na wiek człowieka może być...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub