Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Kwiaty > Jak przechowywać kwiaty cięte?

Jak przechowywać kwiaty cięte?

, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (12 ocen)
Oceń 
Przechowywaniem kwiatów na większą skalę zajmują się zakłady ogrodnicze oraz kwiaciarnie. W gospodarstwie domowym nikt nie nastawia się na długoterminowe przechowywanie kwiatów, chyba, że zmusi go do tego jakaś wyjątkowa uroczystość, w czasie, której potrzebna będzie duża ilość kwiatów. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak przechowywać kwiaty cięte by długo pozostały świeże.
1
Przechowuje się zarówno kwiaty rozwinięte, jak i zebrane w pąkach. Cięte w pełni kwitnienia przechowują się krócej, ale nie trzeba ich otwierać, co jest potrzebne dla kwiatów w pąkach.
2
Kwiaty po ścięciu oddychają, wydzielają szkodliwe dla swej urody substancje lotne, a oprócz tego wyparowują wodę. Aby kwiaty nie zwiędły w czasie przechowywania, a po przechowywaniu nie straciły szybko dekoracyjności, trzeba ograniczyć ich oddychanie i parowanie.
Dlatego przechowuje się kwiaty w niskiej temperaturze. np. w piwnicy lub w lodówce. Aby obniżyć temperaturę w piwnicy można zastosować lód i starannie izolować miejsce z kwiatami od innych pomieszczeń. Temperatura w lodówce nie może być za niska, aby kwiaty nie zmarzły. Dla poszczególnych gatunków kwiatów poleca się różne temperatury przechowywania, w zakresie od O do 10°C. Najdelikatniejsze są wilczomlecze, storczyki i anturium. Wymagają one wyższej temperatury przechowywania, którą w domu łatwiej zapewnić niż temperaturę niższą.
Jak pielęgnować Gwiazdę Betlejemską przez cały rok?
Jak pielęgnować cyklameny?
Jak uprawiać czosnek?
Jak pielęgnować paprotki?
strona 1 z 3następna >
 3.4/5 (12 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Piękne wiosenne bukiety będą dłużej cieszyć nasze oczy, jeśli zastosujemy się do paru trików, które utrzymają je dłużej...
Jak przedłużyć trwałość kwiatom ciętym?
Piękne wiosenne bukiety będą dłużej cieszyć nasze...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub