Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Kwiaty > Jak przechowywać kwiaty cięte?
Jak przechowywać kwiaty cięte?

Jak przechowywać kwiaty cięte?

, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (12 ocen)
Oceń 
Przechowywaniem kwiatów na większą skalę zajmują się zakłady ogrodnicze oraz kwiaciarnie. W gospodarstwie domowym nikt nie nastawia się na długoterminowe przechowywanie kwiatów, chyba, że zmusi go do tego jakaś wyjątkowa uroczystość, w czasie, której potrzebna będzie duża ilość kwiatów. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak przechowywać kwiaty cięte by długo pozostały świeże.
1
Przechowuje się zarówno kwiaty rozwinięte, jak i zebrane w pąkach. Cięte w pełni kwitnienia przechowują się krócej, ale nie trzeba ich otwierać, co jest potrzebne dla kwiatów w pąkach.
2
Kwiaty po ścięciu oddychają, wydzielają szkodliwe dla swej urody substancje lotne, a oprócz tego wyparowują wodę. Aby kwiaty nie zwiędły w czasie przechowywania, a po przechowywaniu nie straciły szybko dekoracyjności, trzeba ograniczyć ich oddychanie i parowanie.
Dlatego przechowuje się kwiaty w niskiej temperaturze. np. w piwnicy lub w lodówce. Aby obniżyć temperaturę w piwnicy można zastosować lód i starannie izolować miejsce z kwiatami od innych pomieszczeń. Temperatura w lodówce nie może być za niska, aby kwiaty nie zmarzły. Dla poszczególnych gatunków kwiatów poleca się różne temperatury przechowywania, w zakresie od O do 10°C. Najdelikatniejsze są wilczomlecze, storczyki i anturium. Wymagają one wyższej temperatury przechowywania, którą w domu łatwiej zapewnić niż temperaturę niższą.
Jak hodować fikusa?
Jak pielęgnować jukę?
Jak przedłużyć trwałość kwiatom ciętym?
Jak pielęgnować pelargonie?
strona 1 z 3następna >
 3.4/5 (12 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Kwiaty są nieodłącznym elementem w naszym domu, czy ogrodzie. Pełnią funkcję dekoracyjną, ozdobną w naszych wnętrzach....
Jak przedłużyć żywotność ciętych kwiatów?
Kwiaty są nieodłącznym elementem w naszym domu, czy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub